Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@21:21:17 GMT

فوت یک مدافع سلامت در بردسکن خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۸۰۶۰

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن در استان خراسان رضوی از ثبت اولین شهید سلامت در این شهر خبر داد.

مهدی عاقل‌تر به ایرنا گفت: علی حاجی‌پور از کارمندان شبکه بهداشت بردسکن که به عنوان کاردان بیماریهای مرکز خدمات جامع سلامت روستای شفیع‌ آباد این شهرستان فعالیت داشت پس از دو هفته ابتلا به ویروس کرونا، به خیل شهدای سلامت پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرایط بردسکن از نظر شیوع ویروس کرونا فوق حاد است افزود: تعداد بیماران مبتلا به کووید۱۹ که در بیمارستان این شهر بستری‌ هستند در حال افزایش است و درصد بسیاری از پزشکان، پرستاران، نیروهای خدمات و بهورزان، کاردان و کارشناسان نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و در قرنطینه خانگی هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن ادامه داد: ظرفیت بیمارستان بردسکن تکمیل شده و برخی نیز در نوبت استفاده از ظرفیتهای بیمارستان هستند لذا به دلیل شرایط موجود و احتمال آلودگی فضا و همچنین بحران منابع انسانی حضور هرگونه همراه بیمار در این بیمارستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

عاقل‌تر گفت: اغلب مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ به دلیل حضور در مراسم جمعی، عروسی، عزا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیماری مبتلا شده‌اند این در حالی است که برگزاری مراسمی از این دست در شهرستان ممنوع اعلام شده اما همچنان گزارش‌هایی از برگزاری مراسم جمعی داریم که این امر زمینه انتقال ویروس و بحرانی شدن وضعیت شهرستان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به فعال بودن ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان افزود: با افزایش نظارتها و بازدیدها، متخلفان به دور از مسامحه به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

شهرستان بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۹۶ هزار و ۹۴۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری در کشور به ۳۴ هزار و ۱۱۳ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۴۷۲ هزار و ۵۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/003A5F

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مدافع سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره وضعیت کلی بیمار، گفت: بیمار خانم ۲۳ ساله است که به دلیل ابتلاء به «سندرم لی» و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز این بیمار کار گذاشته شود.

به گفته زالی، در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره سندرم لی توضیحاتی داد و گفت: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلا است، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

زالی با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری ۱۸ ساله انجام شد.

کد خبر 6087433 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی