Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خرداد، ایرنا به نقل از رویترز، مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرد که این زلزله ۶.۶ درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) قدرت داشت اما مرکز زمین‌شناسی آمریکا آن را ۷ ریشتر اعلام کرد.به گزارش آناتولی، کانون این زلزله در عمق حدودا ۱۷ کیلومتری زیر زمین در نزدیکی شهر ازمیر ترکیه بود.این زلزله تاکنون بیش از ۸۴ پس‌لرزه داشته که به گزارش آناتولی ۱۳ پس‌لرزه بالای ۴ ریشتر ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا براین گزارش، زلزله جمعه در ترکیه ۱۲ کشته و ۴۱۹ زخمی داشت و در یونان نیز ۲ نوجوان در جزیره «ساموس» جان خود را از دست دادند. گزارشی درباره مصدومان احتمالی این زلزله در یونان منتشر نشده است.گزارش‌ها حاکی است که چند ساختمان در ازمیر ترکیه تخریب شد و شماری از شهروندان زیر آوار مانده‌اند. برخی دیگر از استان‌های ترکیه گزارش‌هایی درباره تخریب ساختمان‌ها منتشر کرده‌اند.شهردار ازمیر اعلام کرد که تاکنون ۷۰ نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند.مقام‌های ازمیر هشدار دادند که احتمال وقوع یک «سونامی کوچک» وجود دارد.ترکیه یکی از کشورهای زلزله‌خیز است. زلزله ۷.۸ ریشتری سال ۱۹۹۹ میلادی در این کشور بیش از ۱۷ هزار کشته برجای گذاشت. برچسب ها: زلزله ، ترکیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: زلزله ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته

به گزارش «تابناک»، مجید محبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: بامداد امروز در طی دو مرحله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، لرزید که بنا به اطلاعات موجود زلزله اول ب ه بزرگی ۴.۸ ریشتر در عمق هفت کیلومتری زمین ساعت ۲۹ دقیقه و ۵۰ ثانیه و زلزله دوم با قدرت ۳.۷ ریشتر ساعت یک و ۵۰ دقیقه و یک ثانیه بامداد امروز چهارشنبه حوالی منطقۀ مسجد حضرت ابوالفضل در استان سیستان‌وبلوچستان را لرزاند..

وی ادامه داد: پس از وقوع این دو زمین لرزه، بلافاصله گروه‌های ارزیاب در منطقه حاضر شده و به بررسی محلهای آسیب پذیر پرداختند.

وی اظهار کرد: تا این لحظه، خوشبختانه گزارشی از خسارت این دو زمین لرزه گزارش نشده و همچنان گروه‌های ارزیاب در منطقه حاضر بوده و در حال بررسی منطقه هستند.

دیگر خبرها

  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • زلزله نسبتا شدید تازه در ترکیه
  • شهادت ۵۶ فلسطینی طی ۲۴ ساعت گذشته
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری ‌سیستان‌وبلوچستان‌
  • زلزله ۴ و ۸ دهم ریشتری در مسجد حضرت ابوالفضل
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی
  • افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته