Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@12:54:28 GMT

فیلم سانسورکننده حقایق دفاع مقدس، اسکاری می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۸۵۸۰

فیلم سانسورکننده حقایق دفاع مقدس، اسکاری می‌شود؟

سینمای ایران باز هم در آستانه یک انتخاب ‌اشتباه قرار دارد؛ مدیریت سینمایی دولت دوازدهم احتمالا فیلمی تحریفگر و سانسورکننده حقایق دفاع مقدس را به عنوان نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار معرفی خواهد کرد!

به گزارش مشرق، فیلم «درخت گردو» که پس از نمایش در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، با انتقادات فراوانی مواجه شد، یکی از گزینه‌های جدی معرفی به اسکار از سوی دولت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که این فیلم به رغم پرداختن به بمباران شیمیایی سردشت، رسما به تطهیر عاملان و آمران این بمباران می‌پردازد! فیلم «درخت گردو» در سکانس نمایش ریختن بمب‌های شیمیایی بر سر مردم مظلوم منطقه کردنشین سردشت، خلبانی که اقدام به خالی کردن این بمب‌ها در منطقه‌ای مسکونی کرد را مظلوم و بی‌گناه جلوه می‌دهد و در نریشن فیلم گفته می‌شود که حتما افرادی منتظر این خلبان هستند و او برای اینکه موقع فرود آمدن آسیب نبیند، مجبور می‌شود هواپیمای خود را ابتدا از بمب خالی کند! فیلم «درخت گردو» همچنین هیچ ‌اشاره‌ای به دولت‌های غربی که اقدام به در اختیار قرار دادن بمب‌های شیمیایی به صدام کرده بودند، نمی‌کند! با این اوصاف، مدیریت سینمایی دولت دوازدهم نه تنها در جشنواره فیلم فجر اخیر، جوایزی را به «درخت گردو» داد که قصد دارد تا این فیلم را به عنوان نماینده سینمای کشورمان به اسکار معرفی کند!

نکته مهم این است که معرفی فیلم‌ها به عنوان نماینده سینمای ایران به محافل و جشنواره‌های خارجی، نوع خط‌دهی به فیلمسازان داخلی و به ویژه هنرمندان جوان نیز محسوب می‌شود که برای جهانی شدن، مطابق الگوی فیلم‌های معرفی‌شده کار کنند! به همین دلیل هم وقتی دولت فیلمی مثل «درخت گردو» را به اسکار معرفی می‌کند، خود به خود در حال تشویق فیلمسازان به تولید آثاری شبیه به این اثر است!

 

منبع: کیهان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ دفاع مقدس درخت گردو مشرق فیلم درخت گردو اسکار درخت گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود

مراسم احیای شب‌های قدر روز‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم احیای شب‌های قدر با همکاری هیأت انصارالحسین (ع) در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم احیا برگزار می‌شود.

در این مراسم امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

این مراسم روز‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود و تا ۳ بامداد ادامه دارد.

حضور در این مراسم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت است. علاقمندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند