Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@23:45:26 GMT

برنامه «رسول صادق» از رادیو معارف پخش می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۸۹۳۴

برنامه «رسول صادق» از رادیو معارف پخش می‌شود

سیداحمد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ویژه برنامه رادیو معارف به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: برنامه رسول صادق به این مناسبت تولید شده که روز 13 آبان ماه مصادف با روز مبارزه با استکبار جهانی از ساعت 9 تا 11 به مدت 120 دقیقه از این رسانه پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حدیث انما بُعِثتُ لِاُتَمّمَ مَکارِمَ الاخلاق گفت: رسول گرامی اسلام(ص) و اهل بیت مطهرشان اسوه مهربانی، عطوفت و اخلاق حسنه برای جهانیان هستند.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف خاطرنشان کرد: با وجود این قلب مهربان و رئوف، برای اقامه حق و از باب رحمت للعالمین بودن با دشمنان و مستکبران بسیار سختگیرانه و در برخی اوقات در حال ستیز و جنگ بودند.

وی با اشاره به بیان جلوه‌های عطوفت، مهربانی و استکبار ستیزی پیامبر گرامی(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: این مبحث با محوریت آیه مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ... در دستور کار قرار می‌گیرد.

محمودی با بیان اینکه نحوه ارتباط و رابطه در این آیه مطرح شده است، گفت: بر اساس آیه مذکور رابطه با بیگانگان با شدت و سختى، خودی‌ها با محبت و مهربانی، خداوند با عبودیت و بندگى و خود با تلاش و کوشش و امید به فضل خدا صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: معرفی الگوها یکى از ابزارها و شیوه‌هاى تربیت است و ایمان و همراهى با رسول به عنوان مهمترین گام مطرح می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف یادآور شد: مسلمانان باید در برابر دشمن، خشونت، قاطعیّت، صلابت و شدّت داشته و در برابر دیگر مؤمنان، رأفت، مودّت، رحمت و عطوفت، مهر و احساسات داشته باشند.

وی با بیان اینکه بى‌تفاوتى برای مسلمان ممنوع است، گفت: مسلمان باید مظهر حبّ و بغض باشد و عبادت، براى یاران پیامبر(ص) یک سیره دائمى است و یک عمل موسمى محسوب نمی‌شود.

محمودی سیره حضرت امام صادق(ع) در برخورد با مستکبران و شیوه‌های استکبار ستیزی در عصر حاضر را از دیگر محورهای موضوعی این برنامه ذکر کرد.

وی یادآور شد: این برنامه از بخش‌های گفتاری، کارشناسی، روایت ولادت، نمایش و شعرخوانی در مدح حضرت رسول(ص) و امام صادق(ع) تشکیل شده است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف عنوان کرد: ابوالفضل سلیمانی به عنوان تهیه‌کننده و نویسنده و سوری و بختیاری گویندگان این برنامه هستند.

انتهای پیام/78003

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن رادیو رسانه برنامه رادیو معارف اهل بیت صادق ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، فاطمه تختی نژاد در مصاحبه با خبرنگار صداو سیما افزود: مهم‌ترین این برنامه‌ها صبح بخیر هرمزگان، کلودنگ عشق، پسین هرمزگان و آهنگ تندرستی است.
وی گفت: به طور میانگین هفته‌ای یک بار رادیو خلیج فارس با رادیو‌های سراسری مانند، معارف، ایران و قرآن و نیز رادیو‌های استان‌های دیگر اجرای مشترک دارد.
رادیو خلیج فارس از سال ۱۳۴۵، بعد از رادیو ارومیه فعالیت خود را آغاز کرد.
در کشور نیز رادیو ۸۴ ساله شد.

بیشتربخوانید:معرفی نفرات برگزیده پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر هرمزگان

دیگر خبرها

  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • برنامه «پل مدیریت» از رادیو تهران
  • ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» را اجرا کردم
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • پیگیری مشالبات مردم در برنامه رادیویی «ساوالانیم» از رادیو اردبیل
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • رادیو کرمان محبوب مخاطبان
  • برنامه «باغ فردوس» از رادیو تهران