Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ معین الدین سعیدی با اشاره به ممنوعیت صید ترال که قرار است از اول آذرماه اجرایی شود، گفت: در ابتدای کار روایت سازمان شیلات با روایت نماینده قوه مقننه درباره این ممنوعیت متفاوت بود، اما وزارت جهاد کشاورزی اخیرا به جلسه سران قوا پیشنهادی مبنی بر فراساحلی شدن شناور‌های صید ترال ارائه کرده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تأکید کرد: به امید خدا قرائت ما از صید ترال اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرائت ما تعطیلی دو ساله صید ترال در طرح آیش و پایش است. روایت سازمان شیلات صرفا ممنوع شدن صید فانوس ماهی بوده، اما اخیرا مقرر شد که همه انواع صید ترال به مدت دو سال ممنوع شود.

نماینده مردم چابهار در پایان گفت: شناور‌های صید ترال که در سواحل مکران فعالیت می‌کردند، فانوس ماهی صید نمی‌کردند بلکه ماهی مرکب و یال اسبی صید می‌کردند. وزیر جهاد کشاورزی همه انواع صید ترال در همه انواع و اقسام ارتفاع دریایی و همه انواع آبزیان را ممنوع کردند. ان شاءالله تا دو سال دیگر صیادی ترال هیچ فعالیتی در خلیج فارس و دریای عمان نخواهد داشت.

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست چندی پیش در صفحه رسمی توییترش نوشت: «پس از پیگیری‌های بی‌وقفه‌ی فراکسیون محیط زیست و حمایت‌های بی‌دریغ رئیس محترم مجلس، به لطف خداوند متعال ⁧‫صید ترال‬⁩ که ضرر‌های شدیدی به محیط زیست دریا و اقتصاد بومیان زده بود، از اول آذرماه به مدت ۲ سال ⁧‫ممنوع‬⁩ شد. عرض خدا قوت جانانه به همه‌ی همکاران متخصصم در این امر.» منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 صید بی رویه محیط زیست قیمت سکه همه انواع صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا گودرزی، معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی در گفت‌وگویی رادیویی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی تهدید کننده امنیت غذایی بوده و ممنوع است، گفت: موضوع حفظ کاربری اراضی کشاورزی به دلیل تأمین امنیت غذایی از اهمیت خاصی برخوردار است و ما به عنوان وزارت جهاد کشاورزی و دولت، موظف به حفاظت از زمین‌های کشاورزی هستیم.

وی افزود: حدود ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد که از این میزان حدود یک میلیون هکتار آن درجه یک و حدود ۴ میلیون هکتار درجه دو است و تقریباً ۷۰ درصد از تولیدات کشاورزی در این اراضی به دست می‌آید؛ بنابراین با یک عزم ملی مردم و حاکمیت باید با تمام توان از این اراضی محافظت کنند.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی گفت: از بین رفتن این زمین‌های حاصلخیز موجب تهدید امنیت غذایی، از بین رفتن استقلال اقتصادی و وابستگی به سایر کشورها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً شهرها و روستاها در ابتدا در کنار رودها و منابع آبی ایجاد شدند که خاک حاصلخیزی در آن منطقه وجود داشت، بنابراین تغییرات در حریم و محدوده شهرها و طرح هادی روستاها موجب تغییر در این اراضی حاصلخیز خواهد شد و باید با دقت در این مورد تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: اجازه تغییر کاربری اراضی شالیزاری شمال کشور داده نمی‌شود، لذا مردم نباید فریب مشاوران املاک غیرمجاز، افراد سودجو و فرصت طلب را بخورند، مردم بدانند که در صورت تغییر کاربری اراضی با آنان طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اقدام خواهد شد.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی از مردم خواست قبل از خرید زمین یا هرگونه تغییر کاربری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و مشاوره و استعلام‌های مورد نیاز را دریافت کنند.

گودرزی افزود: سامانه هوشمند رصد و پایش اراضی کشاورزی در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی شده است و عرصه‌های کشاورزی را پایش می‌کند و هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی را به واحدهای گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی گزارش می‌کنند. در مین راستا از مردم نیز تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری موضوع را با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۳۱ اطلاع دهند.

کد خبر 6081202

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شد
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع می‌شود