Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شهید محمدرسول رضایی» با وجود سن کم و با دستکاری شناسنامه خود روانه جبهه می‌شود و در وصیت‌نامه خود توصیه می‌کند که پرچم آمریکا را در تشییع جنازه‌اش آتش بکشند، هم اکنون عکس این شهید ۱۳ ساله میهمان اتاق مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در همدان- هرساله یکی از شهدای دانش آموز به عنوان شهید شاخص دانش آموزی در کشور انتخاب می‌شود که امسال این عنوان به نام شهید اسدآبادی «شهید محمد رسول رضایی» تعلق گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«شهید محمدرسول رضایی» در نوزدهم تیرماه ۱۳۵۲ در شهرستان اسدآباد دیده به جهان گشود، پدرش راننده و مادرش خانه‌دار بود، شهید رضایی دوم راهنمایی بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در سی دی ماه ۱۳۶۶ در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد، پیکرش در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید محمدرسول رضایی با وجود سن کم و با دستکاری شناسنامه خود روانه جبهه می‌شود و در وصیت‌نامه خود توصیه می‌کند که پرچم آمریکا را در تشییع جنازه‌اش آتش بکشند. هم اکنون عکس این شهید ۱۳ ساله میهمان اتاق مقام معظم رهبری است.

ماووت یکی از روستاهای سلیمانیه عراق است و ارتفاعاتی سرد و کوهستانی به خصوص در فصل زمستان دارد که همیشه پوشیده از برف و یخبندان است.

در بیست و پنجم دی ماه سال ۱۳۶۶، عملیات بیت‌المقدس ۲ با رمز مقدس «یا زهرا (س)» در منطقه عملیاتی شمال سلیمانیه و با هدف آزادسازی ارتفاعات غرب شهر ماووت عراق آغاز شد. این عملیات تا دوم بهمن همان سال به طول انجامید و فرماندهی آن را که از نوع تک گسترده بود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عهده داشت.

هدف این عملیات آزادسازی‌ ارتفاعات‌ غرب‌ شهر ماووت‌ عراق‌ بود و نیروی زمینی سپاه‌ پاسداران یکی از دشوارترین عملیات‌های خود را انجام داد. این عملیات که در سرمای شدید دی ماه استان سلیمانیه عراق انجام می‌گرفت، مستلزم عبور از کوه‌های صعب‌العبور پوشیده از برف، رودخانه خروشان قلاچولان، میادین متعدد مین، تله‌های انفجاری، سنگرهای کمین و سیم‌های خاردار بود.

شهید محمد رسول رضایی، شهید ۱۳ ساله ای که در مدرسه راهنمایی امیر کبیر اسدآباد یکی از شهرستان های استان همدان تحصیل می کرد در دی ماه سال ۱۳۶۶ در عملیات بیت المقدس ارتفاقات ماووت عراق به درجه شهادت نائل آمد، عکس منتشر شده از این شهید اوج مظلومیتش را به جهانیان نشان می‌دهد.

شهیدی که با بادگیر آبی در ارتفاعات سرد ماووت و سرمای منفی ۲۰ درجه آرام گرفته است و اسلحه ای که با سربندش آن را پوشانده و نشان از استفاده نشدن اسلحه اش در جنگ دارد.

این شهید والامقام که به عنوان شهید ملی و شاخص سال ۹۹ معرفی شده است.

در زیر وصیت نامه این شهید که اوج بصیرت و استکبارستیزی را نشان می‌دهد می‌خوانیم.

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم برزقون»

گمان نکنید آنانکه در راه خدا به درجه رفیع شهادت نائل گشته اند مرده اند بلکه زنده اند و در پیشگاه خداوند روزی می خورند.

با درود و سلام به اسلام راستین و مهدی موعود (عج) و با درود و سلام بر نایب بر حقش امام بت شکن و رزمندگان کفر ستیز و شهدای گلگون کفن اسلام از صدر تا به حال وصیت نامه خود را شروع می کنم.

خدایا تو می دانی که من جز برای رضای تو به جبهه نیامده‌‌ام. من برای کمک به مستضعفان و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی به جبهه آمده ام تا انتقام شهدای خرمشهر و انتقام شهدای اسلام را بگیرم.

آمده ام تا انتقام خون بچه های شیرخوار را که در زیر بمباران وحشیانه صدام به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند بگیرم و نگذارم که حق انان پایمال گردد.

از شما امت حزب الله می خواهم که جبهه ها را خالی نگذارید. امام عزیزمان را تنها نگذارید.

مراسم دعای کمیل و دعای توسل را هر چه با شکوه تر بر پا کنید و در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند که من ضد آمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم.

خطاب به پدر و مادر عزیزم؛ از پدر و مادرم می‌خواهم که برای من گریه نکنند و از اینکه من شهید شدم نار احت نباشید بلکه خوشحال باشید که فرزندی را بزرگ کرده اید و او را در راه دین و قرآن و در راه وطن قربانی کرده اید.

در آخر از تمام اهل خانواده و قوم و خویشان حلالیت می خواهم و می خواهم که راهم را ادامه دهند.

 

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید شاخص کشوری شهید دانش آموز هفته بسیج دانش آموزی شهید ۱۳ ساله وصیت نامه نامه خود دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند.   به گزارش ایسنا،‌ گزیده سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:   ***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.   *** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.   *** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.   *** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت های بزرگی به دست آمده است.   *** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.   *** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.   ***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است.  امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.   ***از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است   ***خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.   ***تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.   ***کشورهای مختلف، ملت ها، فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.   ***نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.   این دیدار صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟

دیگر خبرها

  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته