Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@15:28:41 GMT

پیشرفت‌های جوامع اسلامی در بستر وحدت محقق می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۹۲۵۹

پیشرفت‌های جوامع اسلامی در بستر وحدت محقق می‌شود

حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه وحدت امت اسلامی یکی از محکمات اندیشه امام راحل و برگرفته از اسلام ناب محمدی است، گفت: به بهانه همین وحدت امت اسلامی، بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی هفته بین ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) به روایت اهل تشیع و تسنن را که بین شیعه و سنی اختلاف بود، هفته وحدت نامیدند که نام‌گذاری این هفته بهانه‌ای برای پرداختن مشترکات شیعه و سنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در قرآن‌کریم نیز به اهمیت وحدت امت اسلامی تاکید فراوان شده است، افزود: در روایات اهل‌بیت (ع) نیز به این وحدت تاکید شده است و دشمنان نیز از همین وحدت اسلامی همواره در هراس بودند، به همین خاطر یکی از ابزارهایی که همیشه مورد استفاده دشمنان بود، مسئله اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی است که قصد دارند مسلمانان را به جان هم بیاندازند.

دشمن به دنبال بزرگ‌نمایی اختلافات و نادیده انگاشتن مشترکات است

احمدی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال بزرگ‌نمایی اختلافات و نادیده انگاشتن مشترکات است و این باعث می‌شود ما تشدد و تفرقه را در بین مسلمانان مشاهده کنیم، تصریح کرد: اگر امت اسلامی از صدر اسلام تا به امروز دچار مشکلاتی شده، مشکل اصلی امت اسلامی همین اختلاف و تفرقه‌ای بوده است که دشمنان اسلام، قرآن و اهل‌بیت (ع) در پی دامن زدن به این اختلافات بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) با نگاه راهبردی که داشتند، به خوبی درد جامعه اسلامی را متوجه شدند و با نام‌گذاری هفته ولایت، مسلمانان جهان را به این موضوع مهم دعوت کردند تا مشترکات همدیگر را ببینند، ادامه داد: اگر هم در مسائلی اختلافی وجود دارد، چه در مسائل اعتقادی و چه فقهی و چه احکام، این موضوعات باید در یک فضای کاملاً برادرانه مباحثه شده و حل و فصل شود.

احمدیی با تاکید بر اینکه دنیای اسلام نیازمند اتحاد است، اظهار کرد: یعنی اگر دنیای اسلام به این حقیقتی که مایه رشد و تعالی است، توجه نداشته باشد همیشه ضربات آن را از دشمنان قسم خورده قرآن و اهل‌بیت (ع) خواهد دید.

وی با بیان اینکه عزت امت اسلامی در گرو وحدت است؛ بیان کرد: اگر ما در دنیا دشمنان قسم خورده‌ای چون استکبار جهانی و صهیونیست داریم، قصد دارد به بهانه‌های مختلف برای گسستن این وحدت بین مسلمانان از جمله با دامن زدن به اختلافات اعتقادی مسلمانان و جریان تکفیر و نیز تقویت جریان آل‌سعود و وهابیت، آتش اختلافات را شعله‌ور کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: در همین راستا راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در این زمینه، راهبرد امام راحل است که برای این کار بحث تقریب مذاهب در جامعه اسلامی مطرح شده است که علمای مذاهب در یک محیط کاملاً برادرانه نسبت به حل و فصل مسائل و اختلافاتی که در حوزه مباحث اعتقادی و مسائل عملی است، بپردازند.

امروز امت اسلامی بیش از گذشته به اشتراک و وحدت نیازمند است

احمدی با تاکید بر اینکه امروز امت اسلامی بیش از گذشته به اشتراک و وحدت نیازمند است، متذکر شد: چرا که امروز در دوران جنگ احزاب قرار داریم و همه دشمنان قسم خورده قرآن و اهل‌بیت (ع) برای ضربه زدن به پیکره امت اسلامی متحد شده‌اند، لذا هوشیاری متناسب با شرایط امروز را از طرف همه آحاد جامعه اسلامی می‌طلبد تا در حوزه‌های مختلف بهانه به دست دشمن ندهند.

وی گفت: به ویژه در آستانه هفته وحدت، جسارت و توهین‌هایی که رئیس‌جمهور فرانسه به بهانه آزادی بیان به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) کرده و حمایت‌هایی که از این جسارت به عمل آمده است، نشان‌دهنده ضعف جبهه معارض اسلام، استکبار جهانی و صهیونیست است؛ چرا که همه آن‌ها منطق اسلام را قوی‌تر و منش اسلام را در جوامع غربی و اروپایی پرنفوذتر دیدند و روش اسلام را برنمی‌تابند، لذا به توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) متوسل شده‌اند، به همین خاطر جامعه اسلامی باید پاسخ هوشمندانه‌ای در قبال این توهین داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هدف از وحدت، سنی شدن شیعه و یا شیعه شدن سنی نیست، افزود: هر کدام از این دو مذهب مشترکاتی دارند که توجه به این مشترکات می‌تواند یک حرکت قوی را در راستای بیداری جامعه اسلامی و حل مسئله مسلمین در جهان از جمله مسئله فلسطین، یمن و سوریه ایجاد کند که نبود چنین حرکتی باعث ایجاد جنگ‌های داخلی و بحران در جوامع اسلامی خواهد شد و در همین فضای وحدت می‌توان مسئله تکفیر، جریان آل‌سعود و وهابیت را نیز حل و فصل کرد.

احمدی با تاکید بر اینکه در بستر وحدت اسلامی، مسلمانان جهان می‌توانند به پیشرفت‌های علمی، فکری و … دست پیدا کنند، ادامه داد: در همین بستر، انقلاب اسلامی از طریق مسلمانان در کل دنیا نشر داده و به مناطق مختلف دنیا صادر می‌شود. وحدت تاکتیک نیست، بلکه یک راهبرد است و امام راحل عمیقاً در اندیشه خویش به وحدت امت اسلامی اعتقاد و باور داشتند.

وی با اشاره به اینکه امروز برکات این وحدت را در دنیا به عینه می‌بینیم، خاطرنشان کرد: نمونه بارز آن بیداری اسلامی، ریشه‌کن شدن داعش در سوریه و … حاصل وحدت بین مسلمانان بود که باعث شد غده سرطانی داعش که توسط استکبار جهانی به وجود آمده بود، ریشه‌کن شود، لذا توجه به عمق راهبردی وحدت، یکی از مسائلی است که در مجامع فکری و علمی باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5060033

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی زنجان وحدت اسلامی سعید احمدی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا توهین به پیامبر بوشهر شهرکرد کرمانشاه گرگان نیروی انتظامی مواد مخدر پدافند غیرعامل هفته وحدت اردبیل وحدت امت اسلامی جامعه اسلامی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان شهر اصفهان گفت: اصفهان به‌عنوان یک باغ شهر مطالبه شرعی و قانونی با عنوان «حقابه» دارد، اما در بازگشایی‌های زاینده‌رود حقوق شهر محقق نشده و منجر به چند مسئله از جمله فرونشست و تهی شدن سفره‌های زیرزمینی شده است.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود رو به تعطیلی است، اظهار کرد: توقع و انتظار شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری بر این بود که اتفاق خوبی برای حال مردم در استان اصفهان و مرکزیت کشور رخ دهد، به همین دلیل موضوع آب به‌عنوان یکی از مواردی که می‌توانست در بهبود شرایط اجتماعی، روحی و روانی مردم مؤثر باشد، مطرح و اقدامات خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه حمایت بیشتر از این موضوع لازمه شدت گرفتن کارهای دبیرخانه زاینده‌رود بود، افزود: شهردار اصفهان باید در این زمینه مطالبه‌گر و مجری برنامه‌های مد نظر شورای اسلامی شهر و شهرداری باشد، البته طی شش ماه گذشته تلاش‌های زیادی داشتیم، اما معتقدیم به رغم اینکه تمایل برای انجام کار وجود دارد، به هر دلیلی در انجام آن تعلل صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قصد من از پرداختن به موضوع رو به تعطیل بودن دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود این است که مدیریت شهری را نسبت درخواست عمومی مردم اصفهان، افزایش امید در این کلان‌شهر و رفع مشکلات معیشتی مردم، به‌ویژه بهبود وضعیت مناطق غربی و شرقی و شامل باغات و مزارع کشاورزی است، گفت: به‌نظر می‌رسد این موضوع با جدیت پیگیری نمی‌شود، توقع از مجموعه شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان این است که کار ویژه‌تری در این راستا انجام دهند.

نادرالاصلی تاکید کرد: شهر اصفهان به‌عنوان یک باغ شهر مطالبه شرعی و قانونی با عنوان «حقابه» دارد، اما در بازگشایی‌های زاینده‌رود حقوق شهر محقق نشده است و منجر به چند مسئله از جمله فرونشست و تهی شدن سفره‌های زیرزمینی شده است، ادامه داد: جاری نشدن آب در مادی‌ها، وضعیت فضای سبز و مشکلات زیست‌محیطی را دو چندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این موارد حقوق مردم اصفهان است و باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: به‌عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‌کنم که اگرچه شهرداری نمی‌تواند آب را جاری کند، اما می‌تواند مطالبه‌گر و پیگیر خواسته‌ها از سازمان‌ها و نهادها باشد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: توقع دارم شخص شهردار از جایگاه حقوقی و اداره حقوقی مجموعه شهرداری برای پیگیری حق خود از مبادی قضائی و حقوقی اقدام جدی انجام دهد.

کد خبر 746550

دیگر خبرها

  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام