Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کنفرانس یک روزه مجازی بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت (ع) در دوره معاصر با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.
این کنفرانس بین المللی با ریاست آیت‌الله محمدهادی یوسفی غروی با ۶ پنل تخصصی و با مشارکت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و آستان قدس رضوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین رمضان محمدی دبیر علمی کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت (ع) در دوره معاصر با بیان اینکه اهل بیت (ع) یکی از مهمترین مسائل بشری است گفت: این مسأله یک موضوع بین المللی است به دین و مسلک خاصی هم تعلق ندارد حتی دهریون هم به مسائل اهل بیت توجه داشته اند..

وی با بیان اینکه متأسفانه در مطالعات حوزه اهل بیت (ع) دقت و توجه لازم صورت نگرفته است گفت: آسیب‌هایی در مطالعات خاورشناسان و برادران اهل تسنن وجود دارد که نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

وی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی تدوین کامل سیره اهل بیت است گفت: در این زمینه باید پژوهشگران و دانشجویان به مسائل اهل بیت (ع) ورود جدی پیدا کنند و زندگی حضرات معصومین را به صورت دقیق مورد مطالعه قرار دهند.

دبیر علمی کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت (ع) در دوره معاصر با اشاره به اجحاف‌هایی که در خصوص سیر و زندگانی ائمه اطهار (ع) گفت: متأسفانه دوباره‌کاری و رونویسی یکی از آسیب‌هایی جدی در مطالعات اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه برگزاری همایش یک کار مقدماتی برای اصلاح و بازنگری در سیره زندگی اهل بیت است گفت: در این کنفرانس بین المللی بیش از ۱۰ مرکز داخلی و ۲۰ مرکز علمی و پژوهشی خارجی از کشورهایی مانند انگلستان، الجزایر، کانادا و عراق حضور دارند.

کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت (ع) با حضور وبیناری بیش از ۴۰ صاحب مقاله و سخنران در قالب ۶ پنل تخصصی که با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی و آستان قدس رضوی روز پنج شنبه ۸ آبان ماه برگزار می‌شود؛ علاقه مندان جهت دریافت لینک ورودی به نشست‌های می‌توانند به سایت http://rihu.ac.ir/fa مراجعه کنند.

کد خبر 5059824

منبع: مهر

کلیدواژه: سیره اهل بیت ع پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تاریخ اسلام سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی کنفرانس وحدت اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه وحدت اسلامی معرفی کتاب توهین به پیامبر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رادیو گفتگو پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مهدویت مجمع عالی حکمت اسلامی ویروس کرونا مقام معظم رهبری مرکز فرهنگی شهر کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو

قصه‌های «هیس هیچی نیس» در فضایی فانتزی تولید شده است که روایتی طنز و متفاوت از تاریخ جهان را ارائه می‌کند؛ این مجموعه از آیتم‌های مختلفی از جمله دادگاه، استعدادیابی، سراشپز، تاریخ کاغذی و … تشکیل شده که آیتم سرآشپز ترکیبی از کار رئال و عروسکی است. 

در این سریال از جمعی از بازیگران تئاتری بهره گرفته شده است که شامل ۱۵ بازیگر اصلی و ۲۰ بازیگر فرعی می‌شوند و در عین حال این بازیگران حدود ۷۰ نقش و شخصیت را در این مجموعه ایفا می‌کنند.

سریال نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به عنوان نخستین محصول مرکز تولیدات نوجوان سوره توسط سازمان سینمایی سوره به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد و کارگردانی حسین حقانی با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان ساخته شده و اثری اقتباسی از کتاب ۱۵ جلدی «سرگذشت استعمار» مهدی میرکیایی است.

این مجموعه از اول اردیبهشت ماه شنبه تا دوشنبه حوالی ساعت ۱۸ از شبکه دو سیما و دوشنبه تا پنجشنبه حوالی ساعت ۲۱ از شبکه امید روانه آنتن می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی
  • آخرین دستاوردهای حوزه پایداری انرژی بررسی شد
  • آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو
  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه
  • شکل‌گیری مفهوم محیط‌زیست در تفکر اجتماعی