Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:14:04 GMT

صدای بی اعتمادی از طبل توهین و شایعه بلند شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۸۸۶۰

صدای بی اعتمادی از طبل توهین و شایعه بلند شد

این روزها بعضی از افراد در لباس دلسوزی و انقلابی‌گر طبل تهمت، شایعه و توهین به دست گرفته‌اند و گاه و بی‌گاه بر آن می‌کوبند تا شخصیتی را با چالش روبرو کنند و غافلند که صدای ناهمگون و تفرقه آمیز آن آرامش دلسوزان نظام و گوش مردم را به خراش درآورده و آوازش دشمنان را خوشحال و آرزوهایشان را محقق و امیدوار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدای این ساز در شرایطی که دشمنان در پی تحقق برنامه‌ها و اهداف خود هستند به قدری دلنواز است که سرمایه‌های اجتماعی ملت ایران را به زیر می‌گیرد و وحدت و انسجام که سرمایه اساسی و اصلی یک مملکت محسوب می‌شود را به هم می‌پاشد.

کاش صدای این طبل را برای وحدت، پیشرفت، همدلی و همسویی برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی کوک می‌کردند و نوازندگان آن برای وحدت طبل می‌زدند تا بسیاری از خواب غفلت بیدار و هوشیارانه برای برون رفت از مشکلات به پا خیزند و دشمن نیز بر این صدا به خواب فرو رود.

غفلت طبال تفرقه به قدری است که این  کار ضد ملی و ایرانی را ولایتمداری و دغدغه مندی نسبت به مشکلات می‌پندارد و به قدری خوابش سنگین است که صدای کوبنده فرمایشات بزرگان کشور و توصیه‌های دین مقدس نیز بیدارش نمی‌کند.

نوازنده طبل همچنان می‌نوازد و صدایش پرده‌های وحدت، انسجام و اعتمادملی را پاره کرده و آنچه به جای گذاشته بی‌اعتمادی، ناامیدی و بد بینی مردم به مسئولان نظام بوده است.

کسی نیست بپرسد ،کی و کجا تفرقه، تهمت و توهین نسبت به همدیگر به ویژه مسئولان ارشد نظام موجب پیروزی و زمینه‌سازی خروج از معضلات بوده که این بار این حرکت نابخردانه بخواهد در تاریخ تکرار شود.

رهبر معظم انقلاب این بار توهین و تهمت به شخصیت‌های نظام را بر اساس موازین اسلامی حرام اعلام کردند و این رفتارها را مایه امیدواری دشمنان دانستند که مطمنا چنین فرمایشات و توصیه‌هایی حجت را برای هر انسان به خواب رفته و غافل تمام می‌کند و البته برای فردی که خود را به خواب زده هیچ تلنگری آن را بیدار نخواهد کرد.

هتک حرمت به مسئولان قوا موجب بی اعتمادی و تفرقه می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان گفت: هتک حرمت به مسئولان قوا موجب بی اعتمادی و تفرقه در جامعه شده و ناامیدی در بین مردم ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام جعفرشانظری ادامه داد: نقد از مسوولان سه قوه همراه با هتک حرمت و موجب سلب اعتبار جایگاه مسئولیتی آنها می‌شود و اختلاف و ناهماهنگی بین مسئولان را به تصویر می‌کشد و در این شرایط وحدت ملی مورد هدف قرار می‌گیرد.

وی بر هوشیاری و مراقبت مسوولان و مردم در وضعیت فعلی کشور تاکید کرد و اظهارداشت: مسوولان باید با نقد علمی و منصفانه از ایجاد هرگونه تفرقه در کشورمان جلوگیری کنند تا با وحدت ملی در برابر توطئه های دشمنان بایستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه نقد موجب پیشرفت می‌شود، تصریح‌کرد: انتقاد باید توام با حفظ حرمت و کرامت انسانی، عادلانه، مستدل، علمی، کارشناسی و همراه با گفت و گو و شناسایی نقاط ضعف باشد و به دنبال این رفتارها، ایده ها و راهکارهایی برای رفع نقص ‌ا ارایه شود.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام، حرمت انسان مومن از کعبه خدا بالاتر بیان کرد و ادامه داد: تبدیل اخلاق تکریمی به تخریبی هرچند ناخواسته آسیبی جدی برای جامعه دارد و وجه نظام اسلامی را در عرصه بین الملل خراب می‌کند.

وی یادآورشد: مسوولان در رفتار، گفتار و اظهار نظر کردن باید وحدت، اخلاق، کرامت و حرمت انسانی را رعایت کنند.

ترجیح منافع فردی بر نیازهای اجتماعی موجب هرج و مرج می شود

استاد جامعه شناس گفت: فاصله بین مسوولان و مردم به دلیل رفتارهای تفرقه انگیز مثل تهمت و توهین مسئئولان به همدیگر روزبه‌روز بیشتر می‌شود که این موضوع پیامدهای منفی دارد و که صدمه به اقتدار ملی ناشی از وحدت از نتایج آن است.

مرتضی پدریان با بیان اینکه بعضی از افراد منفعت شخصی را به منافع جمع گره می‌زند، افزود: این چنین رفتارهایی موجب فردگرایی و جامعه به سمت هرج و مرج پیش می برود که در این وضع کنترل و مدیریت کشور سخت‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه منافع ملی و عموم مردم در اولویت قرار گیرد، تصریح‌کرد: مردم با مشاهده اختلافات بین مسئولان و تخریب همدیگر ناامید و دچار تصمیم گیری‌های غلط می‌شوند.

وی معتقد است هتک حرمت به مقامات بویژه رییس جمهوری که در مدت اخیر شاهد آن بودیم مسیر انتقاد سازنده به عنوان یکی از مولفه‌های موردنیاز در زندگی کنونی در جامعه را می‌بندد و همچنین این بی‌اخلاقی در تمام حوزه‌های رفتاری در جامعه شکل می‌گیرد و توهین و افترا را به عنوان یک رفتار پذیرفته و مورد قبول تلقی می‌کنند.

به گفته این جامع شناس اگر توهین، تهمت و شایعه پراکنی در جامعه رواج پیدا کند با گذر زمان شهروندان هم بجای نقد صحیح که برای اصلاح رفتارها موردنیاز است از بی احترامی استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شماری از مسئولان با نگاه ساده انگارانه قصد دارند تمامی مشکلات فعلی جامعه را گردن دولت بیندازند، خاطرنشان کرد: در شرایط سخت اقتصادی و سیاسی کشور باید واقع گرا باشیم و  ترویج بی اخلاقی به سود کشور نیست.

منویات رهبر معظم انقلاب سرلوحه بیانات و اظهارنظرها باشد

استاد جامع شناس دانشگاه علمی و کاربردی گفت: منویات بنیان گذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در حفظ حرمت و شخصیت مسئولان باید همیشه سرلوحه اظهارنظرها و نقد تضارب آرا باشد.

علی رحمانی با بیان اینکه برخی در جهت تسویه حساب‌های سیاسی اما با ظاهری دلسوزانه شخصیت مسئولان دولتی را تخریب می‌کنند، افزود: در موضوع برجام تلاش و رشادت‌های دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان توسط برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تهمت و فحاشی ضایع شد و اثرات سو آن در جامعه بین الملل دیدیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسئولان دولتی مثل دکتر ظریف با نگاهی خاصی می‌نگرند اما برخی با هدف شخصی در لباس ولایت‌مداری توهین می‌کنند و در هفته‌های گذشته این موضوع به صورت رسمی از تریبون مجلس شورای اسلامی علیه رئیس جمهور تکرار شد.

این جامع شناس با بیان اینکه توصیه‌های بزرگان کشور در راس و مبنای سیاست‌های کلان کشور است، تصریح‌کرد: وحدت امروز اصلی ترین مولفه قدرت و نیاز کشور محسوب می‌شود و هر اقدامی که تفرقه انگیز و ناامید کننده باشد به دور از منافع ملی و محکوم است.

وی ادامه داد: بداخلاقی‌های مدیران و شخصیت های کشور نسبت به همدیگر مردم را ناراحت، ناامید و نسبت به نظام دلسرد می کند و سرمایه اجتماعی را از بین خواهد برد.

به گفته رحمانی با توجه به توصیه و سفارش‌های رهبر معظم انقلاب، رفتارها باید کنترل و سعی بر وحدت، ایجاد محیط آرام و امیدوار و به دور از تنش باشد تا اینکه در این شرایط برنامه‌ریزی برای حل معضلات جامعه انجام شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی روز شنبه سوم آبان جاری در دیدار حضوری با رییس جمهوری و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد، توصیه‌های مهمی را بیان و بر لزوم اتخاذ تصمیم‌های قاطع و حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری همه دستگاه‌ها و آحاد مردم برای مقابله با وضعیت تأسف‌بار ویروس عالم‌گیر کرونا تأکید کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رییس جمهور و هتک حرمت ایشان گفتند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.

برچسب‌ها وحدت ملی مقام معظم رهبری معاونت حقوقی ریاست جمهوری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحدت ملی مقام معظم رهبری معاونت حقوقی ریاست جمهوری اصفهان وحدت ملی مقام معظم رهبری معاونت حقوقی ریاست جمهوری اصفهان اخبار کنکور رهبر معظم انقلاب انقلاب اسلامی بی اعتمادی هتک حرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص حفظ حریم و حرمت زنان سرزمین

در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور" (عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه‌ای که جریان‌هایِ رسانه‌ایِ بَدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازیِ جامعه با اجرایِ" طرحِ نور" بودند؛ مردمِ عزیز و نخبگانِ فهیم با اِدراکی قابلِ ستایش در کنارِ پلیسِ قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامتِ بانویِ ایرانی حفظ شود. برای آنکه افکار عمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناختِ بیشتری از دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طیِ روز‌های آینده چند پرونده مهم از باندهایِ تبهکارِ سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشاء، تجارتِ جنسی، پورنوگرافی و… داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوعِ پیش گفته؛ گزارش‌هایِ میدانی و اخذِ نظراتِ مردمی در کنارِ حمایت‌هایِ رؤسای محترمِ جمهور و قوه قضائیه، صداوسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات و سایرِ نهادهایِ مسئول نشان دهندهِ شناختِ مطلوب از نبض سنجیِ اجتماعیِ فراجا در اجرایِ "طرح نور" است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهداتِ عینیِ روزانه در شهر‌ها نشان دهنده‌یِ حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت "طرح نور" به سمتِ هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که نهادهایِ متولیِ کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

در پایان قدردانِ کارکنانِ سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزش‌های اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همّتِ مسئولینِ محترم و انجام به موقع وظایف دستگاه‌های مسئول روندِ هوشمندسازی نیز، پُرشتاب‌تر به سرانجامِ مطلوب و موردِ رضایتِ مردم برسد.

منبع:مهر

دیگر خبرها

  • اگر به خودرو علاقه دارید این ویدئو را با صدای بلند ببینید! (فیلم)
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • هشدار نهادهای فلسطینی در خصوص هتک حرمت مسجدالاقصی در عید پسح
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص حفظ حریم و حرمت زنان سرزمین