Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد روز شنبه با اشاره به گزارش سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به بندر امام خمینی (ره) بیان کرد: هم‌اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن ذرت و ۶۰۰ هزار تن سویا در این بندر انباشته شده است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های این کمیسیون، سر و سامان دادن به این وضعیت، نیازمند اتصال وزارت جهاد کشاورزی به سامانه بازارگاه، گمرک جمهوری اسلامی و سامانه انبارهای سازمان بنادر و دریانوردی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اطلاعاتی در اختیار داریم که نهاده‌های دامی خارج از مجوز وزارت جهاد کشاورزی توزیع می‌شود، تاکید کرد: راه‌اندازی این سامانه ضمن توزیع دقیق نهاده‌های دامی در سطح کشور، موجب جلوگیری از ایجاد بازار سیاه نیز خواهد شد.

وی افزایش رصد و کنترل دستگاه‌های نظارتی بر توزیع نهاده‌های دامی و برخورد قاطع با متخلفان را خواستار شد و اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی به علت نیازی که در بازار وجود دارد، باید آگاه باشد که چه مقدار نهاده در انبارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران وجود دارد تا با رایزنی واردکنندگان بتواند آنها را سریع تخلیه کند و کنترل بازار را در اختیار بگیرد.

ساداتی‌نژاد اضافه کرد: از سوی دیگر وقتی نهاده‌های دامی ترخیص می‌شوند، سامانه بازارگاه بلافاصله باید از زمان ترخیص آگاه باشد که متاسفانه این ارتباط بین سامانه‌ها وجود ندارد.

به گفته وی، در نشست مشترک کمیسیون کشاورزی مجلس با وزراتخانه‌های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی قرار شد که شرایط تسهیل فراهم و برای سر و سامان دادن به وضعیت نهاده‌های دامی، اطلاعات در این سامانه منتقل شود.

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس ادامه داد: تذکر البته در حوزه توزیع به وزارت جهاد کشاورزی داده شد که در واحدهای مرغداری اطلاعات دقیق‌تری از میزان جوجه‌ریزی به‌دست آورد تا با نظارت بیشتر از تخلف‌های کنونی جلوگیری شود.

وی گفت: آنچه که بسیار حائز اهمیت است، نقش اصلی وزارت جهاد کشاورزی در تثبیت بازار مرغ و تخم‌مرغ که وابسته به نهاده است و بانک مرکزی نیز توانسته از نیمه شهریور امسال، عقب ماندگی خود را در تامین نهاده‌های دامی جبران کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اطلاعاتی که در مورد زعفران از استان خراسان‌جنوبی به این کمیسیون رسیده است، اظهار داشت: امروز موضوع مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و سازمان تعاون روستایی باید وارد عمل شود تا با خرید مناسب زعفران، قیمت این محصول را به صورت تضمینی یا حمایتی به شرایط مطلوبی برساند و امید می‌رود به‌زودی قیمت‌ها به حالت متعادل و واقعی خود برگردد.

وی همچنین به آغاز فصل برداشت پیاز در جنوب کرمان و شهرستان جیرفت از هفته آینده اشاره کرد و افزود: انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی بر اساس تقویمی که در حوزه کشت کشور وجود دارد، تمهیدات لازم را برای محصولاتی که برداشت می‌شود، انجام دهد تا دچار افت قیمت و دیگر مشکلات نشویم.

ساداتی‌نژاد تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید بر اساس میزان نیازی که در کشور وجود دارد، به اتحادیه‌ها اطلاعات لازم را ارایه دهد تا اگر مازادی بر نیاز وجود دارد، از هم اکنون موضوع صادرات به بازار هدف در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.

خرید و واردات نهاده‌های دام و طیور از جمله کنجاله سویا و ذرت در ماه‌های گذشته به دلیل نوسان و تاخیر در تخصیص ارز با مشکل روبه‌رو شده است.

این در حالی است که پیش‌تر در شهریورماه مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از ترخیص و توزیع یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده‌ دامی از بندر امام خمینی (ره)، بندرعباس و چابهار خبر داده بود.

برچسب‌ها سیدجواد ساداتی نژاد کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بندرامام خمینی دام و طيور اصفهان کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بندرامام خمینی دام و طيور اصفهان کاشان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بندرامام خمینی دام و طيور اصفهان کاشان اخبار کنکور کمیسیون کشاورزی مجلس وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی ساداتی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از ۱۰ روز گذشته و کارخانجات اقدام به خرید و تولید شکر کرده اند اما نرخ جدید شکر اعلام نشده است و کارخانجات نمی دانند به چه قیمت محصول خود را به بازار عرضه کنند. - اخبار اقتصادی -

بهرام رمضانی مدیر عامل شرکت قند بیستون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: حدود 2 میلیون و 400 هزار تن شکر در کشور مصرف می شود که حدود یک میلیون و 400 هزار تن تا یک میلیون و 500 هزار تن در داخل کشور تولید و مابقی وارد می‌شود.

وی افزود: برای سال جاری نیز تا به امروز ارز 28 هزار و 500 تومانی برای واردات شکر اختصاص داده شده است که عمده این محصولات نیز توسط بخش خصوصی وارد می شود.

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از 2 روز دیگر

مدیر عامل شرکت قند بیستون ادامه داد: برای بهره برداری و استحصال شکر داخلی و فروش آن در بازار مشکل داریم و وزارت جهاد کشاورزی همواره نرخ جدید فروش این محصول را با تاخیر اعلام می کند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از 10 روز گذشته آغاز شده و کارخانجات اقدام به خرید چغندر و تولید شکر کرده اند اما نرخ جدید شکر برای فروش به بازار اعلام نشده است و کارخانجات نمی‌دانند به چه قیمت محصول خود را عرضه کنند.

رمضانی گفت: تعلل در عرضه شکر به بازار شوک وارد می کند و لازم است که وزارت جهاد کشاورزی به سرعت نرخ جدید شکر را اعلام کند.

رمضانی گفت: نرخ خرید تضمینی چغندر از کشاورزان در سال جاری از 2 هزار 800 تومان به 3 هزار و 330 تومان تغییر کرده است.

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: نرخ شکر در سال قبل 25 هزار و 550 تومان تومان درب کارخانه بوده است اما در سال جاری هنوز قیمت جدید اعلام نشده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که شکر وارداتی با ارز 28 هزار تومان وارد شود اما عوارض گمرکی بیشتری برای آن اعمال نشود، نرخ آن از شکر داخلی ارزان تر می‌شود و با توجه اینکه با محصول داخلی قابل تفکیک نیست، امکان اختلاط وجود دارد؛ راهکار دیگر تغییر نرخ ارز واردات شکر از تالار اول به تالار دوم  یا پرداخت مابه التفاوت محصول داخلی با وارداتی به کارخانجات است.

وی افزود: با توجه به تاخیر دولت در پرداخت مطالبات به کارخانه‌های تولید شکر، پیشنهاد می‌شود که دولت از از دو روش اول برای ایجاد تعادل در تعیین نرخ شکر اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس