Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تاکید بر اینکه در این روزها مشکل کمبود روغن در کشور نداریم، گفت: صاحب کارخانه روغن نباتی جهان حاضر به همکاری با مسئولان استانی نیست و به اندازه کافی در انبارهای این کارخانه روغن موجود است. - اخبار استانها -

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان در مشکلات عرضه روغن اظهار داشت: صاحب کارخانه روغن نباتی جهان حاضر به همکاری با مسئولان استانی نیست و تمایلی به همکاری و سازگاری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در انبارهای این کارخانه به اندازه کافی روغن وجود دارد و دستگاه تعزیرات حکومتی می‌تواند به این مسئله ورود کند تا این روغن‌های آماده را در اختیار بازار قرار دهد چرا که "روغن" جزء کالاهای اساسی محسوب می‌شود و این کارخانه که از امتیازات ارز 4 هزار و 200 تومانی استفاده کرده‌اند؛ موظف به ارائه محصولاتشان به مردم هستند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس به عدم کمبود روغن در کشور تاکید کرد و گفت: ما در کشور با کمبود روغن مواجه نیستیم و متاسفانه تقاضای واهی روغن در کشور زیاد است و ترس از گران‌تر شدن روغن سبب شده مردم بیشتر از تقاضای خود روغن خریداری کنند.

گزارش| خواب زمستانی ستاد مقابله با کرونا در ‌زنجان / صف‌های شلوغ توزیع "روغن جامد" / مسئول این آشفته بازار ‌کیست؟شناسایی محموله بزرگ روغن خودرو احتکاری در همدان / یک میلیون و 400 هزار لیتر روغن کشف شد1000 تن سهمیه روغن خوراکی استان یزد/ توزیع روغن سهمیه‌ای از روز شنبه آغاز می‌شودگزارش| تغییر ساعت نظارت بازرسان اتاق اصناف زنجان/ دلالان بعد از ساعت کاری بازرسان در بازار جولان می‌دهند

وی در ادامه به گرانی فولاد و سیمان اشاره کرد و گفت: در این خصوص چند جلسه با وزیر جدید صمت برگزار کردیم و راهکارهایی را برای کنترل این اقلام به وی ارائه کردیم. اگر قیمت سیمان کنترل نشود باید منتظر افزایش قیمت مسکن باشیم.

طاهری در پایان با انقاد از کارخانه‌های سیمان و پتروشیمی در کشور گفت: این کارخانه‌ها مواد اولیه خود را با قیمت ریال خریداری می‌کنند ولی متاسفانه اجناس خود را با قیمت ارز می‌فروشند و همین سبب گرانی‌ این اجناس در کشور شده‌اند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارخانه روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، "علی اکبر محرابیان" در مراسم افتتاح پروژه چند منظوره اومااویا در جنوب شرق کشور سریلانکا که با حضور رؤسای جمهور ایران و سریلانکا برگزار شد، گفت: بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی سدهای بزرگ، ایران جز ۴ کشور نخست دنیا در سدهای درحال ساخت و نوآوری در سدسازی است و نیز بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران پنجمین کشور جهان از لحاظ وسعت شبکه‌های مدرن آبیاری و زهکشی است.

وزیر نیرو ادامه داد: در سال‌های گذشته ایران در عرصه تولید تجهیزات و قطعات مورد نیاز تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب موفق شده است بیش از ۹۵ درصد نیازهای خود را از داخل کشور تأمین کند و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ سد بزرگ و ۶۰۰ سد کوچک با حجم مخزن حدود ۶۰ میلیارد مترمکعب و حدود ۲.۵ میلیون هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن و صدها تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در کشور ایران ساخته شده است.

محرابیان بیان کرد: با توجه به ظرفیت فنی و مهندسی کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب ایران توانسته است در سال‌های گذشته ۵۰ پروژه بزرگ آب و برق را در ۲۰ کشور جهان یا به اتمام برساند و یا در حال اجرا داشته باشد.

وی در همین رابطه اظهار داشت: به عنوان نمونه از جمله پروژه‌هایی که با توان مهندسان ایرانی در کشور تاجیکستان به بهره‌برداری رسیده است، می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده اشاره کرد و نیز در حال حاضر پروژه سد راغون که یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی جهان در کشور تاجیکستان با ارتفاع ۳۳۵ متر و ظرفیت ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب است، توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی در حال ساخت است.

محرابیان در ارتباط با توان مهندسی ایران در صنعت برق نیز بیان کرد: در بخش برق بر اساس آمارهای آژانس بین‌المللی انرژی ایران در حوزه تولید برق حرارتی جز ۱۰ کشور اول جهان است و در بخش نیروگاه‌های برق آبی نیز به همت متخصصان داخلی، ایران جز کشورهای برتر جهان شناخته می‌شود.

وزیر نیرو در ادامه با تاکید بر اینکه می‌توان عرصه‌های فنی و اقتصادی را به عنوان انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشورها و ملت‌ها قلمداد کرد، ادامه داد: در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها در عرصه بین‌الملل و همکاری آن‌ها در حوزه‌های فنی و مهندسی می‌توانیم به توسعه صلح و دوستی در جهان دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به افتتاح پروژه چند منظوره اومااویا در کشور سریلانکا گفت: امروز در کشور سریلانکا گرد هم آمده‌ایم تا یکی از دستاوردهای مهم اقتصادی و فنی مشترک بین دو کشور را که با توان و تخصص مهندسان ایرانی اجرایی شد، به صورت رسمی به بهره برداری برسانیم.

محرابیان در همین خصوص گفت: طرح چند منظوره اوما اویا که توسط شرکت ایرانی فراب احداث شده است هم اکنون با همت متخصصان دو کشور و توجه ویژه دولتمردان کشور سریلانکا آماده بهره برداری است، یک پروژه پیچیده بود که از جمله اهداف احداث آن می‌توان به تولید ۱۲۰ مگاوات برق، احداث دو سد با کاربرد انتقال میان حوضه‌ای آب، تأمین آب شرب بخشی از مردم و تأمین آب برای ۵ هزار هکتار زمین کشاورزی اشاره کرد.

وزیر نیرو ادامه داد: طی دوره ساخت این سد و نیروگاه برای بیش از ۱۷۰۰ نفر از مردم خوب و مهربان کشور سریلانکا به صورت مستقیم اشتغالزایی شد و در کنار آن در عملیات ساخت این پروژه رکوردهای ویژه‌ای در زمینه حفر تونل‌ها، نصب عمیق‌ترین نیروگاه برق آبی در عمق ۷۰۰ متری زمین و تعبیه شفت ۶۱۸ متری و نیز احداث تونل عمودی برای هدایت آب روی توربین‌ها اشاره کرد.

محرابیان افزود: هر کدام از این اقدامات اگر جز نخستین‌ها در جهان نباشد، به طور قطع درعرصه فنی و اجرایی در زمره پروژه‌های عظیم و برجسته جهان قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو در بخش پایانی سخنان خود با قدردانی از زحمات متخصصان ایرانی و سریلانکایی به منظور تحقق این عملیات پیچیده، اظهار داشت: اجرای موفق پروژه چند منظوره اومااویا می‌تواند مقدمه‌ای برای توسعه همکاری‌های ایران و سریلانکا در سایر پروژه‌های مشابه دیگر باشد.
وزیر نیرو همچنین گفت: لازم میدانم از مواضع مثبت و به حق دولت سریلانکا درباره تهاجم رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی به غزه و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق تشکر و قدردانی ویژه کنم.

کد خبر 6087450 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا
  • با وجود علاقه اتلتیکو مادرید، رئال مادرید تمایلی به فروش دنی سبایوس ندارد
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد