Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کتاب «دلاوران عالی‌قاپو» اثر بهزاد دانشگر نویسنده اصفهانی است که یک داستان تاریخی را در فضای اصفهان قدیم با فرهنگ، معماری، فضای اجتماعی آن روزگاران نشان می‌دهد.

شاید خواندن تاریخ برای عده‌ای دشوار باشد یا خواندن آن در ذهن همه‌کس نماند اما خواندن داستان تاریخی با تصویرسازی و توصیف فضا ضمن هیجانی کردن ماجرا تاریخ را می‌آموزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کتاب دلاوران عالی‌‌قاپو، سلیم مامور مخفی شاه عباس دوم است که قصد خنثی‌سازی توطئه‌ای علیه شاه را دارد؛ در ادامه بخشی از کتاب را می‌خوانیم.

 

 «برای من مسابقات سلطنتی قهرمان قهرمانان مهم بود که توسط شاه برگزار می‌شد، از پانزدهم اسفند شروع می‌شد و معمولاً ده روزی طول می‌کشید؛ همه ورزشکاران و پهلوانان از همه جای ایران می‌آمدند؛ مشهد، قزوین و ....

سال های قبل یادم هست که یک گروه پنج یا شش نفره هم از کاشان می‌رفتند و من چقدر آرزو داشتم که یک روز در این مسابقات شرکت کنم و به شیرین نشان بدهم، هیچ‌کس در شمشیرزنی حریفم نمی‌شود.

 حالا اما شیرین نبود و من نام مرا نامم را جزو مسابقه‌دهندگان نوشته بودم نه به خاطر شیرین بلکه بخاطر شاه عباس دوم که می‌گفتند با دست خودش به قهرمان مسابقات جایزه می‌دهد و این یعنی اینکه من می‌توانستم آنقدر به شاه نزدیک شوم که فقط به اندازه دراز کردن دستم با شاه فاصله داشته باشم.

 گیرم که شمشیرم را هم از من گرفته باشند فقط کافی است گردن شاه توی پنجه‌هایم جا بگیرد آن وقت با یک تکان، صدای شکسته شدن گردن شاه عباس دوم را همه خواهند شنید.

 چند روز اول اختصاص داشت به مسابقات پهلوانی، پهلوانان کشتی‌گیر از همه شهرها آمده بودند؛ معروف‌تر از همه پهلوان اکبر زنجانی بود که چند سالی پیاپی قهرمان شده بود غیر از سال قبل که پهلوانی جویای نام از همدان او را شکست داد و همه منتظر مبارزه این دو نفر در روز پایانی بودند».

انتهای پیام/630106/آ 30/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب خوب معرفی کتاب بهزاد دانشگر شاه عباس دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد

خانم جمالی نویسنده کتابهای دفاع مقدس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ؛درباره تبلیغ و ترویج کتاب از طریق فضای مجازی گفت: فضای مجازی مکانی است که بستری برای خدمات مختلف از جمله معرفی کتاب فراهم کرده است ، اگر قرار باشد که ما کتاب را در این فضا معرفی کنیم باید امکانات و روش استفاده از برنامه ها و مخاطب را به درستی بشناسیم تا بر اساس آن محتوا تولید کنیم.
این نویسنده کتاب درباره این موضوع که چرا بعضی از رسانه ها به تبلیغ کتاب نمی پردازند گفت: اغلب رسانه ها این شعار را می دهند و ادعا می کنند که کتاب برای ما مهم است و ما دوست داریم به مقوله کتاب بپردازیم ولی حقیقت تلخ این است که اغلب طرح ها روی میز می ماند و در حد ادعا باقی می ماند حتی رسانه های زرد که دوست دارند فروش بالایی داشته باشند شاید دلشان بخواهد که مدال نخبگانی هم برای خودشان در نظر بگیرند و بگویند که ما کتاب معرفی می کنیم و به کتاب اهمیت می دهیم ولی در نهایت می بینیم که محتوایی که در این زمینه ارائه می شود محتوای نازلی است که خیلی هم نمی شود به آن تکیه کرد .
جمالی راه حل مشکلات فضای مجازی برای تبلیغ کتاب را اهمیت شناخت جامعه هدف عنوان کرد و گفت: بعضی از مخاطبین افراد فرهیخته ای هستند که برنامه های طولانی مدت را بیشتر دوست دارند و مباحث این مخاطبین در حوزه کتاب جدی تر است و بعضی که جمعیت زیادی را در بر می گیرند بیشتر برنامه های کوتاه مدت در فاصله های کم را می پسندند و بنابراین باید جامعه هدف و قشر مخاطب را بشناسیم تا بتوانیم معرفی کتاب را به بهترین نحو استفاده کنیم.

کتاب اشک را مهلت ندادیم از نشر ۲۷ آخرین اثر منتشر شده از سمیه جمالی است و کتاب پرچم در اهتزاز پرفروش ترین اثر این نویسنده از سوره مهر بوده است.

دیگر خبرها

  • آموزش راه‌های شکرگزاری به بچّه‌ها در جلد ششم کتاب «طعم شیرین خدا»
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • ارسال بیش از ۶۶ هزار کتاب به مراکز کانون در کشور
  • تسلط بر زمان
  • اعلام زمان ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی
  • اهمّیت شکرگذاری در جلد پنجم کتاب «طعم شیرین خدا»
  • قهرمان کشتی جهان المپیک را از دست داد
  • رسانه‌های اجتماعی در گسترش ترویج کتاب موفق عمل کردند
  • زمان ثبت سفارش کتب درسی اعلام شد