Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-18@02:18:38 GMT

گفت‌وگو وزیر خارجه روسیه با همتای مصری

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۸۰۷۵

وزیر خارجه روسیه با همتای مصری خود هماهنگی تلاش ها میان دو کشور با هدف ایجاد راه حل های سیاسی برای بحران های منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به خصوص در لیبی و سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سرگئی لاوروف و سامح شکری روز پنجشنبه تلفنی درباره افق‌های تقویت روابط دوجانبه مبتنی بر توافقنامه شراکت جامع و همکاری راهبردی منعقد شده در ۲۰۱۸ گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در ادامه بیانیه آمده است که دو طرف درباره دستورکارهای منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند که محوریت آن هماهنگی تلاش‌ها با هدف ایجاد راه حل‌های سیاسی و دیپلماتیک برای بحران‌های غرب آسیا و شمال آفریقا از جمله لیبی و سوریه است.

این گفت‌وگوی تلفنی در آستانه سفر رسمی وزیر خارجه مصر به مسکو انجام شده است.

سامح شکری امروز جمعه نیز با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به منطقه گفت‌وگو کرده بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزیر خارجه روسیه سامح شکری مصر لاوروف وزیر خارجه روسیه سامح شکری خارجه روسیه وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام ایران با هدف تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای روسی خود، به تبیین اهداف و چگونگی اقدام نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر روی اهداف مشخص در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد این اقدام محدود، با هدف بازدارندگی، تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بوده و چنانچه این رژیم اقدام جدیدی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت دهد، قطعاً با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد.

امیر عبداللهیان ضمن ارزیابی مثبت از موضع روسیه در خصوص اقدام مشروع کشورمان، نقش این کشور در پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی جاری در غزه و تداوم تجاوز به فلسطین و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه را حائز اهمیت خواند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن اظهار تاسف از مخالفت برخی کشورها در محکومیت رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در دمشق در نشست قبلی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ما تردید نداشتیم که ایران به حملات رژیم اسراییل به بخش کنسولی سفارت خود پاسخ خواهد داد و ما معتقدیم روند انجام این اقدام بر مبنای یک پاسخ مسئولانه و توام با خویشتن داری صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان نسبت به کاهش تنش‌ها در منطقه ابراز امیدواری کرد و اضافه کرد: روسیه در نشست شورای امنیت از اقدام مبتنی بر دفاع مشروع ایران قویاً دفاع و حمایت خواهد کرد.

کد خبر 6078544 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ به اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • انتقاد امیرعبداللهیان از همتای آلمانی | به جای محکومیت اقدام مشروع ایران ...
  • انتقاد امیرعبداللهیان از همتای آلمانی در گفتگوی تلفنی/ اسرائیل اگر ماجراجویی کند با پاسخ متقابل مواجه می‌شود
  • امیرعبداللهیان: اقدام ایران تنبیه و هشدار بود/ لاوروف: پاسخ ایران توام با خویشتن‌داری بود
  • لاوروف در تماس تلفنی به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • اقدام ایران با هدف تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود