Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در وبینار «بررسی ظرفیت‌های حقوقی برای حل مشکلات جهان اسلام» درباره بحران‌هایی که ممکن است کرونا بر جهان ایجاد کند، خاطرنشان کرد: در چند محور می‌توانیم بحران کرونا را گوشزد کنیم. نخست، امکانات بیمارستانی است که باید به اندازه کافی تهیه و امکانات موجود هم مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دومین محور توجه به حضور مستمر کادر درمان در محدوده بیمارستان است که ممکن است سبب خستگی مفرط آن‌ها شود، به همین دلیل این نیروها باید مدیریت شوند. چون نیروی جایگزین نیز نداریم.

شهریاری تصریح کرد: نکته سوم درباره عدالت توزیع است، یعنی شیوه تخصیص امکانات بیمارستانی چگونه باید باشد؟ براساس جمعیت باشد یا براساس توسعه بیماری؟ به عقیده بنده توزیع امکانات باید حسب اطلاعات باشد به همین دلیل باید روند دقیقی از شیوع بیماری داشته باشیم.

وی افزود: محور چهارم، درباره اطلاع رسانی آمارها است. گاهی حاکمیت‌های اسلامی از بیان آمارهای دقیق ممانعت می‌کنند، این سبب می‌شود که افراد نسبت به جدی بودن یا نبودن کرونا دچار دوگانگی شوند. اگر آمارها را کم بگوییم سبب می‌شود مردم دقت کافی نداشته باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی محور دیگر را در نوع عمل مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و یادآور شد: در این زمینه شاهد یک تضاد هستیم، گروهی گرفتار استرس‌های غیر معمول شده‌اند و طیف دیگر نسبت به این موضوع بی توجه هستند. این موضوع باید مدیریت شده و تعادل در رفتارهای اجتماعی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: فقر خانوادگی از دیگر مشکلاتی است که کرونا ایجاد می‌کند. چرا که هر چند پروتکل‌های بهداشتی تاکید می‌کند که افراد در خانه باشند، ولی برخی افراد روزمزد بوده و نمی‌توانند در خانه بمانند. برای این موضوع باید مدیریت مناسبی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری عنوان کرد: محور هفتم، بحث تقلب است. در ایام کرونا نیاز به ماسک و مواد ضد عفونی، زیاد شده و این سبب شده برخی دست به تقلب بزنند باید نسبت به آن توجه داشت.

وی ادامه داد: محور هشتم، کمبود امکانات ارتباطی قشر ضعیف است، چون در ایام کرونا استفاده از فضای مجازی زیاد می‌شود برخی امکانات کافی برای حضور در این فضا را ندارند. این‌ها از بسیاری خدمات حاکمیتی محروم می‌مانند که باید در مدیریت بحران بررسی شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: محور نهم، مخصوص برخی از کشورها همانند جمهوری اسلامی ایران است و آن این‌که کرونا یک بیماری طبیعی است یا حمله زیست فناورانه؟

وی افزود: محور دهم، حمایت مالی از اقشار ضعیف است. محور یازدهم این است چون علم مدرن تاکنون نتوانسته به خوبی با این بیماری مقابله کند شاهد تقابل و دوگانگی طبع مدرن و سنتی هستیم که باید به درستی آن را مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری محور دوازدهم را تعطیلی مراکز معنوی برای ایجاد آرامش روحی در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: محور سیزدهم این است که بتوانیم تحلیل درستی از دلایل شروع کرونا داشته باشیم، یعنی بدانیم آیا ویروس دست ساز است یا سبک زندگی بشر سبب ایجاد آن شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که خوشبختانه ستاد مدیریت بحران در کشور ما توفیقات خوبی داشته است، تأکید کرد: پیشنهاد ما برای همکاری بیشتر مسلمانان، ایجاد ستاد فرماندهی مشترک میان کشورهای اسلامی برای مدیریت بحران‌های جهان اسلام است تا بتوانند منابع جهان اسلام را به درستی مدیریت کنند.

کد خبر 5060117

منبع: مهر

کلیدواژه: حمید شهریاری وحدت اسلامی سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی وحدت اسلامی کنفرانس وحدت اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی کتاب توهین به پیامبر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رادیو گفتگو مجمع عالی حکمت اسلامی مهدویت تمدن اسلامی مقام معظم رهبری ویروس کرونا مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برچیده شدن کامل پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران (میان رود) و رفع یکی از نقاط گلوگاهی و خطرآفرین سیلابی شهر تهران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی نصیری اظهار کرد: پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک به طور کامل برچیده شد و از یکی از نقاط خطرناک و گلوگاه‌های سیلابی غرب شهر تهران رفع خطر شد.

نصیری تصریح کرد: پارکینگی که به صورت غیرمجاز بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک احداث شده بود و به عنوان یکی از موانع و گلوگاه‌های سیلابی غرب تهران به‌شمار می‌رفت، با  پیگیری‌های مستمر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه 5  و با همکاری خوب مجموعه پارک ارم و نهادهای مربوطه به طور کامل برچیده شد.

وی افزود:  با بازگشایی این مسیر، خطر سیلاب‌زدگی و خسارات احتمالی برای خط متروی تهران ـ کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. از این رو پارکینگ احداث شده که برای کارمندان مجموعه درنظر گرفته شده بود تخریب و دال‌های بتنی سقف کانال برداشت شد و همچنین به منظور حفظ ایمنی اقداماتی از جمله اجرای جان پناه در اطراف کانال انجام شده است.

هشدار وقوع سیلاب در ارتفاعات شمال تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: کانال سیل برگردان غرب یکی از کانال‌های اصلی و حیاتی شهر تهران برای کاهش خطر سیلاب است که آب‌های سیلاب و رواناب رودخانه‌های درکه، فرحزاد و باکری (وسک) را جمع‌آوری کرده و در نهایت در نزدیکی پارک ارم به رودخانه منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: پیش از این سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مکررا برای برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران اعلام هشدار و مهلت اقدام مناسب تعیین کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • استقبال از پیکر شهید نجاتی نیا در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان +فیلم
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • استقبال از پیکر شهید نجاتی نیا در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • بازگشایی راه‌های گلستان/ صدور هشدار نارنجی برای فعالیت‌های دریانوردی
  • هم افزایی مسئولان در رفع آبگرفتگی‌ها موثر است
  • غیبت فرماندار پلدختر در سیل| بحران نزدیک فرماندار دور!