Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی( ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «شیوه‌نامه راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه ها و کارگاه های مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

در این بخشنامه تأکید شده است با توجه به اینکه توسعه شبکه آزمایشگاهی، تحقیقاتی و کارگاهی درآمدزای دانشگاه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های ساختاری و تجهیزاتی از اولویت‌های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی است، توجه و اهتمام ویژه به راه‌اندازی و بهره‌برداری بهینه از این حوزه‌ها از برنامه‌های اصلی شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفکیک منطقی آزمایشگاه ها/کارگاه های مرکزی از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های صرفاً آموزشی، افزایش درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه از طریق مشارکت با بخش خصوصی و دولتی در حوزه آزمایشگاه‌ها/کارگاه‌های مرکزی، ایجاد مدیریت متمرکز و یکپارچه در حوزه آزمایشگاه ها و کارگاه‌ها، ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت به پژوهشگران، استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و افزایش رضایت مندی کاربران، شناسایی و مدیریت ظرفیت های ساختاری و تجهیزاتی دانشگاه در پاسخگویی به نیازهای جامعه، صنعت و دولت، استقرار الزامات استاندارد های ملی و بین المللی در حوزه های مدیریتی، فنی و ایمنی آزمایشگاه ها، توسعه سهم بازار دانشگاه آزاد اسلامی از نظر خدمات آزمایشگاهی/کارگاهی در سطح کشور، استفاده از ظرفیت کلان شبکه آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه خدمات یکپارچه به کل کشور و... ازجمله اهداف ابلاغ این شیوه نامه است.

همچنین روند راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه/کارگاه های مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) توسط واحدهای دانشگاهی باید مطابق فلوچارت پیوست این بخشنامه که به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است، باشد.

در این بخشنامه آمده است: نظارت بر عملکرد آزمایشگاه/کارگاه مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) در مرحله اول برعهده معاونت پژوهش و فناوری و یا معاونت علمی واحد دانشگاهی است و مراکز خدمات استان وظیفه نظارت، ارزیابی و پایش مستمر عملکرد آزمایشگاه ها/کارگاه های مرکزی را در استان برعهده دارند. همچنین پایش عملکرد به صورت سیستماتیک از طریق پورتال آزمایشگاه/کارگاهی دانشگاه (ساتا) و توسط شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه انجام می شود.

براساس بندهای این بخشنامه؛ بازرسی های ادواری و موردی توسط دستگاه نظارتی شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه انجام خواهد شد و میزان درآمد حاصل و همچنین میزان خدمات ارائه شده به دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مهمترین شاخص های ارزیابی آزمایشگاه ها/کارگاه های مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) است.

در این بخشنامه تأکید شده است که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه دارند تمهیدات لازم به منظور افزایش بهره وری و حفظ صرفه و صلاح دانشگاه را به کار گیرند.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1079140 برچسب‌ها پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی محمدمهدی طهرانچی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی محمدمهدی طهرانچی آزمایشگاه ها و کارگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی آزمایشگاهی دانشگاه تحقیقاتی کاربردی بهره برداری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختراع میز آزمایشگاه سیار توسط فناوران کشورمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این میز آزمایشگاهی سیار ، به منظور تسهیل دسترسی دانش‌آموزان در مناطق مختلف بویژه مناطق کم‌برخوردار و محروم طراحی و ثبت اختراع شد . عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدیرعامل این مجموعه خلاق گفت : «میز آزمایشگاه سیار» ، میز بسیار کوچک و قابل حملی است که فضایی مانند کلاس درس را برای علم‌جویان فراهم می‌کند. مصطفی راهوار افزود : این آزمایشگاه در مدارسی که دانش‌آموزان امکان استفاده از آزمایشگاه را ندارند یا در مدارس روستایی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی از ثبت اختراع این محصول خلاق در داخل کشور خبر داد و گفت: این محصول در داخل کشور ثبت اختراع شده است و به دنبال ثبت اختراع بین المللی آن هستیم. مدیر عامل این مجموعه خلاق افزود : میز آزمایشگاه سیار، فضای امن و شخصی را در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهد که می‌توانند کار‌های علمی، عملی و آزمایشگاهی را انجام دهند و کاربرد‌های دیگری همچون میز تحریر و کتابخانه نیز دارد. راهوار ، عدم اطلاع رسانی را از دلایل ناشناخته ماندن میز آزمایشگاه سیار برشمرد و گفت : میز آزمایشگاهی ما ثبت اختراع شده است ، اما کسی آن را نمی‌شناسد، زیرا در تبلیغات و اطلاع رسانی محدودیت داریم و شناخت مردم از این محصول کم است. وی تاکید کرد هدف از ساخت میز آزمایشگاه سیار ، آموزش با تاکید بر تجربه است .      

دیگر خبرها

  • اختراع میز آزمایشگاه سیار توسط فناوران کشورمان
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی
  • دانشگاه آزاد دستورالعمل جدید درباره حجاب ابلاغ کرد
  • تجهیز کارگاه ساخت و تولید دانشگاه آزاد خوی به ماشین‌آلات پیشرفته
  • سالانه ۵۰۰ میلیون تست در آزمایشگاه‌های کشور انجام می‌شود
  • دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب ابلاغ شد
  • شیوه‌نامه شناسایی و رشد استعدادهای برتر ادبی، هنری و مهارتی در مسیر نخبگی ابلاغ شد
  • شیوه‌نامه شناسایی صاحبان استعدادهای برتر در مسیر نخبگی ابلاغ شد
  • شیوه‌نامه شناسایی استعداد‌های برتر ادبی و هنری ابلاغ شد
  • شیوه‌نامه شناسایی استعدادهای برتر ادبی و هنری ابلاغ شد