Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@21:38:04 GMT

عادی‌سازی چراغ سبزی برای «معامله قرن» است

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۸۰۱۷

عادی‌سازی چراغ سبزی برای «معامله قرن» است

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، احمد المدلل در گفتگو با المیادین گفت گام اخیر آمریکا علیه فلسطین نشان می‌دهد که این کشور به پیشبرد جنایت معامله قرن ادامه می‌دهد.

وی افزود این گام به مثابه تجاوز جدید آمریکا علیه ملت فلسطین قلمداد می‌شود.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در جدیدترین خودش‌خدمتی خود به رژیم صهیونیستی و در راستای حمایت از ادعای حاکمیت این رژیم بر قدس شریف اعلام کرد که اتباع آمریکایی متولد بیت‌المقدس می‌توانند محل تولدشان را در مدارک هویتی خود «اسرائیل» درج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



المدلل در ادامه خاطر نشان کرد عادی سازی روابط از سوی کشور‌های عربی به اسرائیل و آمریکا برای اجرای معامله قرن چراغ سبز داده است.

وی افزود ما در سایه آنچه رسانه‌های اسرائیلی فاش می‌کنند، تعجب نخواهیم کرد که عربستان کشور بعدی باشد که روابطش را با دشمن عادی می‌کند.

المدلل بادرخواست از سودان برای بازنگری در موضع خود در قبال عادی سازی روابط گفت آمریکا خواهان سیطره بر منطقه از طریق اسرائیل است و این مسئله تنها به نفع دشمن اسرائیلی است.

وی تاکید کرد مقاومت همچنان به راه خود ادامه خواهد داد و تمام توافقات عادی سازی تاثیری بر آن نخواهد گذاشت و ما به اتحاد برای مقابله با آنچه جریان دارد، نیاز داریم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا دونالد ترامپ کریم اکبری مبارکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن زلزله ازمیر مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا رژیم صهیونیستی معامله قرن عادی سازی روابط جهاد اسلامی علائم کرونا دونالد ترامپ کریم اکبری مبارکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن زلزله ازمیر عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟

همشهری آنلاین- بهاره خسروی : در میان همه مشاغل مسنوخ شهر تهران زیر چتر مدرنیته شدن حرفه چراغ روشن‌کنی است. یک شغل جالب اما نان و آب‌دار برای پادویی و پسربچه‌های بود که وارد بازار کار می‌شدند. در واقع اگر کسی قصد وارد شدن به صنعت چراغ‌سازی را داشت باید از مرحله پادویی و چراغ‌روشن‌کنی شروع می‌کرد. یا به قولی دود چراغ می خورد تا به مرحله استادی می رسید.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

اما قصه این چراغ روشن کردن و پادویی آن که اغلب پسربچه‌های کوچک انجامش می‌دادند چه بود؟ معمولاً کاسبان برای جلب مشتری و حفظ امنیت محل کسب و کارشان در زمان تاریک شدن هوا چراغ‌های گازی بلندی را که میان مردم به زنبوری معروف بود، روشن می‌کردند.

وظیفه روشن کردن این چراغ‌ها در قبال دریافت انعام بر عهده پادوی مغازه چراغ‌سازی بود. ‌ این کار حتی باعث رقابت میان شاگردان قدیمی و جدید می‌شد، با این قاعده که هرکس چراغ بیشتر را روشن می‌کرد از کارفرما دستمزد چرب‌تری دریافت می‌کرد.

از طرفی، این ماجرا باعث می شد تا صاحب مغازه یا استادکار هم سفارش‌های بیشتری را از مردم بگیرد به نحوی امتیاز هم محسوب می شد. البته این روشن کردن چراغ‌های زنبوری فقط به چراغ زنبوری‌های کاسبان محدود نمی‌شد، چرا که مردم عادی هم در مراسم مختلف شادی، عزا، ایام محرم و صفر، اعیاد و... همین چراغ‌های زنبوری را کرایه می‌کردند برای چراغانی داخل حیاط و مقابل ورودی و باز همین شاگردها بودند که چراغ‌ها را روشن می‌کردند. همین ماجرا باعث افزایش سفارشات و ایجاد فضای رقابتی بیشتری هم میان کسبه چراغ‌سازی و شاگردان هم می‌شد.

البته تا پیش از اختراع چراغ گازی و مجهز شدن تیرهای چراغ‌برق به سیستم روشنایی، افرادی هم بودند که شب‌ها فانوس یا چراغ‌های دستی را با کمک چوبی بر شانه آویزان می‌کردند و جلوتر از بقیه برای نشان دادن مسیر و روشن نگه داشتن خیابان و کوچه در شب حرکت می‌کردند.

کد خبر 844605 برچسب‌ها مشاغل هویت شهری تهران

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • بی‌حجابی؛ از عادی‌سازی در سینمای خانگی تا برخورد در خیابان!
  • نوسازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران آغاز شد
  • آغاز نوسازی و بهینه سازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران
  • آغاز نوسازی کنترلر چراغ‌های راهنمایی شهر تهران