Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون هنری سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از راهیابی ۱۸ اثر از هنرمندان این استان به بخش نهایی چهارمین جشنواره ملی فانوس خبر داد.

محسن مرادی شامگاه نهم آبان‌ماه، گفت: ۱۱۳ اثر ارسالی از لرستان به بخش منطقه‌ای چهارمین دوره جشنواره فانوس ارسال شد که نسبت به سال‌های گذشته آثار هنرمندان استان رشد کمی و کیفی خوبی داشته است و ۱۸ اثر به بخش نهایی جشنواره راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رهنمودهای بنیانگذار انقلاب اسلامی و منویات و مطالبات مقام معظم رهبری به‌ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مورد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از مهمترین محورهای این جشنواره هنری هستند.

مرادی استکبارستیزی و مقابله جهانی با نظام سلطه، دستاوردهای دفاع مقدس، ایستادگی و پیروزی جبهه مقاومت، جوانان و پاسداری از ارزش و دستاوردهای دفاع مقدس، معرفی الگوهای علمی و نمادهای ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان و مشتاقان فرهنگ انقلاب اسلامی را از دیگر محورهای این جشنواره هنری برشمرد و افزود: معرفی نقش اقشار اقوام و مذاهب و اقلیت‌های دینی در دفاع مقدس،  معرفی نقش ویژه بانوان، مادران، همسران، خواهران و فرزندان رزمندگان در دفاع مقدس و معرفی دستاوردها و آثار ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و بین‌المللی دفاع مقدس در آستانه چهلیمن سالگرد دفاع مقدس سایر محورهای چهارمین جشنواره ملی فانوس هستند.

معاون هنری سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی و مدافعان سلامت اولویت‌های موضوعی بخش ویژه و آزاد این دوره از جشنواره فانوس هستند، اضافه کرد: شهیدان، جانبازان و آزدگان، رزمند گان و ایثارگران، مدافعان وطن، مدافعان حرم مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی خانواده‌های معظم شهدا موضوعات این دوره از جشنواره فانوس هستند.

وی تصریح کرد: این جشنواره در بخش‌های هنری- نمایشی، موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی و سنتی، رادیویی، تلویزیونی و سینمایی، شهید سپهبد قاسم سلیمانی و بخش آزاد، برگزار می‌شود.

مرادی نمایش‌های خیابانی «ج مثل جنگ» و «سرباز» به کارگردانی پژمان شاهوردی، موسیقی بی‌کلام «دایه دایه» و میری اثر محمد زرین قلم، موسیقی باکلام  «مادرم(دالکه)» اثر طاهر مرادی، آنونس رادیویی «سردار دل‌ها»، اثر  شهرزاد مظفری کاکاوند، سرود دانش آموزی  «مدافعین حرم»، اثر رضا  نیازی، مستند «فصل شیدایی» به کارگردانی احمد احمدپور، فیلمنامه بلند «مسافرصبح» به  نویسندگی «مژگان روشن زاده»، عکس   «مادرانه» اثر  کامین ملکی، «آثار حجمی شهید نعمت‌الله سعیدی» و شهید توکل مصطفی‌زاده و همچنین نقاشی بوم شهید سید رحمان نورالحسینی، اثر مرتضی آرین و نقاشی سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» اثر آرش فروغی، مستند کوتاه «زخم الماس» به کارگردانی عزیز بابانژاد و فیلمنامه بلند «پایداری» به نویسندگی محسن کریمی‌پور کاکولوند، پوستر «قرارگاه حسین بن علی»  اثر  سید حسن موسوی و خوشنویسی آیه «ولاتحسبن»  اثر علی ابدالی به  مرحله نهایی این دوره از جشنواره فانوس راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فانوس یکشنبه ۱۱ آبان ماه در شهر شیراز باتوجه به شرایط موجود و بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت مجازی و در استان‌ها به‌طور همزمان از هنرمندان تقدیر بعمل می‌آید و جوایز برگزیدگان اهدا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره فانوس جشنواره ملی فانوس جشنواره فانوس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان همدان گفت: دبیرخانه این جشنواره در ۲ بخش عمومی و دانش آموزی با موضوعات فرهنگ ایثار و شهادت، خانواده معظم شهدا، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و سلامت اثر می‌پذیرد.

کمال مظفری افزود: متقاضیان می‌توانند در چهار محور پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ و موشن گرافی و پویانمایی و انیمیشن آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

او تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره شناخت استعداد‌هایی است که در این زمینه فعال هستند و آثاری به صورت فاخر تولید کردند و نیز ایجاد یک جریان‌سازی فرهنگی در بین این قشر تا تولیداتی در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت تهیه شود.

دبیر ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان همدان گفت: در بخش عمومی نیز افراد و ظرفیت‌های استان شناسایی می‌شود و تهیه یک بانک اطلاعاتی جامع در این خصوص در دستور کار قرار دارد.

کمال مظفری افزود: با بیان اینکه ضریب انتشار و میزان مشاهده محتوا از معیار‌های اصلی ارزیابی و مورد توجه ویژه داوران خواهد بود افزود: این جشنواره در دوره‌های گذشته به صورت کشوری برگزار شده بود و برای اولین بار به صورت استانی برگزار می‌شود.

او، آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۱ اردیبهشت اعلام کرد و تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان همدان می‌توانند آثار خود را به آیدی 6 DEFAMAJAZi @ در پیام‌رسان‌های مختلف ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود