Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود بهبودی در گفت و گو با خبرنگار فارس به تشریح اهداف و میزان پیشرفت هسته کلیدی «ایجاد اکوسیستم خلاقیت و نوآوری» سند تدبیر توسعه استان پرداخت و اظهار کرد: فرایند توسعه در ادوار تاریخی مختلف همواره با خلاقیت همراه بوده و هرچه پیچیدگی ها و میزان پیشرفت جوامه بیشتر می شود ضریب این خلاقیت نیز افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر شاخصه خلاقیت و نوآوری از پیشرفته ترین جوامع صنعتی و اقتصادی حذف شود، این اقتصاد و صنعت در اندک فاصله زمانی متوقف شده و از قافله پیشرفت باز می ماند.

بهبودی تاکید کرد: اگر جامعه ما هم می خواهد به جایگاه مورد انتظار خود دست یابد باید به شاخصه خلاقیت، نوآوری و پویایی توجه ویژه ای داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ابراز داشت: باید بستری را فراهم کنیم که خلاقیت و نوآوری و به دنبال آن سایر ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه شکوفا شود.

این اقتصاددان اذعان داشت: در سند تدبیر توسعه تلاش کردیم مولفه ها و مقدمات اکوسیستم خلاقیت و نوآوری مثل محققان و پژوهشگران، دولت و نظام اجرایی، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، فرهنگ اجتماع و غیره را مورد تامل قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تعامل شرکت ها با دانشگاه ها و مراکز صنعتی به توسعه اقتصاد دانش بنیان کمک می کند، افزود: پژوهشگران با مشارکت و سرمایه گذاری های بخش خصوصی می توانند ایده های خود را تجاری سازی و مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان را هموار کنند.

بهبودی متذکر شد: البته در این عرصه نظام اداری باید با بسترسازی، راهبری و اعطای تسهیلات مورد نیاز مساعدت های لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/60026

 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت امور اقتصادی و دارایی اقتصاد دانش بنیان سند تدبیر توسعه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز مطالبه دانش بنیان تبریز آذربایجان شرقی دانشگاه خلاقیت و نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت گفت: مبنای فعالیت بخش مهندسی شرکت نفت در دولت سیزدهم حمایت از تولید است، چنانچه شرکت‌های دانش بنیان طرف قرارداد این وزارتخانه از ۱۵۰ به ۶۶۶ شرکت و مبلغ قراردادی آن‌ها نیز به ۳۸۶ میلیون دلار (هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان) رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، غلامرضا خوانساری، مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت با اشاره به افزایش حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم افزود: بنا داریم خرید‌های خارجی را کمرنگ کنیم و در این راستا واردات ۲۵۰ کالا ممنوع اعلام شد.

وی گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در توسعه میادین و احیای چاه‌های نفت استفاده شده است، چنانچه ۳۰ حلقه چاه کم‌بازده را به شرکت‌های دانش بنیان دادیم.

خوانساری خاطرنشان‌کرد: ۸۵ درصد از کالا‌های مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی شده است و ۱۵ درصد باقی مانده نیز توجیه تجاری سازی ندارد.

این مقام مسوول وزارت نفت ادامه‌داد: در دولت، کارگروه صادرات خدمات فنی مهندسی شکل گرفته و سبب شده که از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شویم و با کشور‌های مانند ونزوئلا، روسیه، چین، عراق و سوریه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پالایشگاه‌های فرا سرزمینی گفت: در تلاشیم با پتروشیمی ونزوئلا قرارداد همکاری امضا و همچنین نسبت به بازسازی فاز ۲ پالایشگاه «ال پالیتو» ونزوئلا اقدام کنیم. در سوریه نیز پس از نتیجه رسیدن پالایشگاه «حمص»، دو پالایشگاه دیگر را نیز مد نظر داریم.

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت اظهار داشت: همچنین در آفریقای جنوبی و عراق هم منتظر خبر‌های خوب در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان هستیم.

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است