Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@00:25:03 GMT

تغییر زمان برگزاری جلسات علنی مجلس در هفته جاری

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۹۳۲۹

تغییر زمان برگزاری جلسات علنی مجلس در هفته جاری

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از تغییر زمان برگزاری جلسات علنی پارلمان در هفته جاری خبر داد. - اخبار سیاسی -

محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره برگزاری جلسات علنی قوه مقننه، در هفته جاری ،گفت: به دلیل اینکه سه‌شنبه هفته جاری تعطیل رسمی است (میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ) قرار بر این شد تا مجلس این هفته 2 روز جلسه علنی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در همین راستا، افزود: بر این اساس مجلس در هفته جاری در روزهای یکشنبه و دوشنبه (یازده و دوازده آبان ماه) جلسه علنی دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس فردا جلسه علنی دارد ، اضافه کرد:پس از برگزاری جلسات علنی در این هفته ، نمایندگان برای ایفای وظایف نمایندگی و نظارتی مجلس یک هفته در حوزه‌های انتخابیه خود حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس برگزاری جلسات علنی هفته جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۴۷ دادگاه علنی برخط در دادگستری خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان گفت: دادگستری خراسان جنوبی، در راستای اجرای سند تحول قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ با برگزاری ۴۷ دادگاه‌های علنی برخط رکورددار این دادگاه‌ها در کشور شد.

 اسماعیلی افزود: با توجه به سیاست‌های کلان قوه قضاییه و در راستای اصل ۱۶۵ قانون اساسی (برگزاری محاکمات به صورت علنی) این دادگستری اقدام به برگزاری دادگاه با موضوعاتی کرده است که جنبه عمومی داشته و عامه مردم با آن سروکار دارند تا جلوه‌ای از اصل ۱۶۵ قانون اساسی محقق شد.

وی با اشاره به روند برگزاری دادگاه علنی برخط در دادگستری استان گفت: به منظور حداکثر استفاده از دانش، تجربه و تخصص قضات تجدیدنظر در مرحله اول پرونده‌های ارجاعی به شعب محاکم دادگاه تجدیدنظر استان مدنظر بوده و در اولویت برگزاری قرار می‌گیرند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان گفت: به منظور بهره گیری بیشتر اساتید و دانشجویان از برگزاری دادگاه‌ها سعی می‌شود پرونده‌های دارای وکیل یا نماینده حقوقی باشند انتخاب شود.

اسماعیلی افزود: باعنایت به ضرورت حفظ حریم و حرمت اشخاص پرونده قبل از اطلاع رسانی بدواً با برقراری ارتباط تصویری توسط مدیردفتر شعبه دادگاه با اصحاب پرونده و تشریح کامل موضوع مبنی بر این که دادگاه به صورت مجازی و علنی با پخش کامل به صورت تصویرطرفین پرونده برای مخاطبین ذکر شده و موافقت اصحاب پرونده موضوع صورتجلسه پس از اخذ و درج امضای الکترونیک طرفین صورتجلسه ضم پرونده می‌شود.

وی گفت: پس از تعیین وقت رسیدگی و ابلاغ آن به طرفین موضوع برگزاری دادگاه علنی طی مکاتبه همراه با پوستر مربوط و نحوه ورود به دادگاه که کاربری ارسال شده صرفاً برای همان روز می‌باشد به دانشگاه ها، ادارات دولتی مرتبط با موضوع و اصناف جهت ابلاغ به علاقمندان در سطح استان و کشور اقدام می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان با بیان اینکه در روز‌های برگزاری دادگاه قاضی  شعبه بدواً درخصوص خواسته مطروحه توضیحاتی را ارائه می‌کند، گفت: با شروع دادگاه تصویر کامل محیط اتاق، اشخاص حاضر و هم چنین صفحه سمپ همراه با تایپ همزمان اظهارات طرفین برای مخاطبین قابل رؤیت است.

اسماعیلی گفت: همچنین در تازه‌ترین اقدام دادگستری استان به منظور اشاعه هرچه بیشتر دادگاه‌های علنی برخط و استفاده بیشتر از ظرفیت، دانش و تجربیات کارکنان قضایی، علاوه بر مرکز استان اقدام به برگزاری دادگاه‌های علنی در حوزه‌های قضایی کم برخوردار و مرزی استان مانند شهرستان‌های درمیان، نهبندان و سایر شهرستان‌های استان کرده است.

 

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی رکورددار دادگاه‌های علنی برخط شد
  • برگزاری بیش از ۴۰ دادگاه علنی برخط در خراسان جنوبی
  • برگزاری ۴۷ دادگاه علنی برخط در دادگستری خراسان جنوبی
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس
  • برگزاری جلسات پرسش و پاسخ قرآنی در هیأت بیت‌الاحزان آبادان