Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@08:02:25 GMT

عالیجناب گلف، پرچم‌دار هاچ‌بک‌های جهان

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۱۸۶۰

عالیجناب گلف، پرچم‌دار هاچ‌بک‌های جهان

فولکس واگن گلف احتمالاً یکی از محبوب‌ترین نام‌های خودرویی در ایران است. روزگاری این خودرو محبوب‌ترین و بی‌رقیب‌ترین هاچ‌بک ایرانی در بین جوانان بود. این محبوبیت البته تنها در ایران خلاصه نمی‌شود. در واقع این خودرو در طول ۴۵ سال و هفت نسل تولید، همواره تنها یک تجربه کسب کرده و آن موفقیت است.

فولکس واگن، کمپانی همیشه متفاوت آلمانی، در تمام نسخه‌ها و نسل‌های گلف هرآنچه کاربران از یک هاچ‌بک خانوادگی و شهری انتظار داشتند را عرضه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طی نزدیک به نیم قرن، بهترین‌های این کلاس را در فولکس واگن گلف شاهد بوده‌ایم. تا جایی که، شاید از جهاتی بتوان گفت که توجه بازار جهانی به این کلاس تا حدی کاهش یافته و استقبال از اس‌یووی‌های کوچک و مینی کراس‌اورهای شهری، فروش هاچ‌بک‌ها را کاهش داده است، اما این رویداد جهانی یک استثنا داشته و آن کسی نیست جز آقای گلف از فلکس‌واگن آلمان.

اکنون این موفق دوران، با نسل هشتم وارد بازار جهانی شده است تا بار دیگر درنوردیدن نسل‌های خلاقیت و موفقیت را به رخ بکشد. با ما همراه باشید تا از این عالیجناب هاچ‌بک‌ها بیشتر بدانیم.

برتری‌های خاص فنی گلف

فولکس واگن گلف نسل هشتم، همچنان در پلتفرم با نسل قبلی مشترک است و بر اساس پلتفرم QMB فولکس واگن طراحی شده است. اما این بخش و برخی خصوصیات ظاهری تنها اشتراکات این نسخه با نسل پیشین به شمار می‌رود. فولکس در نسل هشتم گلف از دو نوع موتور ۱.۵ لیتری ۴سیلندر توربوشارژ و ۱ لیتری ۴ سیلندر استفاده کرده است. این دو موتور به ترتیب توان تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور، ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارند. اما در کنار این موتورها شاهد یک سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی نیز هستیم.

این سیستم هیبریدی در واقع یک استارتر-ژنراتور است که توان تولید ۱۶ اسب بخار قدرت و ۲۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. این سیستم هدر رفت انرژی‌های خودرو در مواقع ترمزگیری را جذب و ذخیره کرده و در زمان شتاب‌گیری‌های سنگین و سرعت‌های بالای خودرو به عنوان نیروی کمکی در اختیار موتور اصلی قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که این سیستم به منظور هماهنگی با گیربکس اتوماتیک دو کلاچهٔ گلف جدید بر روی این خودرو سوار شده است. در مواقعی که این سیستم وارد عمل می‌شود، موتور به صورت خودکار دو سیلندر را از مدار خارج کرده و انرژی و توان تولیدی از سیستم هیبریدی جایگزین این خروج می‌شود. البته این تغییرات تنها به صورت روشن شدن چراغ اکو در پشت آمپر نمود ظاهری دارد و راننده متوجه ورود و خروج سیستم کمکی به مدار نمی‌شود.

به این ترتیب نتیجهٔ این هماهنگی و همراهی در تست‌های رانندگی، شتاب گیری نرم‌تر و راحت‌تر، درگیری مناسب کلاچ و عملکرد بهتر و آرام‌تر موتور است. فولکس واگن اعلام کرده که در آیندهٔ نه چندان دور، نسخهٔ پلاگین هیبرید را نیز به این نسل اضافه خواهد کرد. عملکرد فرمان هیدرولیک گلف ۲۰۲۰ نیز خوب و رضایت‌بخش است و خودرو کاملاً تحت کنترل راننده احساس می‌شود. در بحث سیستم تعلیق نیز باید گفت که گلف نسل هشتم با وجود بدنه کوچک و وزن نه چندان بالا، خودرویی با ثبات و کم‌تکان است. ضربات جاده چندان درون کابین وارد نمی‌شود و می‌توان تجربهٔ سواری خوبی را با آن به ثبت رساند. لذت تماشای تصاویر این خودروی جذاب را می‌توانید در دیوار گلف نوش جان کنید.

فرمانبر از صدای راننده

نکتهٔ مهم محل قرار گرفتن باتری ۴۸ ولتی سیستم هیبریدی خودرو است. فولکس واگن این باتری را زیر صندلی‌های ردیف عقب جای داده بنابراین تاثیری در فضای کابین و صندوق بار نداشته است. به این ترتیب این هاچ‌بک همچنان یک خودروی خانوادگی مناسب با فضای کافی در ردیف عقب و صندوق بار باقی مانده است. وجود صفحه نمایش بزرگ یک‌پارچهٔ پشت آمپر و میانهٔ جلو داشبورد نیز از جذابیت‌های دیگر این نسل از گلف است.

همچنین بسیاری از دکمه‌های مکانیکی در کابین جای خود را به دکمه‌های لمسی داده‌اند. گلف قابلیت دریافت برخی دستورهای صوتی را نیز دارد و می‌توان برخی تنظیمات خودرو مانند استفاده از سیستم مولتی مدیا و سیستم تهویه مطبوع را توسط این قبیل دستورات صوتی انجام داد.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: فولکس واگن گلف سیستم هیبریدی فولکس واگن نسل هشتم هاچ بک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عباس مجیدی نژاد با بیان اینکه حمل و نقل یکی از بزرگترین تراکنش‌های مالی را در کشور دارد، گفت: اگر خودرو‌های سنگین معاینه فنی نداشته باشند، نمی‌توانند به کارشان ادامه دهند و درواقع برای این خودرو‌ها بارنامه حمل کالا صادر نمی‌شود و حتی نمی‌توانند مسافر هم جابجا کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سایت نامکو و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در صدور کارت هوشمند مشکلی ندارند، افزود: صدور کارت هوشمند با صدور برگ معاینه فنی ارتباط مستقیمی دارد و قطع بودن سامانه سیمفا باعث شده است برگ معاینه فنی صادر نشود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو گفت: در بند سه آیین نامه مطرح شده است که مسئولیت سامانه سیمفا با وزارت کشور است و وزارت کشور و اتحادیه حمل و نقل همگانی که به اصطلاح پیمانکار این سیستم هستند، تاکنون پاسخگوی قطعی این سیستم نبودند.

مجیدی نژاد افزود: مراکز معاینه فنی سبک هم با مشکل کندی سیستم، قطعی سیستم و معضلات دیگر مواجه هستند، اما تاکنون اقدامی برای رفع این مشکل نشده است.

­

دیگر خبرها

  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخار معرفی شد + عکس
  • فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران
  • خودرو‌های داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • خودروهای داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟
  • اگر جان بچه‌تان را دوست دارید این فیلم را ببینید + فیلم
  • اگر جان بچه تون را دوست دارید این فیلم را ببینید + فیلم