Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین نشست پیگیری اجرای دستورالعمل «نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی و تشریح بستر‌های همکاری با قوه قضاییه» با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل نهادی که در زمینه حمایت از کودکان و نوجوانان توان یاب و حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی فعالیت دارند، برگزار شد. خبرگزاری میزان - نخستین نشست پیگیری اجرای دستورالعمل «نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی و تشریح بستر‌های همکاری با قوه قضاییه» برگزار در دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسن تمجیدی، سرپرست معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران در این نشست با اشاره به اینکه توانمندی سازمان‌های مردم نهاد به منظور تشریح بستر‌های همکاری با قوه قضاییه بنا به حیطه فعالیت هر نهاد است، گفت: اولین جلسه شناسایی ظرفیت نهاد‌های مردمی با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل نهادی که در زمینه حمایت از کودکان و نوجوانان توان یاب و حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی فعالیت دارند در ساختمان شماره دو دادگستری کل استان تهران، برگزار شد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: در این جلسه موضوع فعالیت نهاد‌های مردمی از جمله مشارکت عمومی و همکاری در راستای صیانت از حقوق عامه، حمایت از حقوق شهروندی، پیشگیری و مقابله با فساد، صلح و سازش، خانواده، اطفال و نوجوانان، محیط زیست، میراث فرهنگی، منابع طبیعی، امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از بزه دیدگان و خانواده آن ها، همیاری بازپرورانه در اجرای مجازات‌های جایگزین حبس و معاضدت به محکومان و حمایت از خانواده آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.   بیشتر بخوانید: بانک اطلاعاتی بیش از ۳۰۰ سمن در استان کرمان تهیه شده است وی افزود: دستورالعمل مشارکت و تعامل با نهاد‌های مردمی به منظور توجه نظام مند، پایدار و دانش بنیان به ظرفیت و توانمندی نهاد‌های مردمی برای مشارکت در زمینه‌های سیاست گذاری قضایی، پیشگیری از وقوع جرم، حمایت از بزه دیدگان، میانجیگری و صلح و سازش، نظارت بر اجرای قوانین، رسیدگی و باز اجتماعی شدن متهمان و مجرمان به تصویب رسیده است.

در همین راستا به زودی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه «سامانه جامع هوشمند برای مشارکت نهاد‌های مردمی» جهت ایجاد زمینه تبادل مکاتبات و تعامل دوسویه آنان با قضات و مسئولان اداری را بهره برداری خواهد کرد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری تهران نهادهای مردمی پیشگیری از وقوع جرم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری تهران نهادهای مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران پیشگیری از وقوع جرم نهاد های مردمی مشارکت و تعامل قوه قضاییه برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت به سمت مردمی‌سازی اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر قم

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت: یکی از سیاست‌های اصلی دولت حرکت به سمت مردمی‌سازی و اجرای مناسبت‌های مذهبی با استفاده از ظرفیت مردم است.

ابوالقاسم مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اقدامات معاونت اجتماعی، فرهنگی و وزارت استانداری قم در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم سال ۱۴۰۲ ایجاد هم‌افزایی و همکاری میان دستگاه‌های فرهنگی استان قم بود.

وی با اشاره به اهمیت افزایش ساعات حضور زائران در شهر قم، افزود: در بحث ماندگاری مسافر از میانگین دو ساعت به بیش از ۱۲ ساعت رسیده‌ایم و تعداد مسافران نیز ۳۰ درصد رشد داشته است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم با اشاره به اهمیت ارتقای زیرساخت‌های گردشگری استان، خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های اقامتی در شهر قم از ۷۰۰۰ تخت به ۱۴ هزار تخت افزایش پیدا کرده است.

مقیمی تصریح کرد: بخش دیگر مربوط به اسکان غیررسمی است که با همکاری مساجد، حسینیه‌ها و خیران صورت می‌گیرد که در این زمینه نیز ظرفیت اسکان ۵۰ هزار نفر در یک شب در شهر قم ایجاد شده است.

وی گفت: یکی از سیاست‌های مهم دولت که در معاونت اجتماعی، فرهنگی و وزارت استانداری قم به‌طور جدی پیگیری می‌شود، مردمی‌سازی برگزاری مناسبت‌ها در شهر قم است، چراکه در اصل این مناسبت‌ها متعلق به مردم است و تولی گری در این امر باید کاهش پیدا کند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به پذیرایی استان قم از ۳.۵ میلیون زائر در ایام نیمه شعبان، افزود: این کار بدون استفاده از ظرفیت مردمی و ظرفیت خیران ممکن نبود.

کد خبر 737630

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • شعار سال روشن‌کننده راه است
  • حرکت به سمت مردمی‌سازی اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر قم
  • تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران | نحوه تذکر پلیس به بی‌حجاب‌ها را ببینید
  • درآمدی بر حکمرانی مردمی؛ مشارکت ساختارمند نه صرفاً تزئینی
  • مشارکت ساختارمند نه صرفاً تزئینی
  • مشارکت پذیری بالای مردمی در حوزه آب و خاک
  • استان تهران در جایگاه دوم تصادفات منجر به فوت
  • دستورالعمل اخذ ضمانتنامه بانکی در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد