Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، آتش زدن زباله‌ها ساده‌ترین راه‌حلی است که سال‌هاست شهرداری دهدشت برای خلاص شدن از شر زباله‌ها به آن متوسل شده تا روایت زباله‌هایی رقم بخورد که علاوه بر آلودگی محیط زیست دود ناشی از سوزاندن آن عرصه تنفس را بر مردم شهر و روستاهای مجاور تنگ کرده است.

دود ناشی از سوزاندن زباله‌ها تنفس ساکنان شهر و روستاهای مجاور محل دپوی زباله در چهار کیلومتری شهر و یک کیلومتری چندین روستا را با مشکل مواجه کرده و راهکارنجات دهنده‌ای برای رهایی از این مخاطره تاکنون اتخاذ نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دود سوزاندن زباله ها بر فراز دهدشت

 

اگرچه سال نخست از دوره پنجم شورای شهر با دفن زباله‌ها چند روزی ریه مردم نفس کشید و زباله‌ها زیر خاک دفن شدند اما این تصمیم کوتاه مدت دوام نیاورد و باز هم دود غلیظ صبحگاهی مشام بر فراز شهر و روستاهای مجاور زندگی مردم را تلخ می‌کرد.

این در حالی است که آلودگی هوا به وسیله احتراق مواد پلاستیکی که متأسفانه به میزان بسیاری در زباله‌ها وجود دارد و وجود حشرات و حیوانات موذی از خطرات دیگری است که سلامت ساکنان محدوده سایت را تهدید می‌کند.

تصمیم‌گیری مسؤولان برای ساماندهی سایت زباله کارخانه بازیافت انتظاری است که هنوز به سر نیامده و سال‌هاست دود این سوزاندن عمدی یا غیر عمدی به چشم و حلق مردم شهر و روستاها می‌رود.

 

و حالا با انتصاب شهردار جدید در واپسین ماه‌های عمر شورای پنجم روزنه امید برای پایان مشکلات مدیریت شهری ایجاد شده و شهروندان را نسبت به اقدام عاجل برای پایان خطرات زباله‌سوزی خوشحال کرده است.

شهردار دهدشت که رسیدگی به مشکلات شهری را چراغ خاموش آغاز کرده است در اقدامی مؤثر دفن اصولی زباله‌ها را در اولویت برنامه‌های کاری قرار داده و برای آن برنامه دارد.

احسان تابش‌نژاد گفت: در حالی که سرانه تولید استاندارد زباله در کشور به ازای هر نفر ۵۰۰ گرم است در شهر دهدشت سرانه تولید زباله بیش از یک کیلوگرم است.

شهردار دهدشت تصریح کرد: روزانه یکصد تن زباله در شهر دهدشت توسط نیرو‌های این شهرداری جمع آوری و به سایت منتقل می‌شود.

 

وی بیان کرد: نزدیک به ۴۰ تن از این میزان زباله مربوط به روستا‌های همجوار از جمله طولیان و سمغان و بخشی نیز زباله‌های عفونی است.

تابش نژاد دفن غیر بهداشتی زباله در شهر دهدشت را یک تهدید زیست محیطی دانست و بیان کرد: یک دستگاه بلدوزر در محل سایت زباله به همراه یک کارگر مستقر است.
 
وی داشتن شهر زیبا را نیازمند همکاری شهروندان و دیگر نهاد‌های خدمات رسان خواند وتاکید کرد: با برنامه ریزی‌ انجام شده کار جمع آوری زباله در شهر دهدشت بصورت روزانه و بهداشتی از سوی نیرو‌های شهرداری انجام می‌شود.

شهردار دهدشت افزود: با تامین زیرساخت‌های لازم در جمع آوری و دفن اصولی زباله از ورودی تا محل سایت دفن زباله از دود آزاردهنده آن در سطح شهر و روستا‌های همجوار جلوگیری می شود.
 

انتهای پیام/82016

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ساماندهی سایت زباله فارس شهردار دهدشت شهر دهدشت زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی خانوادگی در دهدشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر تربیت بدنی ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: به مناسبت دوم ارديبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گرامیداشت روز زمین پاک همایش پیاده روی در دهدشت برگزار شد.
سرهنگ دوم پاسدار محمد جنت افزود: این همایش با حضور پر شور مردم، فرماندار و شورای شهر و با همکاری ورزش همگانی برگزار شد.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این همایش، از پارک شهید دستغیب تا مقبره شهدای گمنام دهدشت پیاده روی کردند.

دیگر خبرها

  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • مدیر اینتر حضور طارمی را تایید کرد/ مهدی پایان فصل در ایتالیا
  • نشست ستاد زکات استان در دهدشت
  • اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان در دهدشت
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • همایش پیاده روی خانوادگی در دهدشت
  • پایان اردوی آمادگی تیم ملی نوجوانان هندبال در دهدشت
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر