Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه وزارت علوم، جشنواره فیلم و عکس دانشجویان امید از پنجم آبان ماه به مدت پنج توسط دانشگاه بوشهر و معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مجازی برگزار شد و از ۲۳ برگزیده و سه نفر شایسته تقدیر در سه بخش فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه تجلیل به عمل آمد.

قابلیت های جشنواره فیلم و عکس امید

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این آیین که صبح امروز شنبه ۱۰ آبان ماه برگزار شد، اظهار داشت: تلاش مجموعه های کانونی در تولید آثار هنری با رویکرد اجتماعی در خور تحسین است  و عرصه هنر، قابلیت های چشمگیری در پرداختن به موضوعات اجتماعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این عرصه به واسطه برخورداری از ظرافت و در عین حال لطافت می تواند بسیاری از موضوعات را مورد مداقه قرار داده و به دلیل تأثیری که در بین قشرهای مختلف به ویژه جوانان دارد می تواند راهگشا باشد، افزود: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه و عکس فرصتی برای تبیین ارزش های فرهنگی جامعه است.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: تولید کالاهای فرهنگی همچون فیلم و عکس نقش مهمی در اعتلای فرهنگ جامعه ایفا می کند و هر رویدادی که بتواند موجب تقویت نظام تولید این قبیل کالاها شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی شرایط پیش آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا را نیازمند کنشگری مضاعف اهالی هنر در افزایش امید و نشاط جامعه دانست و خاطر نشان کرد: جشنواره فیلم کوتاه و عکس امید می تواند پیوند میان دانشجویان هنرمند را با سایر دانشجویان و دیگر اقشار جامعه تحکیم بخشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در ادامه توجه دانشجویان هنرمند به ویژه دانشجویان عضو کانون های فرهنگی در خلق آثار هنری با رویکرد اجتماعی را ستود و افزود: مسوولیت پذیری مجموعه های کانونی در ورود مؤثر به موضوعات اجتماعی از قبیل آسیب های اجتماعی دارای ارزش و اهمیت فوق‌العاده‌ای است که این نقش آفرینی می تواند کمک حال دستگاه های مسؤل در این زمینه باشد.

غفاری در بخش دیگری از سخنان خود همراهی استادان دانشگاه ها و راهنمایی های آنان را برای دانشجویان هنرمند بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: این همراهی می تواند موجب غنای بیشتر آثار هنری دانشجویان شود.

جشنواره فیلم کوتاه و عکس امید بین المللی می شود

همچنین محمدهادی عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این آیین گفت: جشنواره فیلم و عکس کوتاه دانشجویان امید از استانداردهای لازم برخوردار است و در دوره های بعدی به صورت بین المللی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: جشنواره فیلم و عکس دانشجویان امید، یکی از با سابقه ترین جشنواره های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است که تلاش شد در سال های اخیر مورد بازنگری قرار گیرد و از انسجام و انتظام لازم برخوردار شود.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره در راستای برنامه های وزارت علوم است و به همین دلیل در پاسخ به مطالبه به حق کنشگران فعال این عرصه پیگیری می شود.

عسکری افزود: در این راستا هویت بخشی به این رویداد فاخر انجام و علاوه بر انتظام در برگزاری، عنوان «امید» برای این جشنواره تعیین شد. همچنین از ظرفیت استادان صاحب نظر دانشگاهی و چهره های صاحب نام در عرصه حرفه ای به منظور ارزیابی و داوری این جشنواره بهره برده شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست نقد و نظر را از دیگر ویژگی های این جشنواره دانست و خاطرنشان کرد: به منظور اثربخشی بیشتر این جشنواره برای جامعه، پرداختن به موضوعات اجتماعی مورد تأکید قرار گرفت. از این رو مشارکت و همکاری با دستگاه ها و نهادهای مسول پیگیری و حمایت ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر جلب شد.

این مسوول وزارت علوم گفت: در این دوره از جشنواره فیلم و عکس دانشجویان امید، ۲۹۲ فیلم کوتاه، ۷۲ فیلم نامه و هزار و ۱۳۷ اثر عکس به دبیرخانه جشنواره واصل و از بین آثار ارسالی ۶۰ فیلم کوتاه و ۵۲ عکس توسط اعضای هیأت انتخاب وارد عرصه رقابت شد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری غلامرضا غفاری دانشگاه جشنواره فیلم کوتاه و عکس امید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری غلامرضا غفاری دانشگاه جشنواره فیلم کوتاه و عکس امید وزارت علوم تحقیقات و فناوری غلامرضا غفاری دانشگاه جشنواره فیلم کوتاه و عکس امید اخبار کنکور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم جشنواره فیلم کوتاه و عکس عکس دانشجویان امید جشنواره فیلم و عکس عکس امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام پایانی برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، سهام دو باشگاه سرخابی در حالی امروز معامله شد که هنوز بر اساس سیستم قانونی، وزارت ورزش و جوانان مالک حدود 90 درصد این دو باشگاه محسوب می‌شود.

باوجود طی مراحل قانونی برای اخذ مجوز، به نظر می‌رسد تنها یک گام تا واگذاری سهام این دو باشگاه باقی مانده که فردا طی خواهد شد تا پرسپولیس و استقلال سرانجام خصوصی شوند.

معاون سازمان خصوصی سازی در این خصوص گفت: معاون سازمان خصوصی سازی باتوجه به ضرب الاجل ای اف سی، خریداران فردا باید ده درصد قیمت را واریز کنند و قرارداد واگذاری امضا شود و بعد از پرداخت حصه نقدی و انعقاد قرارداد، تشریفات مربوط به قطعیت معامله اتفاق خواهد افتاد و انتقال سهام از وزارت ورزش صورت می‌گیرد و با این اتفاق مبارک، مطالبه عمومی که هواداران از دولت داشتند، انجام می‌شود.

بر این اساس سهامدار پرسپولیس 320 میلیارد و سهامدار استقلال 279 میلیارد باید تا فردا به حساب دولت واریز کنند تا سهامدار پرسپولیس و استقلال شوند.

دیگر خبرها

  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • گام پایانی برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس