Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه فهرج با انتقاد از دستگاه دیپلماسی کشور گفت: ضعف دستگاه دیپلماسی در برابر اهانت رییس جمهور فرانسه به نبی مکرم اسلام مشهود بود و با سهل انگاری پاسخ قاطعانه ای به اهانت کنندگان داده نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در برخی از شهرستان های استان کرمان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه نرماشیر: برخی مسئولان با رفتارشان مردم را به انقلاب بدبین کرده اند

حجت الاسلام‌ والمسلمین خالصی امام جمعه موقت این شهرستان نرماشیر در خطبه های این هفته بیان کرد: ارتباط بین انسان و خداوند در حین‌نماز بزرگترین لذت  است.

وی وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی را مهم دانست و گفت: وصیت نامه حاج قاسم را حتما بخوانید، حاج قاسم دنبال درجه در این دنیا نبود او آخرت خود را خریده بودچون حاج قاسم فقط خدا را دیده بود.

حجت الاسلام‌ والمسلمین خالصی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی اگر دنبال درجه در دنیا بود،الان روی سنگ مزارش سرباز ولایت ننوشته بود.

خطیب موقت جمعه ‌نرماشیر اظهارکرد:برخی از مسئولین شعار مرگ ‌بر آمریکا میگویند، اما بچه هایشان در آمریکا زندگی‌میکنند اینجور افراد دلسوز نظام و کشور ایران‌نیستند.

خالصی در پایان‌گفت: برخی مسئولین با رفتارشان  مردم را به انقلاب  و خون شهدا بدبین‌ و پشیمان می کنند.

امام جمعه ماهان: وظیفه مسلمانان در این دوره حفظ روحیه وحدت بین تشیع و سنی است

حجت‌الاسلام حبیب‌الله مختارآبادی امام جمعه کاظم‌آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه ماهان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب که تاکنون جلسات را حضوری را تعطیل کرده بودند دیدیم که جلسه با ستاد کرونا را حضوری برگزار کردند،این کار رهبر معظم انقلاب به ما این نکته را یادآور می شود که باید موضوع بیماری کرونا را جدی بگیرم.
امام جمعه ماهان با اشاره به بحران کرونا در شهر ماهان افزود: با توجه به اینکه هر روز بالای ۳۰۰نفر از هم وطنان ما از دنیا می روند، باید مراسم های غیر ضروری را تعطیل کنیم تا بتوانیم در آینده در کنار عزیزانمان باشیم.
خطیب جمعه ماهان تصریح کرد:کمک های مومنانه به نیازمندان را نباید فراموش کنیم و تامین اجتماعی باید افرادی را که در این بحران بیکار شده اند را تحت پوشش خود قرار دهد واگر اصنافی که باید در روند این بحران تعطیل شوند همکاری لازم را داشته باشند و تعطیلی را قبول کنند تا به شرایط عادی برگردیم تا این ویرورس منحوس را شکست دهیم.
مختارآبادی افزود: با توجه اینکه مردم این روزها وضعیت اقتصادی سختی را می گذارند بعضی ها به دنبال استیضاح رئیس جمهور هستند ولی بدانید این استیضاح دو رو سکه است و عده ای می خواهند کشور را دچار هرج و مرج کنند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا و خیلی از دشمنان کشور می خواهند در ایاران و عراق بی دولتی باشد، ادامه داد:بدانید که بد دولتی از بی دولتی خیلی بهتر است، به جای استیضاح رئیس جمهور باید به دنبال استیضاح جریان لیبرالی ها و دشمنان در کشور باشیم .
خطیب جمعه ماهان بیان کرد: در حال حاضر بین کشورهای مسلمان اسلام ستیزی رخ می دهد و تمام تلاششان را می کنند که فلسطین را به حاشیه ببرند تا خودشان ار این نزاع ها سود ببرند.
وی ادامه داد: وظیفه مسلمانان در این دوره حفظ روحیه وحدت بین تشیع و سنی است و الویت جهان اسلام یعنی کشور فلسطین را مدنظر خود قرار دهیم .
مختار آبادی با بیان اینکه افراد بی صفاتی می خواهند با دهان خود نور اسلام محمدی را خاموش کنند، ادامه داد: نور اسلام خاموش شدنی نیست و خدا می خواهد این نور تا ظهور مهدی (عج) روشن بماند.
وی در پایان افزود:سردمداران غربی و خوش خدمتی ها بدانند که سربازان اسلام ناب و عاشقان حقیقی رسول الله با وجود همه فشارهای سیاسی و اقتصادی تا از بین رفتن دشمنان اسلام و ریشه کردن ظلم از جهان تا آخرین نفس ایستاده اند.

امام جمعه بم: مسئولان نسبت به اهانت به ساحت مقدس رسول اعظم (ص) تعصب دینی نشان دهند

حجت الاسلام دانشی امام جمعه شهرستان بم ضمن رعایت تقوای الهی و تبریک هفته وحدت بیان کرد :اطاعت امر و فرمان بر بودن از خداوند و پیامبرباعث عاقبت بخیری می شود.

امام جمعه شهرستان بم ابراز کرد: مراقبت از فرزندان در فضای مجازی در این شرایط کرونایی بسیار سخت است، نه سخت گیری بیش از اندازه و نه آزاد گذاشتن فرزندان در استفاده از این فضای لجام گسیخته مجازی که به واسطه بی مدیریتی خیلی از مدیران به وجود آمده است که شاهد آن هستیم و پدران و مادران باید این شرایط را کنترل و مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دانشی  گفت: متاسفانه در سایه کوته فکری و خیانت مسئولان و اصناف وقتی وارد یک پاساژ می شویم که یک لباس مناسب برای خانواده ها پیدا کنیم پیدا نخواهیم کرد، خدا نگذرد از مسئولانی که این موارد را می بینند و کاری انجام نمی دهند مردم نیز باید دغدغه امر به معروف را داشته باشند و این موارد را تذکر دهند.

وی بیان کرد : به فرمان رهبر انقلاب مرز بین توهین کردن و انتقاد کردن را باید رعایت کرد اما با توجه به توهین کردن روزنامه اهانت به ساحت مقدس رسول اعظم (ص) توسط فرانسه را داشتیم اکنون وزارت امور خارجه این کشور و دولت مردان هیچ عکس العمل در خور شخصیت این اسلام بزرگ نشان نداده اند.

امام جمعه شهرستان بم خطاب به برخی مسئولان افزود: شایسته است تعصب دینی را اینجا نشان بدهید و در خصوص پاسخ به اهانت ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) کمترین کاری که می توان انجام داد این است که کالا های فرانسوی را تحریم کنیم.

امام جمعه رودبارحنوب: اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) را به شدت محکوم می کنیم

حجت السلام و المسلمین عباس گروهی امام جمعه رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامعه رودبارجنوب با توصیه به رعایت تقوای الهی به کوچک شمردن گناهان اشاره کرد و با بیان اینکه گناه اعمال حسنه انسان را نابود می کند، بیان داشت :گناه کوچک را حقیر نشمارید و از گناه بزرگ اجتناب نمایید.

حجت الاسلام والمسلین گروهی ادامه داد: مومن گناه خود را تخته سنگی بزرگ بالای سرش می بیند و کافر گناه را مانند مگسی می بیند که آن از جلویش رد می شوداز این رو این دو دیدگاه در زندگی تاثیر فراوان دارد چرا که مومن وقتی که خدا را یاد می‌کند گناه انجام نمی دهد.

خطیب جمعه رودبار جنوب خاطر نشان کرد: امروز تاریخ نشان می دهد که مومنان چه قدر از گناه اجتناب می کردند و کافران چگونه جنایت می کردند واکنون نمونه این جنایات در دنیا وجود دارد.

وی در خطبه دوم ضمن تبریک هفته بسیج دانش آموزی افزود: پیغمبر اسلام از امور وکارهای مردم غافل نمی شد و اوضاع سیاسی واقتصادی را دنبال می کرد

حجت الاسلام والمسلین گروهی همچنین به سلامت مردم اشاره کرد وگفت: نباید امروز شاهد تشکیل های صف های فشرده اقلام تنطیم بازار باشیم که این سلامت مردم را به خطر می اندازد و مسئولان باید به طور جدی سلامت مردم را پیگیری نمایند.

امام جمعه رودبار جنوب در ادامه خطبه ها اظهار کرد:به ساحت پیامبر اکرم (ص) اهانت شده است از این رو این اهانت و توهین را به شدت محکوم می کنیم.

امام جمعه رابر: مکرون نشان داد که فرانسه تحت سیطره صهیونیست ها است

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با تبریک ۱۷ربیع الاول میلاد با سعادت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و میلاد با سعادت حضرت امام صادق (ع)گفت:رئیس جمهور نادان فرانسه به بهانه آزادی بیان، پرچمدار اسلام ستیزی در اروپا شده است.
نماینده ولی فقیه در رابر درباره دلایل تشکیل اقدامات اسلام ستیزانه دولت فرانسه و میدان داری شخص مکرون گفت: مکرون به دنبال تکرار دوران ریاست جمهوری خود است این درحالی است که نظر سنجی ها از وضعیت بحران او در افکار عمومی حکایت دارند .
وی اضافه کرد: مکرون در مدیریت بحران کرونا فرانسه از جمله کشورهای بالای لیست قربانیان کرونا است از طرفی استمرار وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی اعتراض های پی در پی مردمی را به دنبال داشته است .
امام جمعه رابر ادامه داد: همچنین تداوم و تشکیل نا آرامی های خیابانی شنبه های اعتراض؛ ماه ها است که آبرویی برای مکرون نگذاشته است اینها باعث شده است مکرون برای برون رفت از این مسئله داخلی دست به سناریوهای مضحک بزند.
وی تصریح کرد : مکرون نشان داد پاریس از یک طرف مطیع آمریکاست و از سوی دیگر تحت سیطره صهیونیست ها قرار دارد سران فرانسه با رویکرد اسلام ستیزانه بار دیگر به دنبال انحراف افکار عمومی در کشورهای اسلامی از خیانت برخی سران عرب به فلسطین، جلوگیری از طغیان مردمی علیه این حاکمان و مسئله مقابله با رژیم صهیونیستی از اولویت کشورهای اسلامی خارج کند دست به این حرکت های مضحک زده است .
خطیب جمعه رابر گفت : ما نمازگزاران در این روز جمعه حرکت وقیحانه و زشت این رئیس جمهور نادان فرانسه را محکوم می کنیم و اعلام میداریم با این حرکات قبیح ، به اهداف شوم و پلید با آن اهداف خود رئیس جمهورنادان فرانسه دست پیدا نخواهد کرد.وی با اشاره به پیام هوشمندان رهبر انقلاب به جوانان فرانسه اظهار کرد: ارسال پیام ولی امر مسلمین جهان به جوانان فرانسوی یکی از دقیق ترین و کارآمدترین ابرازهای دیپلماسی عمومی است.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: رهبر انقلاب به جای قرار دادن دولت هتاک فرانسه یا ساختار سیاسی آن کشور و خطاب قراردادن مسلمان جهان جوانان فرانسه را به تامل در سراب بودن مسئله آزادی بیان در فرانسه وا داشت جوانان فرانسه باید پاسخ دهند چرا هتاکی و توهین به پیامبر عظیم الشان آزاد است اما طرح سوال راجع به مسئله هلوکاست منجر به زندانی شدن و فشار خواهد شد .
وی گفت: ارسال پیام به جوانان فرانسوی بزرگترین درس دیپلماسی عمومی به دستگاه سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران بود.خطیب جمعه رابر گفت: در همین زمان شاهد هستیم دستگاه خارجه ایران آنچنان درگیر قواعد خود ساخته و ملاحظات بی مورد است که هیچ واکنش در خوری از منظر دیپلماسی عمومی شاهد نیستیم متاسفانه وزارت خارجه به عنوان متولی امر صرفا به اظهارات رسانه ای دیپلماتیک بسنده می کند و از این ظرفیت عظیم دیپلماسی عمومی با پشتوانه گران بهای انقلاب اسلامی استفاده ای نمی کند .

امام جمعه کوهبنان: سران کشورهای عربی از وحدت با اسرائیل و کشورهایی که خوی استکباری دارند پرهیز کنند

حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام نورانی امام صادق(ع) گفت: همواره باید بدنبال سیره نبوی باشیم سعی کنیم در راستای اخلاق خوب گام برداریم اخلاق خانوادگی ، اخلاق اجتماعی را همواره رعایت کنیم.
امام جمعه کوهبنان افزود: پیامبر اکرم (ص) با مهربانی دیگران را جذب اسلام می کردند ایشان آشنا با درد مردم بودند جا دارد مسئولین همواره در شداید به فکر مردم باشند.
وی بیان داشت:مردم هم در این زمان باید پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند با زدن ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی هم به خودمان و به دیگران کمک‌کنیم.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: با توجه به شرایط موجود مسئولین جلسات را کمتر بگیرند مردم فقط برای کارهای ضروری از خانه خارج شوند در این راستا همواره باید مطیع امر ولایت و رهبری باشیم.
وی ابراز داشت: ویروس کرونا تمام‌جهان را فرا گرفته آمار بیماری بالاست تنها کار ما رعایت کامل پروتکل ها است.
حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) روحیه استکبار ستیزی داشتند با دشمنان با شدت و با خودی ها با رافت و مهربانی برخورد می کردند این روحیه باید در ما هم باشد امروز جای خالی سردار شهیدحاج قاسم را احساس‌می کنیم .
امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: باید اخلاق مدار باشیم اما هرگز تسلیم دشمن نشویم، در بحث اقتصادی نگاهمان به داخل باشد به فکر معیشت و رفاه مردم باشیم.
وی یادآور شد: اهانت رئیس جمهور فرانسه را محکوم‌می کنیم در حالی که این فرد ازتوهین کننده به پیامبر اکرم(ص) تجلیل کرد لذا با روحیه انقلابی و استکبار ستیزی نفرت خود را از آمریکا و اروپایی ها اعلام می کنیم چرا که آنان هرگز به فکر مسلمانان نیستند.


خطیب جمعه کوهبنان گفت:سران کشورهای عربی از وحدت با اسرائیل و کشورهایی که خوی استکباری دارند پرهیز کنند چون آنان کاری برای مسلمانان انجام نمی دهند.

امام جمعه فهرج: ضعف دستگاه دیپلماسی کشور در برابر اهانت به نبی مکرم اسلام مشهود بود

حجت الاسلام والمسلمین خیرالله ابراهیمی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهانت رییس جمهور فرانسه به مقدسات مسلمانان جهان گفت: واقعیت نظام های سلطه توهین و اهانت به مقدسات سایر ادیان به ویژه مسلمانان جهان است.

وی با انتقاد از دستگاه دیپلماسی کشور گفت: ضعف دستگاه دیپلماسی در برابر اهانت رییس جمهور فرانسه به نبی مکرم اسلام مشهود بود و با سهل انگاری پاسخ قاطعانه ای به اهانت کنندگان داده نشد.

ابراهیمی همچنین پیرامون اهداف نامه پرمعنای رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان فرانسه بیان کرد: حضرت آقا در این نامه با استفاده از روحیه ای که در وجود جوانان دیده اند با طرح سوالاتی به مانند چرایی اهانت به مقدسات مسلمانان به بهانه آزادی بیان، آن ها را وارد گود ماجرا کردند.

امام جمعه فهرج در ادامه به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد اشاره و اظهار کرد: حضرت آقا اولویت برنامه را سلامت مردم قرار داده اند و میطلبد با شرایط خاصی که کشور از حیث ویروس کرونا با آن درگیر است توجه ویژه ای به رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به کمیاب شدن برخی از محصولات در بازار گفت: تهیه مایحتاج باید بر اساس نیاز خانوارها باشد و وقتی تقاضا بیش از عرضه صورت بگیرد جو روانی منطقه به هم میخورد و همین امر عدم مدیریت قیمت ها را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دستگاه دیپلماسی کشور ضعف دستگاه دیپلماسی رهبر معظم انقلاب دیپلماسی عمومی امام جمعه فهرج برابر اهانت جوانان فرانسه محکوم می کنیم جمعه کوهبنان جمهور فرانسه پیامبر اکرم حجت الاسلام جمعه ماهان رئیس جمهور تقوای الهی سلامت مردم جمعه رابر پروتکل ها خطیب جمعه حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در همایش منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان گفت : با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم و این استان باید به عنوان الگویی برجسته برای همه معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری افزود : پیام اجلاس منطقه ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری ، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد.

دیگر خبرها

  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • 5 درس از مواجهه ایران با رژیم صهیونیستی
  • ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است