Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@03:25:14 GMT

صادرات نفت منطقه کردستان عراق متوقف شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۸۵۴۷

صادرات نفت منطقه کردستان عراق متوقف شد

در پی حمله‌ای که روز چهارشنبه به خطوط نفت منطقه کردستان عراق انجام شد صادرات نفت از این منطقه به طور کامل متوقف شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، منطقه کردستان عراق روز جمعه اعلام کرد که در پی حمله به خط لوله صادرات نفت این منطقه، تمامی صادرات نفت آن متوقف شده است.

بر اساس گزارش‌ها، خط لوله صادرات نفت منطقه کردستان عراق روز چهارشنبه مورد حمله قرار گرفت و جریان صادرات نفت از این منطقه را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکومت منطقه کردستان عراق از طریق بندر جیهان ترکیه اقدام به صادرات نفت خام خود می‌کند.

عراق پس از عربستان سعودی دومین تولید کننده بزرگ نفت در اوپک به شمار می‌آید و تقریبا ۹۰ درصد از بودجه این کشور به درآمدهای نفتی وابسته است.

موضوع کنترل درآمدهای نفتی حاصل از صادرات از منطقه کردستان عراق به یکی از موضوعات مورد مناقشه بغداد و اربیل تبدیل شده است.

چند روز پیش دولت فدرال عراق پیشنهاد تاسیس یک شرکت نفتی جدیدی را مطرح کرد که به طور مشترک توسط بغداد و اربیل مدیریت می‌شود و عملیات تولید و صادرات نفت از منطقه کردستان را در اختیار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: منطقه کردستان عراق صادرات نفت اوپک منطقه کردستان عراق صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر

تین نیوز

 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید. 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت های کم نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار ۲ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۸۸ تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید.

وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۹۰ درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

عسکری اظهار کرد: ۲۹ درصد رشد در بخش صادرات، ۱۳ درصد رشد در بخش واردات، ۲۹ درصد رشد در فله خشک، ۱۷ درصد رشد در بخش کانتینری، ۲۶ درصد رشد در بخش تردد کامیون و ۱۳ درصد رشد در تردد شناورهای عملیاتی از دیگر پیشرفت های بندر خرمشهر در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بود.

وی تأکید کرد: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی سابقه در سال ۱۴۰۲، انهدام ۱۹۰ ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه گذاری جدید ایجاد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اسرائیل در کجا متوقف می شود؟
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان