Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور، اقتصادی بیمار است درمان آن هم نیازمند نسخه‌های کاملا بومی براساس مبانی ارزشی و اقتصاد مقاومتی است، برای درمان باید به سمت تولید بیشتر و خودکفایی با نگاه به درون حرکت کنیم. - اخبار استانها -

حجت الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: اقتصاد کشور، اقتصادی بیمار است اما بیماری که بنیه و ظرفیت‌های خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بیماری باید درمان شود و درمان آن هم نیازمند نسخه‌های کاملا بومی براساس مبانی ارزشی و اقتصاد مقاومتی است، اگر به دنبال درمان هستیم باید به سمت تولید بیشتر و خودکفایی با نگاه به درون حرکت کنیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر نگاه به ظرفیت‌های درون کشور، تصریح کرد: متاسفانه با نگاه به بیرون چند سال کشور معطل شد و چیزی در آن نبود، اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بی‌بدیل درونی با وجود جوانان و متخصصین با انگیزه و اقلیم مناسب و بنیه‌های اقتصادی، نباید اقتصادی بیمار داشته باشیم.

اشاره نماینده مجلس به نقش پنهان "ستاد تنظیم بازار" در ماجرای رسوب 200 هزار تن برنجنماینده مردم بویراحمد در مجلس: بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت‌های کهگیلویه و بویراحمد ورود کندنماینده مردم پارس‌آباد: کشاورزی "مغان" با تولید 3میلیون تن محصول مورد بی‌توجهی دولت است

جعفری با اشاره به علت‌های بیماری اقتصادی در کشور، گفت: نگاه به ظرفیت‌های بیرونی، عدم وجود تخصص در قسمت امور اقتصادی کشور، عدم وجود اراده و انگیزه برای حل مشکلات در برخی از مسئولین از جمله علت‌های بیماری اقتصادی کشور است.

وی با بیان وجود هرج و مرج اقتصادی و لجام گسیختگی قیمت‌ها در بازار، خاطرنشان کرد: خیلی از این‌ها قابل تدبیر و مدیریت است و بخش زیادی به دست خودمان حل می‌شود و می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست این بیماری را درمان کنیم.

جعفری با اشاره به اقدامات مجلس در خصوص معیشت مردم، اظهار داشت: مجلس از روز اول فعالیتِ خود، یکی از اولویت‌های آن بحث معیشت و سفره مردم بوده است منتهی مجلس قانون‌گذار و ناظر است و امور اجرایی به دست مجلس نیست.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: چندماه است که مجلس بسته‌ای را برای مردم تدارک دیده‌ است البته دولت موضع خوبی به آن نگرفت، در حالی که آن بسته اصلا بار مالی برای دولت ندارد که شورای نگهبان بخواهد این طرح را رد کند.

وی یادآور شد: این بسته بر اساس فروش برخی از اموال دولتی بوده که می‌شود با آن‌ها، یک کارتی را برای چند دهک پایین جامعه در مرحله اول تعریف کنیم تا بتوانند کالای اساسی را تامین کنند و این اولین گام مجلس در تصویب طرح دو فوریتی است.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: بحث معیشت مردم دغدغه مجلس است و مرتبا کارهای کارشناسی صورت می‌گیرد و امید است با همکاری بخش اجرایی شاهد گشایشی در وضع جامعه و سر و سامان دادن در بخش قیمت‌ها باشیم.

انتهای پیام/7540/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی بروجن در مجلس نماینده مردم ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

دوره توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی به‌میزبانی سپاه لرستان با حضور 10 استان برگزار شد.

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074929 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • تذکر نماینده مردم شوش در مجلس به وزرای اقتصاد و ورزش
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد / تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است + فیلم