Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@15:09:02 GMT

افت هفتگی سکه و دلار ادامه یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۸۸۳۵

افت هفتگی سکه و دلار ادامه یافت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ چنین کاهش نوسانی نشان می‌دهد نظر معامله‌گران نسبت به برنده انتخابات آمریکا به حالت میانه رسیده یا حداقل کمتر کسی حاضر است به خاطر پیش‌بینی‌‌اش از نتیجه انتخابات، خرید و فروش شدیدی انجام دهد.

معامله و خرید و فروش در بازاری که خبری مهم پیش روی خود دارد، دشوارتر می‌شود و به نظر می‌رسد برخی معامله‌گران در روزهای انتهایی هفته گذشته تصمیم گرفتند بیشتر تماشاچی وقایع و روند بازار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، سخت شدن پیش‌بینی پیروزی ترامپ یا بایدن موجب شده به راحتی نتوان موقعیت خرید و فروش گرفت. البته بازار در دو هفته اخیر تا حدی پیروزی بایدن را پیشخور کرده است و گروهی از معامله‌گران تحت‌تاثیر نظرسنجی‌ها و شانس بالاتر این نامزد دموکرات در موقعیت فروش قرار گرفتند ولی با نزدیک شدن به انتخابات و افزایش تحریم‌های آمریکا در هفته گذشته، میزان تمایل به فروش هم تا حدی کاهش یافت.  البته فروش‌های سنگین ابتدای هفته به اندازه‌ای بود که روند هفته قبل بازارها را منفی نگه دارد. در واقع دلار با اینکه روز پنج‌شنبه ۱۰۰ تومان رشد کرد و به کانال ۲۸ هزار تومان برگشت، در مجموع در هفته گذشته ۷/ ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. در بازار سکه هم این فلز گرانبها روز پنج‌شنبه را با ۱۰۰ هزار تومان افزایش و قرار گرفتن بر سطح ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به پایان برد ولی به واسطه ریزش‌های سنگین شنبه، دوشنبه و چهارشنبه بیش از ۱۰ درصد افت قیمت را تجربه کرد. سکه دو کانال مهم ۱۵ و ۱۴ میلیونی را در اولین هفته کامل آبان ماهی از دست داد.

با وجود افت شدید سکه در هفته گذشته، وضعیت بازار از اواخر روز چهارشنبه تا حد زیادی آرام‌تر شد و این امر می‌تواند نشان‌دهنده بالا رفتن احتیاط در بازار ارز و سکه باشد. البته سکه‌بازان و دلاری‌ها در پشت خط تا حدی خریدار شده بودند و این امر می‌تواند روند روز شنبه را تحت‌تاثیر قرار دهد.  با این حال، با توجه به اینکه، بازار در هفته‌های اخیر بسیار به انتخابات آمریکا حساس شده، می‌توان حدس زد که این مساله نقش مهمی در نوسانات هفته جاری بازارها هم داشته باشد. احتمال دارد که در سه روز ابتدایی هفته بازارها در همان دامنه‌ای نوسان کنند که هفته گذشته در آنها قرار داشتند ولی اعلام نتایج انتخابات می‌تواند روند نوسانی سکه و دلار را در روز چهارشنبه شدت بخشد. برخی از معامله‌گران به‌دنبال آن هستند که با انتخاب بایدن با سرعت در مسیر فروش قرار بگیرند و عده دیگری اعتقاد دارند، با پیروزی ترامپ باید با قدرت در موقعیت خرید قرار گرفت.  

در این میان، عده‌ای هم اعتقاد دارند در هفته‌های اخیر تحریم‌های آمریکا شدت گرفته و این مساله می‌تواند روند بازار در آینده نزدیک را تحت‌تاثیر قرار دهد. در آخرین خبرها عنوان شده بود که چند شرکت پتروشیمی ایرانی یا مشکوک به ارتباط با ایران تحریم شده‌اند. در مقابل عده‌ای باور دارند، افزایش دلار از شهریورماه تنها تحت‌تاثیر جو روانی نوسان‌گیران بود. از نگاه این گروه، پس از انتخابات آمریکا، دلار افت بیشتری را تجربه خواهد کرد، چرا که با متغیرهای کلان اقتصادی هماهنگ‌تر می‌شود.

پربیننده ترین قیمت دلار دلار از مرز ۳۰ هزار تومان فاصله گرفت کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا/ حباب سکه به ۹۰۰هزار تومان رسید نظر محسن رضایی درباره قیمت دلار دلار ۲۵هزار تومانی در صرافی ملی!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دلار قیمت دلار قیمت سکه سکه شاخص دلار قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت معامله گران هزار تومان هفته گذشته تحت تاثیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط بیت‌کوین

بیت‌کوین سقوط کرد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۰۲ درصد از دست داد.

به گزارش ایسنا، قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۰۲ درصد نزول کرد و قیمت کنونی این توکن محبوب ۴.۲۰ درصد بیشتر از هفته قبل است.

دومین توکن محبوب، اتریوم، نسبت به دیروز ۲.۵۱ درصد کاهش یافته و نسبت به هفته گذشته ۰.۱۹ درصد افزایش ثبت کرده است.

به گزارش کریپتوکارنسی، اکنون ارزش بازار بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب ۱.۳ تریلیون دلار و ۴۲۱.۲۷ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۶۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۲۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۲۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹.۱۷میلیارد دلار است که ۱۱.۷۲ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۲.۵ میلیارد دلار است که  ۱۰.۴۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۰۶.۸۳میلیارد دلار است که ۸۹.۶۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۹:۱۶ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۹ هزار و  ۷۱۸.۳۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۶۲ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۵۲۶.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۳۹ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۵.۵۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۷.۳۴ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۸۴.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۴ درصد کاهش

۶-  ریپل

قیمت: ۶۱۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۳۱ درصد افزایش

۷- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۹۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۰۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۱.۲۲ درصد افزایش

۹-  کاردانو

قیمت: ۰.۶۴۳۱دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۲۶ درصد افزایش

۱۰ – آوالانچ

قیمت: ۵۴.۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۳.۱۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۶۶ درصد کاهش

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود
  • سقوط بیت‌کوین
  • «تمساح خونی» در یک روز ٧ میلیارد تومان فروخت
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا/ از ۶ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت هوا چطور است؟
  • پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار