Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه برنامه‌های تحولی قوه قضاییه در دادگستری استان ایلام ابلاغ، اجرا و به صورت مداوم پیگیری می‌شود، گفت: حفظ حرمت و کرامت انسانی یک الزام است و تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه کاری قضات و کارکنان دادگستری باشد. خبرگزاری میزان - آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان چرداول با حضور علی دهقانی، رییس کل دادگستری استان ایلام، احمدی و تمری معاونان قضایی دادگستری، امام جمعه موقت، فرماندار و سایر مسئولان اجرایی، انتظامی و امنیتی این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دهقانی در این مراسم با اشاره به جایگاه داوری و قضاوت در زندگی جمعی انسان ها، به بیان ویژگی‌ها و خصوصیات نظام قضایی اسلام پرداخت و اذعان کرد: نظام قضایی اسلام ویژگی ها، ارکان و چارچوب‌هایی دارد که آن را از سایر نظام‌های قضایی دنیا متمایز می‌کند.

وی افزود: قانون و عدل دو رکن اساسی نظام قضایی اسلام هستند و احکام و قوانین قضایی اسلام، چون برخاسته از منبع وحیانی و برگرفته از شرع مقدس است از احکام و قوانین سایر نظام‌های قضایی دنیا متمایز و برتر است.

رییس کل دادگستری استان ایلام اضافه کرد: سیطره قانون در جامعه صرفا مربوط به قاضی نبوده و التزام به قانون بر عهده همه مردم، مسئولان، کارگزاران و نهاد‌ها و سازمان هاست و نتیجه اجرای قانون استقرار نظم و امنیت در جامعه است.

دهقانی به عدل و قسط به عنوان دومین رکن نظام قضایی اسلام اشاره و بیان کرد: عدل بالاترین درجه حسن اخلاق است و باید همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و قضایی عادل باشند، در دستگاه قضایی رعایت عدل و قسط باید دقیق‌تر و بیش‌تر مد نظر بوده و قاضی باید قائم و قوّام به عدل باشد.   بیشتر بخوانید: رشد ۵۲ درصدی ملاقات مردمی در دادگستری استان ایلام وی یادآور شد: از نگاه اسلام شرط کمال انسان وجود ملکه نفسانی عدالت و شرط رسیدن به این ملکه نفسانی در مقام قضایی خداترسی و تقوی است.

رییس کل دادگستری استان ایلام همچنین ویژگی‌های مدیران دستگاه قضایی را مدارا و سعه صدر، خویشتن داری، قاطعیت در حکم، جلب رضایت مردم و التزام به قانون برشمرد.

وی دوران ریاست حضرت آیت الله رییسی در دستگاه قضا را دوران تحول و تحول گرایی دانست و گفت: برنامه‌های تحولی قوه قضاییه در دادگستری استان ایلام ابلاغ، اجرا و به صورت مداوم پیگیری می‌شود و نتیجه اجرای این برنامه‌ها در نظر و رضایت مردم از دستگاه قضایی مشهود خواهد بود.

دهقانی سه اولویت دستگاه قضایی در سال جاری را حفظ کرامت مردم، برخورد با فساد و حمایت از جهش تولید و رفع موانع آن عنوان کرد و افزود: حفظ حرمت و کرامت انسانی یک الزام است و تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه کاری قضات و کارکنان دادگستری باشد.

وی اولویت دوم دستگاه قضایی در سال جاری را مبارزه با فساد و برخورد با مفسدان دانست و گفت: در این مسیر رضایت و همکاری مردم یک ضرورت است و با اخلال گران نظم و امنیت جامعه به شدت برخورد شده و رسیدگی به صورت سریع، دقیق و با قاطعیت انجام می‌گیرد.

رییس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید و در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، تاکید کرد: دادگستری استان ایلام با حمایت‌های قضایی و حقوقی در جهت رفع موانع تولید، حامی و یاری رسان واحد‌های تولیدی خواهد بود و نظارت بر انجام وظایف و تکالیف اصلی دستگاه‌هایی که با معیشت مردم سروکار دارند به جد مورد توجه است.

وی بر برخورد عادلانه، به موقع، متناسب و قانونمند در مواجهه با جرایم با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امنیتی شهرستان تاکید کرد و افزود: تعامل دستگاه قضایی به معنای نفی استقلال آن نیست؛ قاضی تنها بر مبنای مستندات، ادله و دفاعیات طرفین حکم صادر می‌کند، ولی در کنار بحث رسیدگی، به منظور تامین و حفظ امنیت مردم، دستگاه قضایی با کلیه سازمان‌ها و نهاد‌های خدمت رسان همکاری، تعامل و هم افزایی دارد.

همچنین در این جلسه فتاحی فرماندار چرداول نیز در سخنانی بیان کرد: تعامل و همکاری مناسبی بین تمامی دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و نظامی و قضایی شهرستان چرداول وجود دارد و دولت از هیچ تلاشی برای برقراری نظم و اجرای عدالت با دستگاه قضایی فرو گذار نخواهد کرد.

فتاحی افزود: مردم انتظار برخورد عادلانه، به موقع و مناسب با جرم را دارند و دستگاه قضایی برخورد‌های خوب و درخور توجهی با مجرمان و مفسدان اقتصادی و امنیتی داشته که با اقبال عموم مردم مواجه شده است.

وی تاکید کرد: همه ارکان و دستگاه‌های انقلاب اسلامی یک هدف واحد که همان خدمت رسانی به مردم است را دارند و رمز موفقیت و ارائه خدمات مناسب به مردم تعامل، همکاری و هم افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی، قضایی، انتظامی و امنیتی است.

وی یادآور شد: همه در یک مجموعه هستیم و هدف برقراری عدالت، امنیت همه جانبه، ایجاد امید و نشاط و خدمت رسانی به آحاد مردم است.

در پایان این مراسم با قدردانی از عملکرد سیدرضا صلاح الدینی رییس سابق، اسماعیل قمری به عنوان رییس دادگستری شهرستان چرداول منصوب شد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری ایلام قوه قضاییه تکریم ارباب رجوع

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری ایلام قوه قضاییه تکریم ارباب رجوع رییس کل دادگستری استان ایلام دستگاه های اجرایی تکریم ارباب رجوع نظام قضایی اسلام دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنس کار در دستگاه قضایی تدبیر و تدبّر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو شامگاه یکشنبه در آئین معارفه رییس جدید حوزه قضائی شهرستان نیر اظهار کرد: عملیات غرورآفرین نیروهای مسلح کشور بر علیه رژیم صهیونیستی با عنوان «وعده صادق» حماسه ماندگار در جهان بود.

وی با تبریک دوم اردیبهشت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تبریک این روز به به جان برکفان سپاه خاطرنشان کرد: این عملیات محاسبات تمام دنیا را برهم زد و اقتدار و توان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در مقابل ابرقدرت های جهان به نمایش گذاشت.

رییس کل دادگستری استان اردبیل اهداف و سیاستگذاری های دستگاه قضا را در این یادآور شد و بیان کرد: نوع کار در دستگاه قضایی همراه با تدبیر است و یکی از مسیرهای رسیدن به موفقیت در پیشرفت امور مردم داری و تداوم تعامل، همکاری، هم افزایی و هماهنگی با مجموعه های دیگر به منظور ارتقای کیفیت خدمت رسانی و جلب رضایتمندی عمومی است.

کثیرلو با اشاره به سند تحول قضایی به عنوان مهمترین محورهای عملیاتی دستگاه قضایی در کشور تصریح کرد: استفاده از فناوری های نوین در تسریع و تسهیل امورات و نیز حمایت قضایی از تولید و اشتغال البته در چارچوب قانون از مهمترین موضوعات مورد تأکید در این سند است که باید همه مجموعه ها برای تحقق آن باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: همه تلاش دستگاه قضایی استان در بحث اقتصادی بر این است تا در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، حرکت کنند و در این حوزه همچون سال های قبل حمایت قضایی قانونی از بخش سرمایه گذاری انجام می دهد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: با تاکیدات دستگاه قضائی در کل کشور تلاش می شود در راستای حمایت از تولید و اشتغال هیچگونه مجموعه تولیدی تعطیل نشود و مشکلات از طریق راهکاری مناسب قانونی حل و فصل شود.

کثیرلو با بیان اینکه بسیاری از پرونده های حقوقی ناشی از دعاوی ملکی است، اظهار کرد: مهمترین راهکار پیشگیرانه در این بحث اخذ سند تک برگی است که همه مردم و همچنین دستگاه هایی که املاک بدون سند دارند به منظور جلوگیری از هرگونه اختلاف و دعاوی حقوقی سریعا نسبت به اخذ سند تک برگی برای املاک و زمین های خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت و صیانت از ضابطین در راستای اجرای قوانین خاطرنشان کرد: توجه به حقوق عامه و اجرای سریع احکام قطعی خط قرمز دستگاه قضا در اردبیل است.

رییس کل دادگستری استان اردبیل بحث امنیت را شاه کلید توسعه و خط قرمز دستگاه قضا دانست و بیان کرد: در بحث امنیت هیچگونه مماشاتی وجود ندارد و با کسانی که بخواهند با تحرکات خود امنیت و آسایش روانی مردم را خدشه دار کنند مطابق با قانون به شدت برخورد می شود.

در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات و خدمات ارزشمند محمدحسین رسول زاده رئیس سابق حوزه قضایی نیر قاضی «هاتف محبی» به عنوان رئیس جدید این حوزه معرفی شد.

کد خبر 6084885

دیگر خبرها

  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • جنس کار در دستگاه قضایی تدبیر و تدبّر است
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود
  • قضات و کارکنان عدلیه کرمان حامی ۱۳۵ کودک یتیم شدند
  • دادگستری گیلان: قضات از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند
  • کاهش بی سابقه موجودی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر ایلام