Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@08:51:28 GMT

خانه هوشنگ مرادی‌کرمانی قصه‌خانه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۸۹۹۹

خانه هوشنگ مرادی‌کرمانی قصه‌خانه می‌شود

خانه قدیمی هوشنگ مرادی‌کرمانی در تهران تبدیل به قصه‌خانه می‌شود. مرادی‌کرمانی در سال‌های ۱۳۵۶ تا ۱۳۷۲ در این خانه زندگی کرده و سه فرزندش در همین خانه به دنیا آمده‌اند و بسیاری از قصه‌هایش مانند «قصه‌های مجید» را در همین خانه نوشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه 12 تهران، در جریان بازدید از خانه قدیمی هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده حوزه‌ی کودک و نوجوان، واقع در یکی از کوچه‌های خیابان شهید جاویدی (گذر میرزامحمود وزیر سابق)، از مرمت این خانه و تبدیل آن به قصه‌خانه‌ کودک خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعادتی در این بازدید، پس از تقدیر از آثار این نویسنده و آرزوی عمر باعزت برای وی گفت: «استاد مرادی‌کرمانی که صاحب آثار، قصه‌ها و هنرمندی‌هایی در حوزه کودک و نوجوان مانند «مهمان مامان» و «قصه‌های مجید» است با آثار ارزنده خود، دوره کودکی و نوجوانی بچه‌های ایران زمین را شکل داده و با اقدامی که صورت گرفته، خانه قصه و داستان کودک تهران را در این مکان راه‌اندازی خواهیم کرد».

وی با بیان این‌که سنگفرش کوچه و لایه‌برداری دیوارها از اولین اقدامات در این‌باره خواهد بود، از احتمال تملک یکی از خانه‌های مجاور این ملک خبر داد و گفت: «معمولاً خود فضای خانه‌های بزرگان، به خانه‌موزه تبدیل می‌شود و برای برنامه‌ها و اقدامات اجرایی، فضایی در مجاورت آن‌ها در نظر گرفته می‌شود که اگر امکانش فراهم شود، با تملک یکی از خانه‌های مجاور در تکمیل این فضا اقدام خواهیم کرد».

شهردار منطقه ۱۲، با بیان این این‌که اکنون در حال انجام کارهای محتوایی این اقدام هستیم، ادامه داد: «این مکان نیازمند یک طراحی مفهومی و یک طراحی کامل لوکشین است که در مورد آن با بنیاد فارابی هم صحبت‌هایی داشته‌ایم».

هوشنگ مرادی‌کرمانی نیز طی گفت‌وگوی تلفنی در این‌‌باره، از انجام این اقدام ابراز رضایت کرد و گفت: «پیشنهاد مرمت و انجام کار فرهنگی در این خانه در واقع پیشنهاد دکتر حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه و یاران ایشان بوده و با پیگیری‌های ایشان بناست این اقدام صورت گیرد».

وی، بر استفاده از عبارت «قصه‌خانه» به جای «خانه داستان» برای این خانه تأکید کرد و ادامه داد: «به‌نوعی با یک تغییر کوچک، کار جدیدی در نام‌گذاری کرده‌ایم؛ چراکه اگر به آن خانه قصه یا خانه داستان بگوییم، ازآنجا که در فضاهای مشابه نظیر خانه هنرمندان، خانه تئاتر و مانند آن، زیاد به کار رفته، جذابیت نخواهد داشت، اگرچه در پرانتز قطعاً به «خانه مرادی‌کرمانی» اشاره خواهد شد».

خالق قصه‌های مجید درباره‌ی اینکه دوست دارد در این خانه چه برنامه‌هایی به اجرا درآید، بیان کرد: «به‌ هر حال شهرداری هر برنامه‌ای برای این خانه داشته باشد، من هم می‌پذیرم، ولی خود من دوست دارم اینجا فضایی باشد که بچه‌ها و خانواده‌ها جمع شوند، قصه بگویند، قصه بشنوند و کسانی را دعوت کنند که در آن‌جا داستان‌نویسی آموزش دهند و کارهایی از این دست صورت گیرد».

به گفته این نویسنده، او در سال‌های ۱۳۵۶ تا ۱۳۷۲ در این خانه زندگی کرده و سه فرزندش در همین خانه به دنیا آمده‌اند و بسیاری قصه‌هایش مانند قصه‌های مجید در همین خانه به تحریر درآمده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هوشنگ مرادی کرمانی مهمان مامان قصه های مجید خانه هوشنگ مرادی کرمانی هوشنگ مرادی کرمانی همین خانه قصه های مجید قصه خانه قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری نظر شخصی اعمال نشود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تسهیل‌گران آزمون استخدامی در مصاحبه با پذیرفته‌شدگان مرحله ۳ برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری نظر شخصی خود را اعمال نکنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی شامگاه دوشنبه _بیست‌وهفتم فروردین_ در جلسه توجیهی تسهیل‌گران آزمون استخدامی اظهار کرد: بهترین، متدین‌ترین، بااخلاق‌ترین و متخصص‌ترین انسان‌ها در آموزش و پرورش حضور دارند.

وی افزود: تلاش ما در راستای ورود افراد خوب به آموزش و پرورش است، چرا که معلمان برای تربیت انسان‌های شایسته تلاش می‌کنند" آثار تربیتی معلمان در وجود دانش آموزان ماندگار است و به عنوان مصداق فداکاری یکی از معلمان قزوینی کلیه خود را به دانش آموزش اهدا کرده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: تسهیل‌گران آزمون استخدامی در مصاحبه پذیرفته‌شدگان مرحله ۳ برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری نظر شخصی خود را اعمال نکنند، چرا که سوگیری شخصی منجر به خطا در قضاوت می‌شود.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: به شایستگی‌های افراد توجه کنید و زمینه حضور متخصص‌ترین، متدین‌ترین و متعهدترین افراد را به آموزش و پرورش فراهم کنید" تقویت نظام تعلیم و تربیت در ابعاد مختلف منجر به تقویت جامعه می‌شود و ما از همکاران خوبی که در امر گزینش تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

وی در رابطه با فرآیند برگزاری مصاحبه عنوان کرد: برخورد معقول و منطقی، جلوگیری از ایجاد استرس در داوطلبان مورد تأکید است و باید بستر را برای جذب بهترین‌ها در نظام تعلیم و تربیت فراهم کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین در جلسه ستاد آزمون‌های نهایی خردادماه با اشاره به اهمیت امتحانات نهایی گفت: با توجه به تأثیر نتیجه آزمون‌های نهایی در قبولی کنکور، این آزمون‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین باید به گونه‌ای عمل کنیم که حق کسی ضایع نشود و اعتماد جامعه به نظام تعلیم و تربیت حفظ شود.

سیاهکالی مرادی در انتهای صحبت‌های خود یادآور شد: ضروری است در اسرع وقت هماهنگی لازم جهت تهیه ملزومات برگزاری آزمون‌ها به عمل آید؛ به طوری که در زمان آزمون هیچ حوزه‌ای مشکل نداشته باشیم.

کد خبر 744922

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش دانش سنتی محیط زیست
  • عملیات وعده‌ صادق مقدمه پایان دادن به رژیم صهیونیستی است
  • در مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری نظر شخصی اعمال نشود
  • تندباد شدید استان مرکزی را فرا می‌گیرد
  • باشگاه تراکتور: خمس خودش درخواست جدایی کرد
  • فوری: خمس درخواست جدایی از تراکتور را داد
  • اختصاصی: درخواست خمس برای جدایی از تراکتور!
  • توسعه کسب‌وکارهای کوچک ‌و متوسط با رویکردی نوین، راهکار تحقق شعار سال
  • بررسی مهارکننده‌های دارویی در درمان سرطان روده بزرگ
  • اهدای ۵۵۰ عدد تبلت به دانش آموزان نیازمند در قزوین