Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@11:46:37 GMT

پرداخت ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۹۶۷۹

پرداخت ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات بازنشستگان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: تا آخر آبان ماه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات بازنشستگان پایان سال ۹۷ و قبل از آن در سراسر کشور، پرداخت می‌شود.

به گزارش مشرق، مسعود شفیعی افزود: این مطالبات به دلیل فقدان اعتبارات پرداخت نشد که با وارد کردن اطلاعات در سامانه‌ای که سازمان برنامه و بودجه مشخص کرده، اقدام به پرداخت می‌کنیم، اما هنوز سهم استان‌ها به تفکیک مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: زشت‌وزیبای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

وی اضافه کرد: با توجه به تخفیف صددرصدی که در نظر گرفته شده است به محض وارد شدن اطلاعات، پرداخت از طریق مکانیزم خزانه خواهد بود که بیشتر از یک ماه طول نمی‌کشد.

شفیعی گفت: در مهرماه خبر دیگری مبنی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد.

وی درباره افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان نیز افزود: براساس ماده ۶۸ قانون مدیریت کشوری اجازه داده شد ۵۰ درصد امتیازات شغلی که در قانون نیز پیش بینی شده است برای کارکنان دولت افزایش یابد که این امر تا پایان سال ۹۸ برای برخی دستگاه‌ها تا ۳۰ درصد و برخی دیگر تا ۵۰ درصد اعمال شد.

ببینید: فیلم/ همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد:، اما در بهمن پارسال هیات دولت مصوبه‌ای داشت که دستگاه‌ها بتوانند امتیازات را تا ۵۰ درصد افزایش دهند، براساس تصویب نامه هیچ منع قانونی برای افزایش وجود نداشت، اما سازمان برنامه و بودجه قید کرده بود از محل بودجه سالانه این افزایش حقوق‌ها تخصیص یابد که البته باید از محل صرفه جویی این تامین اعتبارات صورت می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: بازگشت ۱۷ هزار میلیارد تومان به دولت از جیب بازنشستگان

وی گفت: در سال ۹۹ با مسئله دیگری مواجه شدیم که برخی دستگاه‌ها نمی‌توانستند هزینه‌های جاری را حتی به صورت عادی تامین کنند به همین دلیل اخیرا برای جبران این موضوع توافقی میان سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور مالیاتی وزارت اقتصاد و امور دارایی انجام شد که بتوانیم یک هدف بسیار مهم دیگر را که آن تحقق نظام درآمد هزینه‌ای استانی بود اجرا کنیم.

شفیعی افزود: این بستر فراهم شد اگر استان‌ها بتوانند حصول درآمد مالیاتی را محقق کنند به نسبتی سازمان برنامه و بودجه نیز خود را مکلف کرد سایر اعتبارات هزینه‌ها را در اختیار استان‌ها قرار دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به این که استان تهران در حصول درآمدهای مالیاتی پیشتاز بوده است و عملکرد قابل قبولی دارد بنابراین اعتبارات لازم را برای پرداخت افزایش حقوق دستگاه‌ها از سازمان برنامه و بودجه دریافت کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ هیات دولت دولت سازمان برنامه و بودجه استان تهران سازمان برنامه وبودجه سازمان برنامه و بودجه دستگاه ها ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند

یکی از این کارگران گفت: پاکبانان شهرداری یاسوج از پنج تا ۸ ماه حقوق نگرفته اند. در این وضعیت اقتصادی چطور زندگی خود را بگذرانیم؟   وی افزود: ما زن و بچه داریم و برای امور مختلف خود از جمله کرایه خانه نیازمند پرداخت به موقع حقوق هستیم.   یکی دیگر از این کارگران با بیان اینکه بیمه ما نیز مرتب پرداخت نمی‌شود، افزود: به همین دلیل ما با مشکلاتی زیادی مواجه هستیم و تجمع ما تنها برای مطالبه حقوق‌مان است.   وی ادامه داد: مسئولان و متولیان از جمله اعضای شورا و شهردار خودشان همانطوری که نظافت، جمع آوری و جارو کردن سطح شهر را از ما می‌خواهند، ما هم حقوقمان را از آنها می‌خواهیم.   یکی دیگر از این کارگران گفت: بیمه ما به عنوان کارگران خدماتی شهرداری و پاکبان باید بصورت اختصاصی که سختی کار شامل ما شود واریز شود، اما متاسفانه بجای بیمه مشاغل سخت و زیار آور، بیمه ما بصورت عادی است که از متولیان امر و دستگاه‌های نظارتی تقاضای بررسی این موضع را داریم.   شهردار یاسوج هم گفت: کارگران خدماتی شهرداری از تیرماه ۱۴۰۲ تاکنون ۱۲ ماه حقوق گرفته اند و همچنین در اسفند ماه سال گذشته نیز به این کارگران دو ماه حقوق پرداخت کردیم.   کیوان آشنا فزود: این کارگران سه ماه حقوق از قبل از مدیریت جدید شهرداری طلب دارند و ۸ ماه درست نیست.   شهردار یاسوج درباره وضعیت بیمه مشاغل سخت و زیان آور برای کارگران خدماتی شهرداری تصریح کرد: این کارگران طرف قرارداد شرکت پیمانکاری هستند که باید تامین اجتماعی و پیمانکاران در این خصوص بررسی کنند و پاسخگو باشند.   وی بیان کرد: بیمه این کارگران طبق قانون باید آنچه حق‌شان است در نظر گرفته شده و اعمال شود.   آشنا با بیان اینکه شهر خوب را شهروند می‌سازد، ادامه داد: شهرداری یاسوج ماهانه حدود ۲۵ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند که از مردم و دستگاه‌های مختلف درخواست می‌شود با توجه به اینکه شهرداری یک دستگاه خودگردان است نسبت به پرداخت عوارض خود به موقع اقدام کنند تا خدمات دهی بهتری و مناسب تری داشته باشیم.   شهردار یاسوج بیان کرد: از مجموعه استانداری، دستگاه‌های خدمات رسان و مردم تقاضای همکاری و همکاری بیش از پیش داریم. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • رئیس پزشکی قانونی : حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • رئیس پزشکی قانونی: حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد/ نوسانات ارز برای ما بسیار طاقت فرسا و سخت شده است
  • تغییر رقم افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد/ سورپرایز ویژه سازمان بازرسی برای بازنشستگان
  • کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند
  • جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان