Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@12:12:26 GMT

سرخط خبر‌های مهم جهان در ۱۰ آبان

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۹۱۹۶

افزایش شمار قربانیان و مجروحان زلزله در ترکیه و اتهام زنی مجدد مقامات آمریکایی علیه کشورمان در ارتباط با حملات سایبری از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند.

خبرگزاری میزان - مهم ترین رویدادها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان ویروس کرونا در جهان

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به ۴۵ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۶۹۸ نفر افزایش یافته و یک میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۰۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون ۳۳ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۱۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*افزایش قربانیان زلزله در ترکیه

شمار قربانیان زمین لرزه ۶.۶ ریشتری در استان «ازمیر» ترکیه به ۲۴ و شمار مجروحان این حادثه به ۸۰۴ نفر افزایش یافته است.

*اتهام زنی مجدد آمریکا علیه ایران در ارتباط با حملات سایبری

خبرگزاری رویترز گزارش داد مقامات آمریکایی مدعی هستند هکر‌های مرتبط با ایران در پشت حمله سایبری اخیر به آمریکا و ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز که موفق به جمع آوری اطلاعات زیادی شده است، قرار دارند.

*توافق جدید جمهوری آذربایجان و ارمنستان

گروه مینسک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جمهوری آذربایجان و ارمنستان به توافق جدیدی مبنی بر هدف قرار ندادن غیرنظامیان دست پیدا کرده اند.

این در حالی است که تاکنون ۳ توافق آتش بس میان باکو و ایروان ساعاتی پس از اجرا نقض شده اند و درگیری‌ها میان ۲ طرف همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: سرخط اخبار جهان در ۹ آبان سرخط خبر‌های مهم جهان در ۸ آبان *توافق جدید میان آمریکا و سودان

وزارت دادگستری سودان اعلام کرد که این کشور با آمریکا بر سر حل یک پرونده علیه سودان به توافق رسیده است.

*شیوع گسترده کرونا و محدودیت و قرنطینه در اروپا

اوج گیری مجدد کرونا در اروپا، موجب شده تا بسیاری از کشور‌های اروپایی اقدام به از سر گیری محدودیت‌های کرونایی کنند و اجرای قرنطینه را در دستور کار قرار دهند.

*جدال لفظی ترامپ و بایدن ۳ روز مانده به انتخابات

در حالی که ۳ روز دیگر تا موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده، «دونالد ترامپ» و «جو بایدن»، نامزد‌های حزب جمهوری خواه و دموکرات همچنان یکدیگر را هدف حملات لفظی قرار می‌دهند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل آمریکا ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان

مسئولان وزارت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در دیدار با مسئولان نهاد‌های زیرمجموعه سازمان ملل اعلام کردند بر اثر سیلاب‌های اخیر، دستکم ۷۰ نفر جان خود را از دست داده و ۵۶ نفر دیگر نیز مصدوم شده‌اند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، این سیلاب‌ها به ساکنان ۲۳ ولایت افغانستان آسیب زده و ۶۰۰ رأس احشام را تلف و هزار و ۲۳۵ خانه را تخریب کرده است.

«جانان سایق» سخنگوی این وزارتخانه اوایل هفته جاری اعلام کرده بود ولایت‌های بادغیس، ارزگان، فراه، قندهار، تخار، زابل، پروان، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، پنجشیر، پکتیکا، پکتیا، لوگر، لغمان و هرات شاهد بارش باران و جاری شدن سیلاب در روز‌های اخیر بوده‌اند.

وی گفته بوداز آغاز ماه جاری تاکنون با همکاری سازمان‌های ملی و بین المللی برای ۲۲ هزار و ۸۵۱ خانواده آسیب‌پذیر کمک‌های اضطراری توزیع شده است.

وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان بار دیگر هشدار داده است براساس اطلاعات هواشناسی، بارندگی‌ها در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر
  • آمار شهدای غزه به ۳۳۹۷۰ نفر افزایش یافت
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر