Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@12:51:06 GMT

ارائه پیشنهاد ایران برای حل بحران قره باغ

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۷۸۰۷

در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور با وزیر امور خارجه ارمنستان در ایروان، پیشنهاد ایران برای حل بحران قره باغ ارائه شد. عباس عراقچی مذاکرات خود را در باکو و مسکو مثبت توصیف کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  ‏ سیدعباس عراقچی فرستاده ویژه رئیس‌جمهور ⁧ ایران⁩ با نخست وزیر ⁧ ارمنستان⁩ «نیکول پاشینیان» دیدار و درباره طرح صلح پیشنهادی ایران گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دیدار پاشینیان ضمن قدردانی از روابط دوستانه ایران با ارمنستان، سلام خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رئیس جمهور حسن روحانی و دولت دوست ایران ارسال کرد.
عراقچی در این دیدار بر اهمیت روابط دوستانه قوی با ارمنستان برای ایران تأکید کرد و با ابراز نگرانی عمیق از درگیری‌های مداوم، ابتکار ایران برای غلبه بر اوضاع منطقه را ارائه داد.

او به مردم غیرنظامی برای قربانیان این حادثه تسلیت گفت و هدف قرار دادن زیرساخت‌ها و شهرک‌های غیرنظامی را محکوم کرد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
طرفین در مورد مسائل امنیتی منطقه تبادل نظر و هر دو طرف از دخالت تروریست‌های بین‌المللی از خاورمیانه در جنگ ابراز نگرانی کردند و آن را تهدیدی بالقوه برای امنیت کل منطقه دانستند.

نخست وزیر ارمنستان رویکرد متعادل و سازنده ایران در مسائل منطقه را ستود. برچسب ها: حل بحران قره باغ ، ارمنستان ، ایروان ، باکو ، مسکو

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حل بحران قره باغ ارمنستان ایروان باکو مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است

رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: دستیابی به توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان تا نوامبر ممکن به نظر می‌رسد، حداقل توافق بر سر اصول اساسی واقع‌بینانه است.

به گزارش ایسنا، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در سخنرانی خود در دانشگاه ADA در باکو گفت که جمهوری آذربایجان و ارمنستان درک مشترکی از نحوه شکل‌گیری یک معاهده صلح دارند، اما جزئیات هنوز مورد توافق قرار نگرفته است.

علی‌اف گفت: ما اکنون درک مشترکی داریم که یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد. ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم. البته، هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که باکو با برگزاری نشست وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان در قزاقستان موافقت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ارمنستان: لفاظی های جمهوری آذربایجان مانع صلح است جمهوری‌آذربایجان: ارمنستان به اشغال قره‌باغ پایان دهد

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه