Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@09:59:21 GMT

دستمزد داور درجه یک در فصل؛ کمتر از 20 میلیون!

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۱۳۰۹

دستمزد داور درجه یک در فصل؛ کمتر از 20 میلیون!

دستمزد داوران برای قضاوت در بازی های لیگ برتر با توجه به پولی که در گردش است و دستمزدی که بازیکنان می گیرند خیلی ناچیز است. 

به گزارش "ورزش سه"، البته در هیچ فوتبالی دستمزد داوران به اندازه بازیکنان نیست و حتی دستمزدها نزدیک بهم نیست اما به نظر می رسد در کمتر فوتبالی دستمزد داوران به اندازه لیگ برتر ایران پایین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصل گذشته داوران وسط در لیگ برتر به خاطر هر بازی 900 هزار تومان می گرفتند که قرار است با 40 درصد افزایش این دستمزد در فصل جدید به 1 میلیون و 300 هزار تومان افزایش پیدا کند. داوران لیگ برتری البته بابت قضاوت در هفته های 21 تا 30 فصل گذشته از فدراسیون فوتبال طلب کار هستند. به واقع دستمزد 9 هفته پایانی هنوز با آنها تسویه حساب نشده است. 

 

داوری که شرایط ایده آلی داشته باشد در لیگ برتر هر دو هفته یک بار و مجموعا در فصل 15 بار سوت می زند و با احتساب 1 میلیون 300 هزار تومان دستمزد برای هر بازی 19 میلیون و 500 هزار تومان در فصل درآمد خواهد داشت که به نظر می رسد این کمتر از دستمزد بازیکن حتی در لیگ 2 باشد! جالب اینکه دو سه داور هستند که چنین شرایطی دارند. یعنی هر دو هفته یکبار سوت می زنند. و جالب تر اینکه در لیگ های پایین تر به خصوص لیگ یک دستمزدها به مراتب پایین تراست. به طور مثال در لیگ یک داور وسط بابت هر سوت 500 هزار تومان می گیرد. دقیقا به همین دلیل است که داوری در فوتبال ایران شعل حرفه ای به حساب نمی آید و بیشتر داوران قضاوت در بازی های لیگ برتر و لیگ یک شغل دوم و شاید هم سوم آنها به حساب می آید!

 

این دستمزد در حالی برای قضاوت در بازی های لیگ برتر و لیگ یک تعیین شده که داوران ایرانی از امکانات کافی برای قضاوت در بازی ها برخوردار نیستند. هنوز خیلی از داوران به خصوص در بازی های لیگ یک و لیگ های پایین تر هدست رادیویی ندارند. از بکارگیری سیستم VAR هم در ایران خبری نیست. در حالی که این سیستم می توانست اشتباهات داوری ها در لیگ برتر را به حداقل برساند و فشار انتقادات از داوران را کمتر کند.

کمیته داوران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمیته داوران بازی های لیگ قضاوت در بازی هزار تومان لیگ برتر لیگ یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی داور رسمی کنفدراسیون اسکواش آسیا شد

به گزارش جام جم آنلاین، مختاری از داوران مطرح آسیا است که تجربه قضاوت در بیشتر مسابقات مهم آسیا و جهان را در کارنامه دارد. او در پیکارهای قهرمانی رده‌های سنی آسیا در دالیان چین، فینال رده سنی کمتر از ۱۵ سال را قضاوت کرد.

مهدی مختاری در دوره قبل رقابت‌های بازی‌های آسیایی هم حضور داشت.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس-آلومینیوم با یک داور تکراری
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)
  • جنگ بیانیه‌ها در انگلیس: فارست کوتاه نمی‌آید
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • گفتگوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • یک ایرانی داور رسمی کنفدراسیون اسکواش آسیا شد