Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:39:30 GMT

رژیم صهیونیستی قادر به حل بحرانهای بزرگ نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۹۶۶۴

رژیم صهیونیستی قادر به حل بحرانهای بزرگ نیست

خبرگزاری مهر، سرویس بین الملل- فاطمه صالحی: اوضاع داخلی در اراضی اشغالی به هیچ عنوان به نفع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیست. ناکارآمدی کابینه این رژیم در مهار گسترش ویروس کرونا، بحران اقتصادی گسترده، کاهش محبوبیت مردمی نتانیاهو در سایه پرونده های فساد وی همه و همه باعث شده تا اراضی اشغالی طی هفته های گذشته، شاهد برگزاری تظاهرات گسترده به ویژه در مقابل منزل نتانیاهو علیه اوضاع کنونی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از تحلیلگران و نویسندگان صهیونیست با انتشار مقاله هایی اذعان کرده اند که خطری که رژیم صهیونیستی را تهدید می کند اوضاع داخلی آشفته آن و نه خطرات خارجی است.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ضعف کابینه رژیم صهیونیستی در برخورد با بحران های کنونی در این رژیم گفت: رژیم صهیونیستی در حال حاضر با بحران های گسترده داخلی و همچنین بحران های خارجی دست و پنجه نرم می کند. مهم ترین بحران خارجی این رژیم، افزایش مقاومت ها (محور مقاومت) در محیط پیرامونی آن است. بحران های داخلی نیز ناتوانی تل آویو در تعامل با مسأله کرونا را آشکار کرده است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی همواره مدعی است که یک رژیم پیشرفته قدرتمند است که می تواند با تمام بحران ها مقابله کند.

وی در ادامه افزود: اما بحران کرونا نشان داد که رژیم صهیونیستی چقدر شکننده است و ما در مقاومت فلسطین کاملاً از ضعف و شکنندگی این رژیم در جریان نبردهای خود و درگیری های رخ داده آگاه هستیم. این رژیم، یک رژیم ضعیف است و ما به عنوان مقاومت فلسطین، می توانیم این رژیم را شکست داده و آن را از صفحه فلسطین پاک کنیم. این بحران های پی در پی بیانگر ضعف زیر ساختها و توانمندی های مادی اسرائیل است. نهادهای این رژیم نمی توانند با بحران های بزرگ دست و پنجه نرم کند. این مسأله باعث می شود که ما بیش از پیش به قدرت خود در پایان دادن به عمر این رژیم پی ببریم.

سخنگوی جنبش حماس در خصوص برگزاری تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و پرونده های فساد وی در اراضی اشغالی بیان کرد: بله در اراضی اشغالی، تظاهرات گسترده علیه فساد نتانیاهو برگزار می شود و قبل از وی نیز دیگر نخست وزیران از جمله اولمرت به دلیل پرونده های فساد محاکمه و زندانی شدند. ما شاهد حضور تعداد زیادی از نخست وزیران فساد در رژیم صهیونیستی هستیم که برخی از آنها مجبور به استعفا شدند. این مقامات صهیونیست در واقع مقامات فاسد هستند چرا که پایه و اساس رژیم صهیونیستی نیز بر سرقت و فساد نهاده شده است. صهیونیستها اقدام به سرقت اراضی فلسطینی ها کرده اند و شهرک نشینان صهیونیست را از مناطق مختلف جهان به اراضی اشغالی آورده اند.

نتانیاهو عملاً در یک بحران فساد واقعی غرق شده است و منابع آگاه از احتمال بازداشت و حبس وی سخن گفته اند. ما در جامعه صهیونیستها، شاهد وجود شکاف های گسترده اجتماعی هستیم وی همچنین اضافه کرد: آنها همچنین دست به اقدامات تروریستی و به شهادت رساندن فلسطینی ها زده و باقی اراضی آنها را نیز به سرقت بردند. صهیونیستها منابع آبی و ذخایر طبیعی فلسطینی ها حتی میراث فرهنگی و هویت آنها را دزدیدند؛ بنابراین این رژیم اساساً بر روی تفکر دزدی و غارت و فساد بنا نهاده شده است پس طبیعی است اگر می بینیم که مقامات آن فاسد هستند.

حازم قاسم ادامه داد: نتانیاهو عملاً در یک بحران فساد واقعی غرق شده است و منابع آگاه از احتمال بازداشت و حبس وی سخن گفته اند. ما همچنین در جامعه صهیونیستها، شاهد وجود شکاف های گسترده اجتماعی هستیم. حتی میان گروه های چپ گرا و راست گرا در اسرائیل اختلاف و شکاف وجود دارد. بررسی تمام این مسائل نشان می دهد که ما در برابر رژیمی قرار داریم که به زور اجزای آن از سراسر جهان جمع آوری شده است. تنها چیزی که آنها را کنار هم گرد آورده، سرقت اراضی فلسطینی ها به شمار می رود. منافع آنها، باعث شده از سراسر جهان گرد هم جمع شوند.

سخنگوی جنبش حماس در پایان یادآور شد: ما در برابر رژیمی قرار داریم که باید از طریق گزینه مقاومت و نبردهای پی در پی مقاومت، از بین برود. ما از این رژیم ترسی نداریم. کسانی که دست به عادی سازی روابط با این رژیم زده اند حماقت کرده اند. اگر این کشورها فکر می کنند که رژیم صهیونیستی عمر طولانی خواهد داشت در توهم به سر می برند.

کد خبر 5057156 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: حازم قاسم حماس رژیم صهیونیستی تل آویو عادی سازی روابط با اسرائیل مقاومت فلسطین ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فرانسه عادی سازی روابط با اسرائیل دونالد ترامپ فلسطین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 سودان ویروس کرونا ایران لبنان روسیه عربستان سعودی رژیم صهیونیستی اراضی اشغالی فلسطینی ها بحران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به رئیسی در مورد پرونده فساد چای دبش طعنه زد.

این روزنامه نوشت: در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بار‌ها شنیده شده و نمود‌های عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.

ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیاز‌های واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...

این‌ها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.

در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر می‌رسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه می‌زند نوشته است:در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به علیرضا پناهیان ادامه داد:

در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟

مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!

دیگر خبرها

  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • 5 درس از مواجهه ایران با رژیم صهیونیستی
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • بر باد رفته؛ ۷ ستونی که از اسرائیل فروریخت | تل‌آویو دیگر قادر به مدیریت اوضاع نیست