Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@08:22:18 GMT

ترمز کرونا در همدان بریده شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۸۰۴۳

ترمز کرونا در همدان بریده شد

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم از همدان، از نیمه دوم شهریور ماه تاکنون روند ابتلا به کرونا در استان همدان صعودی شده و روزانه تعداد زیادی از مردم استان به این ویروس کشنده و خطرناک مبتلا می‌شوند.

شدت بیماری در برخی بیماران به اندازه‌ای است که سبب مرگ آن‌ها می‌شود و در بعضی از بیماران هم عوارض ریوی جبران‌ناپذیری بر جای می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در شرایطی هستیم که هیچ واکسن و دارویی برای مبارزه با این ویروس وجود ندارد و مطمئن‌ترین راهکار در امان ماندن از این بیماری کشنده، رعایت سه اصل شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است. اما متأسفانه میزان حساسیت مردم نسبت به خطر ابتلا به کرونا کاهش یافته و برخی با عادی‌انگاری شرایط و بدون استفاده از ماسک در اماکن عمومی و دورهمی‌ها حاضر می‌شوند.

اگرچه به صورت هفتگی جلسات ستاد مدیریت کرونا در استان تشکیل و محدودیت‌هایی هم اعلام می‌شود، اما بسیاری از واحد‌های صنفی، باشگاه‌های ورزشی و حتی تالار‌ها اعتقادی به محدودیت‌های کرونایی نداشته و فعالیت‌های خود را به صورت غیرمجاز ادامه می‌دهند که سبب افزایش سرعت گردش ویروس در نقاط مختلف استان شده است.

از طرفی هم برگزاری مجالس عروسی، عزا، حضور در آرامستان‌ها، دورهمی‌های خانوادگی و رفتن به مسافرت بر آمار مبتلایان افزوده است.

دیگر توانایی چندانی برای کادر درمان و بیمارستانی نمانده و مراقبت از بیماران کرونایی و مبارزه شبانه روزی با این ویروس آن‌ها را به فرسودگی شغلی نزدیک کرده است.


روند مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها صعودی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: روند مراجعه بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان‌ها صعودی شده است.

دکتر ابراهیم جلیلی با بیان اینکه در موج سوم کرونا در استان آمار بیماران بدحال کرونایی افزایش یافته است، اظهار داشت: بیماران بدحال شامل تمامی گروه‌های سنی است و نمی‌توان گفت این ویروس فقط افراد مسن و سالمند را درگیر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ درمان قطعی برای بیماران کرونایی وجود ندارد، تصریح کرد: بیماران با توجه به شدت و فاز بیماری علامت درمانی می‌شوند. دارو‌هایی که برای بیماران استفاده می‌شود بر اساس پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه هرچه بیماران در روز‌های نخست بروز علائم بیماری به مراکز غربالگری و درمانی مراجعه کنند شانس بهبودی آن‌ها بیشتر است، افزود: متأسفانه بعضی بیماران بخاطر ترس از بستری یا علل دیگر از مراجعه زودهنگام خودداری می‌کنند.


خواب کافی و مصرف ویتامین‌ها خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، خواب کافی، مصرف ویتامین‌ها و دوری از استرس در پیشگیری از کرونا موثر است.

دکتر محمد طاهری با بیان اینکه متاسفانه درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش یافته و همین امر سبب افزایش آمار ابتلا به کرونا شده است، تصریح کرد: امروز موارد مثبت و جدید کرونا در استان به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده که رکورد جدیدی است.

وی با تأکید بر اینکه روزانه تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا بر اثر شدت عوارض بیماری جان خود را از دست می‌دهند، گفت: ویروس کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد و حتی جوانان سالم و بدون بیماری زمینه‌ای را هم درگیر می‌کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه تعدادی از بیماران کرونایی شناسایی شده در استان مربوط به خارج از استان است، تصریح کرد: هرگونه رفتن به مسافرت قرار گرفتن در جمع‌های خانوادگی و شرکت در تجمع‌های خطر ابتلا به بیماری و گردش ویروس را تشدید می‌کند.

طاهری با تأکید بر اینکه نتیجه هرگونه رفتار ما در مقابل کرونا، دو هفته دیگر نمایان می‌شود، اظهار داشت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله یک و نیم متری از یکدیگر و شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون مطمئن‌ترین راه پیشگیری و مقابله با این ویروس کشنده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا دونالد ترامپ کریم اکبری مبارکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن زلزله ازمیر دانشگاه علوم پزشکی همدان کرونا در همدان مهار کرونا علائم کرونا دونالد ترامپ کریم اکبری مبارکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن زلزله ازمیر دانشگاه علوم پزشکی همدان ابتلا به کرونا کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

محمدباقر مهبودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه احتمال انتقال این بیماری در هنگام ذبح دام نیز وجود دارد، افزود: این بیماری، یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که ناقل آن کنه است.

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به دلیل افزایش فعالیت کنه‌ها در فصول بهار و تابستان، خطر آلوده شدن دام‌ها به این ویروس و در نتیجه احتمال ابتلای انسان به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزایش می‌یابد.

این کارشناس بهداشتی با تأکید بر اینکه کشتار دام‌ها، حتی دام‌های اهدایی توسط خیرین و نذورات باید در کشتارگاه و با رعایت مسائل بهداشتی انجام شود افزود: در زمان ذبح دام و تماس با لاشه آن و همچنین در زمان قطعه‌قطعه کردن گوشت، از وسایل حفاظت فردی بخصوص دستکش استفاده شود.

مهبودی با تأکید بر اینکه انجماد گوشت بلافاصله بعد از ذبح، ویروس را از بین نمی‌برد، افزود: لاشه دام تازه ذبح‌شده باید حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود تا ویروس‌های احتمالی موجود در آن از بین برود.

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هشدار داد: در سفر به مناطق روستایی، از تماس با دام‌ها خودداری شود و همچنین از جدا کردن کنه‌ها از روی پوست دام‌ها و له کردن آن‌ها با دست خودداری شود.

کد خبر 6076705

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • ضرورت توجه به راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • افزایش بیماران عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟