Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرسول دریایی در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه در هرمزگان از بندر صیادی کنگ با بیان اینکه استان هرمزگان در سال گذشته با صید بالغ بر ۳۱۰ هزار تن توانسته رتبه نخست صید و صیادی کشور را به خود اختصاص دهد گفت: شهرستان بندرلنگه با بیش از ۷۰ هزار تن صید نقش بسزایی در این بین دارد.

وی با بیان اینکه برخورداری از ۶۳۸ فروند قایق و ۴۷۶ فروندشناور لنج صیادی بخشی از توانمندی صیادی شهرستان لنگه رانشان می‌دهد افزود: از میزان بالغ بر ۱۴۰ فروند شناور قایق صیادی و ۱۴۵ فروند شناور لنج صیادی در بندر صیادی کنگ به صید و صیادی پرداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل شیلات هرمزگان از بندر صیادی کنگ با حوضچه ۶۴ هکتاری به عنوان یکی از بزرگترین بنادرصیادی کشور یاد کرد و افزود: در حال حاضر با جذب شدن اعتبار ۳۷۰ میلیارد ریالی از سوی شیلات در حال بهسازی است.

دریایی وجود شناورهای غیر مجاز که در حدود سه برابر شناورهای مجاز صیادی هستند را عامل افزیش فشار بر ذخایر آبزیان خواند و گفت: حضور شناورهای استان های مجاور که با ادوات صید مخرب و غیر مجاز اقدام به صیدهای مخرب می کنند از دیگر مشکلات پیش روی صید و صیادی این شهرستان است.

مدیرکل شیلات هرمزگان کمبود نیروی انسانی و اعتبارات برای حفاظت از ذخایر آبزیان به عنوان یک ثروت ملی را از جمله مشکلات شیلات در این حوزه خواند و تصریح کرد: امید است شاهد حمایت های بیش از پیش دولت برای حفاظت از ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی باشیم.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با همراهی مدیر کل شیلات استان و با حضور معاون عمرانی استاندار هرمزگان، معاون صید و بنادرماهیگیری شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از بندر صیادی کنگ بازدید کردند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در این بازدید با اشاره به اینکه صیادان از اقشار زحمت کش جامعه هستند گفت: خوشبختاته اقدامات خوبی برای خدمات رسانی به جامعه صیادی را شاهد هستیم.

حجت الاسلام عبادی زاده با بیان اینکه شیلات نقش محوری در توسعه استان و ایجاد اشتغال دارد تصریح کرد: بدون شک برای ارتقای خدمات رسانی به جامعه صیادی و ارتقای فعالیت های شیلات همکاری و همراهی همه دستگاه های اجرایی مرتبط نیاز است.

گفتنی است پس این بازدید جلسه جمع بندی سفر نماینده ولی فقیه در هرمزگان به شهرستان بندرلنگه با حضور مسئولین حاضر در این سفر و مدیران شهرستان برگزار گردید.

کد خبر 5060223

منبع: مهر

کلیدواژه: شیلات هرمزگان نماینده ولی فقیه در هرمزگان محمد عبادی زاده صید غیرمجاز صید ترال ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا توهین به پیامبر بوشهر شهرکرد گرگان کرمانشاه نیروی انتظامی هفته وحدت مواد مخدر اردبیل پدافند غیرعامل نماینده ولی فقیه بندر صیادی کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد حسنلوی نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار این شهرستان با اشاره به نزولات آسمانی که باید قدر دان نعمات الهی باشیم افزود : باید  برای مدیریت صحیح آب بیشتر تلاش کنیم البته  شاید امسال با تنش  کم آبی روبرو نباشیم ولی   باید با نگاه ویژه مدیریت کرد .

   محمد نوبخت نیا ضمن تشکر از مدیریت امور آب در استان و شهرستان ، آبگیری تالاب ها را که باعث پویایی و تلطیف هوا می شود تصریح کرد :  این آبگیری ها باعث حمایت از زیستمندان ، کشاورزان و بخصوص جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی خواهد شد .

وی  همچنین با اشاره به وضعیت آبی سد حسنلو ادامه داد : تنش های پایاب سد حسنلو  همه ساله بوده و با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح و با مشارکت مردم باید بفکر توسعه شبکه باشیم و این امر با مشارکت کشاورزان در این پایاب تحقق می یابد. 

 

محمد نوبخت نیا با اشاره به چاههای غیر مجاز این اقدام را حق الناس دانست و ادامه داد باید برای جلوگیری از حق عموم بخصوص مناطق بالا دست که آب به آنها نمی رسد باید شدیدا برخورد و با مدیریت صحیح اقدام شود .

در ادامه مدیر امور آب شهرستان نقده به عملکرد اداره سال سال گذشته پرداخت و ادامه داد : ما در ۵ بخش فعالیت داشتیم که مدیریت  تنش سد حسنلو از مهمترین برنامه ها بود که توانستیم   عدم همخوانی تخصیص آب به کشاورزان را   حل و فصل نماییم.

   کیومرث جهانگرد در خصوص مدیریت آب در این حوزه تصریح کرد : ابلاغی آب به تالاب ها ۱۵ میلیون متر مکعب بوده که با پیگیری های صورت گرفته کاملا تخصیص داده شده است .

وی یکی از مشکلات اساسی سد را بعلت دخالت محیط زیست  جهت عقد قرارداد با صید و صیادی سرین سولار دانست و افزود :صید و صیادی سرین سولار نیز امروز بخاطر ورود محیط زیست با عدم تمدید قرارداد با مشکل مواجه هستند که باید در اینخصوص اقداماتی صورت گیرد ،در این صید و صیادی  بیش از ۳۰ خانوار فعالیت دارند که تنها درآمدشان از همین مسیر می باشد .

جهانگرد درادامه گفت:  امسال نسبت به دراز مدت ۴۰ درصد افزایش آب را نسبت به سالهای قبل شاهدیم که بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب  تا کنون در سد ذخیره شده است .

دیگر خبرها

  • شناسایی ۴۸ انشعاب غیر مجاز آب در بندر امام خمینی
  • بررسی وضعیت صید و صیادی و بهره برداری از آبزیان دریاچه سد ارس
  • ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا هفتم فروردین ۱۴۰۳
  • اجرای پویش چشم براهیم در هرمزگان
  • ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد دریایی تا هفتم فروردین
  • جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین
  • صید ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در گیلان
  • ذخیره بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد حسنلوی نقده
  • راه‌اندازی سه اسکله مجاز قایقرانی در ساحل بندر بوشهر
  • سه اسکله مجاز قایقرانی در ساحل بندر بوشهر راه اندازی شد