Web Analytics Made Easy - Statcounter

تروریست‌های داعش حملات را در استان دیاله علیه نیروهای عراقی بیشتر کرده‌اند تا دامنه ناامنی را افزایش دهند اما در محورهای مختلف از جمله «العظیم و نفت خانه» با واکنش سخت مواجه و متحمل ضربات مهلکی شدند.

به گزارش مشرق، هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش به مانند آنچه که در استان صلاح الدین می گذرد در روزهای گذشته تحرکات را در محورهای مختلف استان دیاله با حمایت برخی جریان های داخلی و خارجی افزایش داده اند و در چند مرحله حملاتی را علیه نیروهای عراقی ترتیب دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدای در اختیار مشرق گذاشته است، عناصر مخفی داعش در تازه ترین عملیات تروریستی، مواضع رزمندگان هنگ چهارم تیپ ۲۳ بسیج مردمی عراق را در شمال استان دیاله هدف قرار دادند.

به گفته این منبع میدانی که تحولات را در استان دیاله از نزدیک دنبال می کند، تروریست های داعش به مواضع نیروهای بسیج مردمی در منطقه «میته» در اطراف بخش «العظیم» هجوم آوردند اما در همان ابتدا با واکنش متقابل مواجه شدند.

‌ وی افزود: نیروهای هنگ چهارم بسیج مردمی مستقر در منطقه با اشراف کاملی که بر این محور داشتند، تحرکات عناصر تروریستی را به موقع رصد و به سرعت وارد عمل شدند و پس از چند ساعت درگیری سنگین حملات را به طور کامل دفع کردند.

این منبع میدانی با بیان این که در جریان درگیری ها شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند و تعدادی دیگر نیز پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه متواری شدند، گفت: یک تن از رزمندگان عراقی هم در این درگیری ها مجروح شد.

بخش راهبردی العظیم در محور شرقی منطقه صعب العبور و آلوده «العبث» واقع شده و محل عبور بخشی از رشته کوه های حمرین است؛ این منطقه از محور شمال شرقی به اقلیم کردستان عراق متصل می شود و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

‌ به گزارش مشرق، عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش خوب می دانند به دلیل بافت جمعیتی استان دیاله نمی توانند سناریوی قتل عام مردم و متهم کردن بسیج مردمی را دنبال کنند و به همین علت ترجیج می دهند با افزایش حملات، ناامنی ایجاد کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش در تلاش هستند حملات را در استان دیاله به دور از چشم نیروهای امنیتی چند برابر کنند تا در نهایت ساکنان بومی را مجبور به تخلیه خانه ها کنند و این مناطق را به محل مناسبی برای رشد و جولان خود تبدیل کنند.

‌ همزمان با این تحرکات، گروهی از نیروهای تیپ اول بسیج مردمی موفق شدند مجموعه ای از عناصر مخفی داعش که قصد داشتند به منطقه مهم «نفت خانه» در شرق استان دیاله نفوذ کنند را به موقع رصد و شناسایی کنند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان بسیج مردمی در جریان یک عملیات سریع، تروریست های داعش را با سلاح های سبک و سنگین در این محور هدف قرار دادند و شماری از آنان را به هلاکت رساندند و تعداد دیگر را هم زخمی کردند؛ گروهی از تروریست ها که جان به در بردند از منطقه متواری شدند.

به نظر می رسد عناصر تروریستی داعش درصدد بودند از حومه غربی منطقه نفت خانه (محور شرقی منطقه مقدادیه) نفوذ کنند که ناگام ماندند؛ منطقه راهبردی «نفت خانه» در نزدیکی مرزهای ایران واقع شده و همچنین منطقه «خانقین» را به منطقه «مندلی» متصل می کند؛ این منطقه در محور شرقی منطقه «الرز» قرار دارد که محل اختفای هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش است.

‌ از منطقه «مندلی» نیز خبر می رسد، نیروهای اطلاعات عراق بعد از بررسی ها و رصدهای میدانی یکی از سرکرده های ارشد گروهک تروریستی داعش به نام «ابو الحسن الکردی» را شناسایی کردند و در یک کمین دقیق در منطقه «الحامد» موفق شدند وی را به هلاکت برسانند؛ در جریان این عملیات مقادیری تجهیزات نظامی کشف و ضبط شد.

به گزارش مشرق، این سرکرده ارشد میدانی داعش در عملیات های مختلف در استان های کرکوک و الانبار (مناطق حویجه، فلوجه و...) حضور داشت و جزء سه فرمانده اصلی داعش در استان دیاله بود و نیروهای اطلاعات عراق وی را نزدیک به ۳ ماه تحت نظر داشتند و در نهایت در فرصت مناست توانستند از پای دربیاورند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ گزارش اختصاصی مشرق استان دیاله بسیج مردمی عراق داعش نفت خانه مندلی صلاح الدین خانقین منبع میدانی عراق تحولات عراق استان صلاح الدین کردستان عراق گروهک تروریستی داعش تروریست های داعش استان دیاله عناصر مخفی بسیج مردمی تروریست ها نفت خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد.

به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است».

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۳۷ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم گفت او همچنان اوکراین را مظنون هم‌دستی در حملات تروریستی اخیر در روسیه می‌داند اما در حال حاضر به دنبال پیدا کسی است که دستور این کار را داده است.

او گفت آمریکا و متحدان در تلاش برای حفاظت از گروه‌های نیابتی خود در اوکراین بوده و می‌گویند که کی‌یف هیچ نقشی در این حملات تروریستی نداشته و داعش مسئول این حملات است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه اوکراین را متهم کرد؛ تروریست‌های کروکوس با اتباع اوکراینی در ارتباط بودند
  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • روسیه : تروریست‌ های کروکوس با اتباع اوکراینی در ارتباط بودند
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • جزئیات عملیات موفق پهپادی جبهه مقاومت عراق در جنوب سرزمین‌های اشغالی +نقشه میدانی
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد