Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو با انتقاد از رقم قراردادهای بازیکنان در لیگ برتر این رشته گفت که مبالغ قرارداد تکواندوکاران به اندازه خرید یک گوشی موبایل هم نیست. - اخبار ورزشی -

یوسف کرمی در گفت‌وگو  با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اعتراضات تکواندوکاران به عدم تغییر قراردادهای لیگ برتر تکواندو در 10 سال گذشته اظهار داشت: رقم قراردادها بیش از 10 سال است که تغییری نداشته و برای نسل جدید تکواندو رقم 10 سال اخیر را در نظر گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمانی که در لیگ برتر تکواندو بازی می‌کردم، قراردادها همین بوده است و شاید طی این سال‌ها کمتر نیز شده است.

وی تصریح کرد: در یک برهه زمانی و بعد از المپیک 2004 آتن، قرارداد من 50 میلیون تومان بود، اما جالب است که در سال‌های بعد به جای افزایش، به قراردادهای 35 تا 40 میلیون تومانی رسیدم. بارها و بارها از بچه‌ها خواستم به خاطر ظلمی که در حق ما می‌شد، قرارداد نبندیم، اما متأسفانه یکسری از عزیزانی که تیم دارند، بچه‌ها را با صحبت متقاعد می‌کردند و همین باعث شد که ارقام قراردادها در سالیان اخیر همین‌گونه بماند و هیچ پیشرفتی نداشته باشد. قول می‌دهم  امسال نیز هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و بچه‌ها با همین شرایط بازی خواهند کرد.

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو خاطر نشان کرد: با وجود افزایش تورم، با پول قرارداد یک فصل بازیکنان در لیگ تکواندو حتی نمی‌توان یک گوشی موبایل خرید! تا زمانی که تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات همین باشد و برخی تیم‌ها نیز مانند هیئت‌های استانی یک ساله در لیگ سرمایه‌گذاری کنند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و  با اعتصاب بازیکنان نیز مشکلی حل نخواهد شد. تا زمانی که نتوانیم رضایت تیم‌ها را برای سرمایه‌گذاری در لیگ جلب و خواسته‌های آنها را برآورده کنیم، همین آش است و همین کاسه.

کرمی درباره راه حل جذابیت بیشتر لیگ و افزایش قراردادهای بازیکنان هم گفت: این بحث به فدراسیون تکواندو و جذب تیم‌های بیشتر برای سرمایه‌گذاری در لیگ برمی‌گردد. از پولادگر انتظار داریم با توجه به اینکه اصالت اصفهانی دارد شرایط را برای حضور تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، ذوب‌‌آهن و هواپیماسازی هسا در لیگ فراهم کند. اینها تیم‌هایی بودند که در سالیان گذشته در لیگ حضور داشتند، اما در حال حاضر چرا در لیگ تکواندو تیم ندارند؟

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: در آذربایجان شرقی، باشگاه تراکتورسازی تبریز را داریم که هر ساله برای جذب بازیکنان خارجی هزینه‌های میلیاردی انجام می‌دهد و حتی برخی از آنها بدون یک بازی برای این تیم به پول خود رسیدند. با دو تا سه میلیارد این پول می‌توان یک تیم تکواندو تشکیل داد تا 20 تا 30 نفر در آن فعال شوند و  بتواند نان سر سفر خود ببرند. باید دنبال این باشگاه‌ها برویم و به‌عنوان یک مدیر سختی‌هایی را متحمل شویم تا این باشگاه‌ها به سرمایه‌گذاری در تکواندو تمایل پیدا کنند.

دارنده مدال برنز المپیک 2004 آتن با تأکید بر عقب افتادن تکواندو از سایر رشته‌های ورزشی گفت: ورزش‌های توپی که از لحاظ مالی خدا را شکر خیلی پیشرفت کردند. کشتی نیز از لحاظ قراردادی شرایط بدی ندارد، این در حالی است که یک زمانی مبلغ قرارداد تکواندوکاران و کشتی‌گیران یک اندازه بود، اما الان خیلی متفاوت شده است.

کرمی در واکنش به صحبت‌های مسئولان باشگاه مس در مورد پیشنهاد 100 میلیونی به ملی‌پوشان تکواندو گفت: باشگاه مس کرمان چنین صحبتی را مطرح می‌کند، اما قطعاً برخی باشگاه‌ها رضایت‌نامه بازیکنان خود را صادر نخواهند کرد. اساسنامه لیگ تکواندو نیز ایراد دارد و شما یک بازیکنی را پیدا کنید که بگوید بازیکن آزاد هستم. من هفت سال در دانشگاه آزاد بازی کردم و هر سال به من می‌گفتند همچنان با این تیم قرارداد دارم. نمی‌دانم چه قراردادی بود که یک بار امضا کردم و هفت سال با این تیم قرارداد داشتم و هیچ وقت تمام نمی‌شد! خیلی از بازیکنان نیز از باشگاه‌ها طلب دارند، اما نمی‌توانند پول خود را بگیرند. این ضعف برگزاری لیگ است.

وی درباره اینکه نتیجه اعتصاب بازیکنان در نهایت به نفع آنها خواهد بود یا خیر، گفت: نمی‌توانم بگویم به نفع یا به ضرر خواهد بود. شاید اگر بازیکنان اعتصاب کنند، خیلی از باشگاه‌ها نیز از تیمداری انصراف بدهند و در این وضع بد اقتصادی بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در تکواندو هم پشیمان شود. این مشکلات باید به شکل اساسی برطرف شود، نه اینکه باشگاه‌ها نیز قید تیمداری را بزنند و همین 30 تا 40 میلیون هم از دست بازیکنان برود. خیلی از بازیکنان با این تفکر قرارداد خواهند بست، چرا که ما سالیان سال با این مشکلات روبه‌رو بودیم و دست آخر نیز درست نشد که نشد.

عاشورزاده: آزاردهنده‌تر از وضع وخیم ورزش در ایران، بی‌احترامی مسئولان است/ «تمجید» صدای قهرمانان را بشنود


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لیگ برتر تکواندو تکواندو ایران تکواندو یوسف کرمی لیگ برتر تکواندو تکواندو ایران تکواندو یوسف کرمی سرمایه گذاری باشگاه ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب نو بخریم یا کتاب دست دوم؟

مشتریان پروپاقرص کتاب دست دوم معتقدند دخل‌شان به خرج برای قیمت‌های چندصدهزارتومانی کتاب‌های نو نمی‌خورد. طرفداران کتابفروشی‌های زنجیره‌ای و مستقل نیز معتقدند باید هر طور شده چراغ کتابفروشی‌ها را روشن نگه داشت و از چرخه‌ی تولید و چاپ کتاب تحت هر شرایطی حمایت کرد. در ادامه سعی داریم هر یک از این دو انتخاب را دقیق‌تر بررسی کنیم.

دلایل خرید کتاب دست دوم

فارغ از این‌که جهش ناگهانی قیمت کتاب در چند سال اخیر خرید کتاب دست دوم را دیگر نه یک انتخاب بلکه به یک ضرورت مبدل ساخته باید توجه داشت که نسخه‌های دست دوم هر کتاب که در سال‌های گذشته چاپ شده‌اند در چند مورد نسبت به نوی آن‌ها برتری دارند؛ اولاً قیمت‌شان نسبت به نمونه‌ی نوی آن‌ها به‌مراتب کم‌تر است، ثانیاً نسخه‌هایی که در دهه‌های گذشته چاپ شده‌اند از کیفیت بالاتری نیز برخوردارند، ثالثاً با این کار در مصرف کاغذ نیز صرفه‌جویی می‌کنیم و به دنبال آن نقش مثبتی در حفظ محیط زیست ایفا می‌کنیم.

دلایل خرید کتاب نو

احساس این‌که اولین کسی که کتاب را ورق می‌زند و می‌خواند هستیم، احساس خوشایندی است. بسیاری از کتاب‌دوستان از این‌که کتابی را خریداری کنند که پیش‌تر خوانده‌ شده است بیزارند. گذشته از این در طول سالیانی که کتاب در اختیار شخص دیگری بوده احتمالاً متحمل آسیب‌هایی شده که از جمله‌ی آنان می‌توان به خط‌خوردگی، پارگی، تاشدگی و نم‌کشیدگی اشاره کرد. البته این موضوع با بررسی وضعیت فیزیکی کتاب یا خرید از سایت فروشنده‌ی معتبر اینترنتی کتاب دست دوم قابل اجتناب است اما نمی‌توان از لذت حضور در کتابفروشی‌های زنجیره‌ای با کافه‌های گرم و پُرنورشان و غرفه‌هایی که هدایای جذاب و نوشت‌افزار رنگارنگ‌شان هم چشم‌پوشی کرد.

جمع‌بندی

هیچ‌یک از این رویکرد را نمی‌توان یک‌سره رد یا تأیید کرد و هر دو گروه دلایل قانع‌کننده‌ای برای انتخاب‌شان ذکر می‌کنند اما شاید بهترین رویکرد خرید هر دو دسته‌ی این کتاب‌ها باشد. کتابفروشی فیل با گرد آوردن مجموعه‌ای کامل از کتاب‌های نو و دست دوم باکیفیت همواره سعی داشته تا پوشش‌دهنده‌ی نیازهای هر دو طیف سلیقه در قالب یک فروشگاه اینترنتی کتاب باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897755

دیگر خبرها

  • با کالاف دیوتی موبایل استعدادتان را به چالش بکشید و بهترین شکل خودتان را نشان دهید!
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
  • توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • چترنور: سقف قرارداد فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است
  • خطر بزرگ در انتظار پرسپولیس
  • سامان قدوس در لیست خرید تابستانی میدلزبورو
  • کتاب نو بخریم یا کتاب دست دوم؟
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج -قزوین