Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@23:49:59 GMT

تروریست‌ها را نباید با مسلمانان اشتباه گرفت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۸۶۰۰

تروریست‌ها را نباید با مسلمانان اشتباه گرفت

«فرانسوا اولاند» در سخنانی با اشاره به حوادث روز پنج شنبه در فرانسه گفت که تروریست ها را نباید با مسلمانان اشتباه گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس جمهور سابق فرانسه در واکنش به حوادث روز پنج شنبه در فرانسه هشدار داد که تروریست‌ها را نباید با مسلمانان اشتباه گرفت.

«فرانسوا اولاند» در واکنش به حادثه شهر «نیس» فرانسه گفت: تروریست‌ها را با مسلمانان اشتباه نگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اشتباهی است که ما را وارد مناقشه‌ای می‌کند که خواهان آن نیستیم.

گفتنی است که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با حضور در شهر «نیس»، مدعی شد آنچه در این شهر روی داد، یک حمله تروریستی بوده است.

وی ضمن استفاده از واژه «تروریسم اسلام‌گرا»، در ادامه ادعاهای خود، افزود: فرانسه بار دیگر هدف حمله تروریستی قرار گرفت. ارزش‌ها و آرمان‌های آزادی‌خواهانه ما تسلیم ترور و وحشت نمی‌شود.

در حمله‌ای که روز پنج‌شنبه حوالی کلیسایی واقع در شهر نیس اتفاق افتاد و سه کشته در پی داشت؛ از سلاح سرد استفاده شده و ادعا می‌شود که سر یکی از قربانیان از تن جدا شده است.

ماکرون همچنین مدعی شد که نیروهای نظامی فرانسه برای محافظت از اماکن کلیدی کشور از جمله مدارس و نیایشگاه‌ها، گسیل خواهند شد.

به گفته وی، شمار این نیروها به هفت هزار نفر می‌رسد.

روز پنج شنبه در شهر «آوینیون» فرانسه نیز مردی که با اسلحه مردم را هدف قرار گرفته بود، به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد. ادعا می‌شود که این حادثه نیز تروریستی بوده است.

در تاریخ ۲۵ مهر ماه نیز یک نوجوان چچنی‌تبار، معلم فرانسوی را که به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود؛ به قتل رساند.

این در حالی است که ماکرون با نادیده گرفتن اهانت به مقدسات مسلمانان، به اختلاف بین مذاهب نیز دامن زده و تلاش می‌کند تا با اظهارات گمراه‌کننده خود اسلام و مسیحیت را در تقابل با یکدیگر قرار بدهد.

تلاش ماکرون برای جا زدن اسلام‌هراسی به‌جای مبارزه با تروریسم

در واقع، ۱۸ ماه مانده تا برگزاری دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، ماکرون می‌کوشد اسلام هراسی را به نام مبارزه با تروریسم جا بزند و برای خودش دستاوردهایی در زمینه امنیتی فراهم کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسلمانان اشتباه تروریست ها روز پنج شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

"وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد

حجت الاسلام "محمد رضا مبلغی" نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که بارها فرمودند "دوران بزن دررو تمام شده است" و دیدیم که امروز وعده صادقی که ایشان گفتند عملی شد، به خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری تقریب گفت: رژیم غاصب اسرائیل که تمام قدرت خود را به واسطه تبلیغات و رسانه‌هایی که خود آنان را هدایت می‌کرد به دست آورده بود به وسیله دفاع مشروعی که ایران  برای تنبیه رژیم صهیونیستی در راستای حفظ امنیت ملی خود انجام داد، به طور کامل فرو رویخت.
 
وی ادامه داد: در این بین اسرائیل بیکار نخواهد نشست و می‌بینیم که چگونه جهان را در سکوت رسانه ای اخبار خود فرو برده است.
 
مبلغی با بیان اینکه اکنون که رژیم اسرائیل در حال نابودی است همچنان دست  از اختلاف انداختن بین مسلمانان برنمی‌دارد، گفت: در وعده صادق مردم جهان مشاهده کردند تمامی کشورهای اسلامی از ضربه ای که رژیم اسرائیل خورد نه تنها خوشحال شدند بلکه در جهت حمایت از این اقدام جمهوری اسلامی ایران به خیابان ها ریخته و شادی کردند.
 
این نماینده دوره یازدهم با اشاره به اینکه وعده صادق پیام زیبای وحدت را با خود به همراه داشت، افزود: "یا رسول الله" که رمز این عملیات بود خود گویای متحد بودن جهان اسلام است. و جهان مشاهده کرد این عملیات شکست رژیم غاصب اسرائیل و پیروزی جهان اسلام را رقم زد.
 
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس  تاکید کرد: چنانچه آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل از منطقه حذف شوند صلح و امنیت حاکم خواهد شد و این توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در خدمت برقراری صلح، امنیت و آرامش است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از زمان پیامبر گرامی اسلام تا کنون به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان بوده اند، خاطر نشان کرد: دشمن اصلی جهان اسلام رژیم غاصب اسرائیل است و پیام انقلاب اسلامی ایران نه تنها به مسلمانان بلکه به تمامی مردم جهان این است که هرگز از دشمن اصلی خود _ اسرائیل کودک کش_ غافل نمانند و در برابرش کوتاه نیامده و سر خم نکنند.
  
حجت الاسلام مبلغی در پایان دولت های اسلامی که همچنان رژیم اسرائیل حمایت می‌کنند را مخاطب قرار داده و خاطر نشان کرد: از دولت‌های حامی این رژیم می‌خواهیم که همانند جمهوری اسلامی ایران که از ابتدا موضع خود را در برابر ظلم و طاغوت مشخص و آن را بارها بیان کرده است به صورت مشخص موضع خود را اعلام کنند و در این بین امیدواریم به زودی زود شاهد آزادی قدس شریف از چنگال رژیم جنایتکار و کودک کش اسرائیل باشیم.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • به جز جمهوری اسلامی دیگر دولت های اسلامی تنها نظاره گره وضعیت مردم غزه اند
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • "وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه