Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@18:55:42 GMT

آنچه آرای پیش از موعد در انتخابات آمریکا می‌گوید

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۱۴۰۶

آنچه آرای پیش از موعد در انتخابات آمریکا می‌گوید

با رکوردزنی آرای پیش از موعد در سراسر آمریکا، تحلیلگران سیاسی و کمپین‌ها در حال ارزیابی داده‌های رای‌دهندگان هستند و به دنبال سرنخ‌هایی برای پاسخ به پرسش‌های کلیدی می‌گردند: چه کسی رای می‌دهد؟ و چه کسی در حال پیروزی است؟

به گزارش ایسنا، تجزیه و تحلیل خبرگزاری آسوشیتدپرس از آرای پیش از موعد نشان می‌دهد، در یک سطح، پاسخ می‌تواند ساده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دموکرات‌های ثبت‌نامی با ۱۴ درصد اختلاف، به شکل چشمگیری از تعداد جمهوری‌خواهان ثبت‌نامی در ایالت‌هایی که وابستگی حزبی رای‌دهندگان را گزارش می‌کنند، بیشتر هستند.

اما این تمام ماجرا نیست. انتخاب بسیاری از آمریکایی‌ها با ثبت‌نام حزبی آنها مطابق نیست. در همین حال، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که جمهوری‌خواهان به هشدارهای بی‌اساس دونالد ترامپ درباره رای‌ پستی اعتنا کرده و تعداد زیادی قصد دارند تا سوم نوامبر رای بدهند. این بدین معناست که در مقابل افزایش اولیه دموکرات‌ها، با افزایش تعداد جمهوری‌خواهان در روز سه‌شنبه مواجه خواهیم بود.

در ادامه به آنچه می‌دانیم و آنچه درباره آرای پیش از موعد نمی‌دانیم، نگاهی می‌اندازیم؛

افزایش آرای پیش از موعد

تا عصر روز جمعه، ۸۶ میلیون و ۸۰۰ هزار آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. این ۶۳ درصد از مجموع کسانی است که در رقابت ۲۰۱۶ رای دادند. بیشتر کارشناسان انتخاباتی گمان می‌کنند که ایالات متحده در رقابت امسال شاهد ۱۵۰ میلیون تا ۱۶۰ میلیون رای خواهد بود. در ایالت تگزاس، آرای بیشتری تا به اکنون نسبت به مجموع ۲۰۱۶ داده شده است.

براساس تحلیل‌های آسوشیتدپرس، دموکرات‌ها در آرای پیش از موعد پیشتازی بزرگی (۴۷ درصد به ۳۳ درصد) نسبت به جمهوری‌خواهان دارند. این به معنای این نیست که دموکرات‌ها در حال پیروزی هستند. اما این مساله فشار روی جمهوری‌خواهان را افزایش می‌دهد تا همین امتیاز یا حتی بیش از آن را در روز انتخابات رقم بزنند.

رای‌دهندگان جدید

بزرگترین سوال درباره میزان مشارکت مردمی این است که کدام طرف رای‌دهندگان جدید را جذب می‌کند؟ این آمار نشان می‌دهد، دموکرات‌ها در این زمینه جلو هستند اما نه ضرورتا چون ممکن است در روزهای آتی تغییراتی ایجاد شود.

براساس تحلیل آسوشیتدپرس، بیش از یکی از چهار رای (۲۷ درصد) از سوی رای‌دهندگان جدید یا کسانی که گاهی در انتخابات شرکت می‌کنند، داده شده است. به نظر می‌رسد تعداد آنها زیاد باشد اما نه بزرگتر از سال‌های گذشته. در سال ۲۰۱۶ حدود یک چهارم رای‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری پیش از آن رای نداده بودند.

هنوز هم امکان رشد این آمار وجود دارد و ممکن است رای‌دهندگانی از این دست روز انتخابات مشارکت داشته باشند و حتی افزایش اندک در ایالت‌های به شدت رقابتی، می‌تواند تغییر ایجاد کند.  

افزایش این آمار به نظر می‌رسد خبر خوبی برای دموکرات‌ها باشد. چهل و سه درصد از رای‌دهندگان جدید و رای‌دهندگانی که گاهی به پای صندوق‌ها می‌روند،‌ به عنوان دموکرات‌ ثبت‌نام کردند و این با یک‌چهارمی که جمهوری‌خواه هستند، قابل مقایسه است. سه چهارم دیگر به عنوان رای‌دهنده مستقل یا یک حزب اقلیب که معمولا گروهی است که به سمت نامزد دموکرات‌ها تمایل دارد، ثبت‌نام کردند.

تعداد رای‌دهندگان در "کمربند آفتاب" رو به افزایش است، خصوصا در ایالت‌هایی نظیر فلوریدا، کارولینای شمالی و به‌ویژه تگزاس که دموکرات‌ها به پیروزی در آن امید دارند و تعداد زیادی از از رای‌دهندگانی که معمولا دور از رقابت‌ها بودند، بسیج کردند.

آرای ثابت رای‌دهندگان سیاه‌پوست

سرنوشت بایدن ممکن است به مشارکت قوی رای‌دهندگان سیاه‌پوست در ایالت‌های کلیدی گره خورده باشد. براساس برآورد موسسه تحقیقاتی پیو، تاکنون حدود ۹ درصد از آرای پیش از موعد، از سوی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار داده شده است. این آمار در سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۰ درصد بود.

مقداری ریزش در میزان مشارکت سیاه‌پوستان به نسبت سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ نقش مهمی در شکست دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ ایفا کرد. بنابراین حزب دموکرات و حامیان آن به دقت رصد می‌کنند که این بار چه اتفاقی رخ می‌دهد. این داده‌ها فعلا مبهم است. میزان آرای آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار سالخورده افزایش داشته است.

نظر مثبت دموکرات‌ها روی رای‌دهندگان جوان

تا روز جمعه، تجزیه و تحلیل آسوشیتدپرس نشان می‌دهد ۱۱.۳ درصد از آرای پیش از موعد از طرف رای‌دهندگانی بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن بوده است. این آمار به نسبت ۹.۶ درصد سال ۲۰۱۶ اندکی افزایش نشان می‌دهد. در ایالت‌های کلیدی فلوریدا، جورجیا و کارولینای شمالی، میزان مشارکت رای‌دهندگان جوان ۳۰ درصد یا بالاتر بوده است.

این هم نشانه خوب دیگری برای دموکرات‌هاست. رای‌دهندگان جوان، دموکرات‌ها را ترجیح می‌دهند. این به پیروزی دوباره دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا کمک می‌کند.

میزان بالای مشارکت نتیجه را تغییر می‌دهد؟

جمهوری‌خواهان معتقدند که میزان مشارکت بی‌سابقه که پیش‌بینی می‌شود، تاثیر چندانی در ایالت‌های سرنوشت‌ساز ندارد.

زمانی که تمام آرا شمارش می‌شوند، کمپین ترامپ پیش‌بینی می‌کند که نرخ مشارکت در ایالات‌ کلیدی در ۲۰۲۰ مشابه ۲۰۱۶ خواهد بود.

با این حال بسیاری از کارشناسان انتخاباتی معتقدند که افزایش شمار آرای پیش از موعد، میزان اشتیاق در ایالت‌های سرنوشت‌ساز را افزایش می‌دهد.

به گفته یک ناظر جمهوری‌خواه، کمپین ترامپ اهمیت این مساله را کم می‌داند. او گفت: در سال ۲۰۰۸ هم جمهوری‌خواهان اهمیت مشارکت در آرای پیش از موعد مقابل اوباما را نادیده می‌گرفتند. تا روز انتخابات هیچ چیز قطعی نیست. اگر میزان مشارکت در روز انتخابات کم باشد، خبر خوبی برای ترامپ نیست چون دموکرات‌ها از قبل میزان آرایشان را افزایش دادند. این احتمالا بدین معناست که کمپین ترامپ باید با فاصله بزرگتری در روز انتخابات پیروز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای دهندگان جدید آرای پیش از موعد جمهوری خواهان دموکرات ها میزان مشارکت رای دهندگانی روز انتخابات نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرای جدید انضباطی لیگ برتر اعلام شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: باشگاه سپاهان اصفهان به دلیل توهین تماشاگرانش به مقامات رسمی و غیر رسمی در دیدار برابر نساجی مازندران در هفته بیست و سوم باید ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است.

مسابقه تیم‌های فولاد خوزستان و هوادار لیام تهران برگزار و از سوی میلاد فاندر، مدیر رسانه‌ای تیم هوادار لیام تخلفاتی مبنی بر نقص اصولی کلی رفتار رخ داد.وی باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است. (با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی ناشی از رای شماره ۱۲۱۸، پس از قطعیت این دادنامه، محرومیت در لیگ برتر به اجرا در خواهد آمد)

مهرداد طهماسبی، مربی تیم هوادار لیام به دلیل نشر اکاذیب از طریق کنفرانس خبری بعد از بازی به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قابل تجدید نظر است.

باشگاه فولاد خوزستان به دلیل داشتن ۶ بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

باشگاه هوادار لیام تهران به دلیل داشتن ۶ بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

مسابقه تیم‌های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار و از سوی فرشاد بختیاری زاده، مربی تیم استقلال خوزستان تخلفاتی مبنی بر رفتار غیرورزشی منجر به اخراج شد، رخ داد. وی به یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود و باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است.

باشگاه استقلال خوزستان به دلیل پرتاب نارنجک توسط تماشاگرانش در چند نوبت و نقض اصول کلی رفتار باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است.

دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان اصفهان برگزار و از سوی شجاع خلیل زاده، بازیکن تیم تراکتور تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر ورزشی رخ داد. وی به توبیخ کتبی محکوم شد.

باشگاه تراکتور به دلیل نقض اصول کلی رفتار (نقض مقررات بازی) رایگان اعلام کردن بلیط بیش از ظرفیت حضور باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قابل تجدید نظر است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • (ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • آرای جدید انضباطی لیگ برتر اعلام شد
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳