Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی با اشاره به اینکه آخرین آمار از جمعیت یوزپلنگ‌ها در کشور مربوط به سال ۲۰۱۷ است که جمعیت آن‌ها کمتر از ۴۰ قلاده تخمین زده شده بود، تصریح کرد: از بعد از سال ۲۰۱۷ اطلاعات دقیقی از جمعیت یوزها در زیستگاه‌های مختلف کشور در دسترس نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرتضی پورمیرزای، مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی ضمن اشاره به اینکه انجمن یوزپلنگ ایرانی برخی مجوزهای لازم برای پایش زیستگاه‌های یوز و دوربین‌گذاری در آن‌ها را گرفته است، اظهار کرد: از این‌رو از حدود سه ماه گذشته کار بررسی و پایش برخی نقاط آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در منطقه مهم توران - که به عنوان زادآورترین زیستگاه یوزپلنگ‌ها شناخته می‌شود - هنوز مجوزهای لازم برای ورود مستقیم ما به زیستگاه و دوربین‌گذاری صادر نشده است، تصریح کرد: از این‌رو انجمن تعدادی دوربین را در اختیار اداره کل محیط زیست استان سمنان قرار داده‌ است تا با همکاری محیط‌بانان آشنا به منطقه کار دوربین‌گذاری و رصد این زیستگاه انجام شود.

به گفته مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی انتظار می‌رود که تا سال آینده مجوزهای لازم برای این انجمن در منطقه توران صادر شود و انجمن یوزپلنگ ایرانی بتواند به‌صورت مستقیم این زیستگاه را پایش کند اما تا آن زمان عکس‌های نهایی - که توسط دوربین‌ از یوزپلنگ‌ها ثبت می‌شود - باید از طریق اداره محیط زیست سمنان برای تحلیل به دست انجمن برسد.

پورمیرزای در ادامه با اشاره به زیستگاه «میاندشت» در استان خراسان شمالی گفت: با توجه به دریافت مجوزهای لازم برای دوربین‌گذاری در این منطقه اطلاعات ما از این زیستگاه به‌مراتب کامل‌تر از سایر نقاط است. تصاویر ثبت شده در دوربین‌ها تاکنون یک بار چک شده است و متاسفانه می‌توان گفت که تاکنون تصویری از یوزپلنگ در این زیستگاه توسط دوربین‌ها ثبت نشده است.

او درباره پایش و رصد زیستگاه یوزپلنگ در استان خراسان‌ رضوی نیز توضیح داد: درخواست دریافت مجوزهای لازم برای این کار به دستگاه‌های مربوطه ارسال شده است اما تاکنون مجوز فعالیت صادر نشده است.

مدیر عامل انجمن یوزپلنگ ایرانی با بیان اینکه زیستگاه‌های شمالی یوزپلنگ ازجمله خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی از اهمیت زیادی برای رصد و پایش برخوردارند، اظهار کرد: متاسفانه چندین سال است که در زیستگاه‌های جنوبی یوزپلنگ جدیدی مشاهده نشده بنابراین تمرکز ما روی زیستگاه‌هایی است که حضور یوز جدید در آن‌ها به ثبت رسیده است.

او در پایان با اشاره به اینکه آخرین آمار از جمعیت یوزپلنگ‌ها در کشور مربوط به سال ۲۰۱۷ است که جمعیت آن‌ها کمتر از ۴۰ قلاده تخمین زده شده بود، تصریح کرد: از بعد از سال ۲۰۱۷ اطلاعات دقیقی از جمعیت یوزها در زیستگاه‌های مختلف کشور در دسترس نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یوزپلنگ پوزپلنگ ایرانی انجمن یوزپلنگ ایرانی مجوزهای لازم یوزپلنگ ها دوربین گذاری سال ۲۰۱۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی مسیحی آمریکایی در نهاوند مسلمان شد

«مارجینلو آنه»، بانوی مسیحی اهل نیکاراگوئه در شهرستان نهاوند استان همدان و در آستان مقدس شاهزاده محمدوعلی علیهم السلام، به همت اداره تبلیغات اسلامی نهاوند مسلمان شد و در همان روز خطبه عقد او با یک مسلمان ایرانی جاری شد. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ مارجینلو آنه بانوی 45ساله نیکاراگوئه‌ای است که در میامی فلوریدا آمریکا زندگی می‌کرد. هرچند او در زادگاهش زندگینمی‌کنداما خود را نیکاراگوئه‌ای می‌داند، نه آمریکایی!

او در یک خانواده مسیحی بزرگ شده و به سبب آنچه درباره اسلام و مسلمانان می‌شنود، به جست‌وجوی حقیقت درباره این دین الهی می‌پردازد و مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد. در ادامه، این بانوی تازه‌مسلمان شده سرگذشت زندگی خود و دلیل انتخاب دین اسلام را بیان می‌کند.

با سوره مریم مسلمان شدم

مارجینلو آنه که شنیده بود اسلام دین کاملی است، درباره آن جست‌وجوکرد و  قرآن را به‌عنوان منبعی برای پیداکردن حقیقت یافت. او حتی برای بررسی‌های بیشتر به کشور اسلامی مراکش سفر کرد و در آنجا به دنبال حقیقت اسلام گشت. او می‌گوید: «ترجمه قرآن به‌خصوص سوره مریم به‌شدت مرا تحت‌تأثیر قرار داد و سبب شد تا تصمیم به مسلمان شدن بگیرم.»

آشنایی در اینستاگرام

مارجینلو آنه پس از تحقیق و بررسی درباره اسلام، در اینستاگرام با یک پسر مسلمان ایرانی به نام یاسر کیانی آشنا می‌شود و به‌واسطه کسب اطلاعات بیشتر دررابطه‌با اسلام، برای مسلمان شدن مصمم‌تر از قبل می‌شود. آشنایی آنها 11 ماه به طول می‌انجامد تا در نهایت مارجینلو آنه تصمیم می‌گیرد به دین مبین اسلام مشرف شده و با یاسر کیانی ازدواج کند. او در‌این‌باره توضیح می‌دهد: «همه خانواده من به جز مادرم با مسلمان شدن و ازدواج من با یک مسلمان ایرانی مخالف بودند؛ اما من مسیر زندگی‌ام را انتخاب کرده بودم و هیچ‌چیزنمی‌توانست جلودار من شود.»

او ادامه می‌دهد: «پس از تصمیم به مسلمان شدن بنا شد به ایران بیایم اما ویزابه من داده نشد. به همین دلیل، به استانبول رفتم و یاسر به دنبالم آمد تا از آنجا با هم به ایران بیاییم. چون پول زیادی برای اقامت یکی دوروزه در استانبول نداشتیم با اتوبوس به کردستان رفتیم و مدتی آنجا ماندیم تا توانستیم ویزای ایران بگیریم.»

این بانوی تازه‌مسلمان تأکید می‌کند: «در حال حاضر از آشنایی با یک مسلمان شیعه که وضعیت زندگی من را به اینجا رساند بسیار خرسندم.»

مسلمان اهل بلژیک: پسرم با یک معجزه در اربعین 180 درجه تغییر کرد

روز نیمه شعبان روز خاصی برای من بود

این بانوی تازه‌مسلمان که حدود یک ماهی است به ایران آمده، به همت سازمان تبلیغات استان نهاوند، روز نیمه شعبان در آستان مقدس شاهزاده محمدوعلی علیهم االسلام به اسلام مشرف و خطبه عقد آنها جاری شد. سازمان تبلیغات اسلامی نهاوند به یمن این اتفاق فرخنده، 5 میلیون کمک‌هزینه سفر مشهد به آنها هدیه داد.

مارجینلو آنه از احساسش در این روز می‌گوید: «بهترین حس و حالی بود که در زندگی‌ام داشتم. هنگامی که در آمریکا بودم تصور متفاوتی از ایران و مسلمانان داشتم؛ اما اکنون از دانستن حقیقت بسیار خوشحالم.»

او ادامه می‌دهد:«مردم اینجا بسیار دوست‌داشتنی هستند و من حتی از اینکه نام ونام خانوادگی‌ام به مرضیه کیانی (که یک نام خانوادگی ایرانی است) تغییر کرده و اکنون یک ایرانی به‌حساب می‌آیم، بسیار خرسندم.»

قدمت و تاریخ کشور ایران شگفت‌انگیز است

مرضیه کیانی از سال 2018 که اکانت اینستاگرام خود را ایجاد کرد در جست‌و‌جوی ایران بوده و بیشتردنبال‌کننده‌های او ایرانی هستند. او می‌گوید:«آشنایی با فرهنگ ایرانیان در اینستاگرام من را مشتاق کرد تا از نزدیک ایران را ببینم. همچنین تاریخ و قدمت ایران نیز برای من شگفت انگیز است. برای مثال، شهر مورد علاقه من در ایران جیرفت است که آثار باستانی با قدمت بسیار بالایی دارد. همچنین کرمانشاه و نهاوند که شهر بسیار پربرفی هستند؛ اما به طور کلی تمام ایران را دوست دارم.»

او تأکید می‌کند: «من برای همه چیز ارزش قائل هستم و باتوجه‌به مذهبی که مردم این کشور دارند، برای من ایران بهترین کشور دنیاست.»

معاندان علاقمند به پررنگ شدن جرم‌انگاری لایحه عفاف و حجاب هستند

حجاب را با علاقه انتخاب کردم

او حجاب را از فرائض دینی مذهب شیعه می‌داند و می‌گوید: «من باحجاب مشکلی ندارم و این پوشش را با علاقه انتخاب کردم؛ حتی قبل از مسلمان شدن، در سفر به مراکش به سبب احترام به آن شهر مذهبی حجاب داشتم و از این بابت احساس بدی پیدانکردم.»

هیچ کشوری مثل ایران نیست

این بانوی تازه‌مسلمان شده به کشورهای زیادی از جمله ترکیه، مراکش، عراق، فرانسه و... سفرکرده اما ایران را متفاوت از سایر کشورها می‌داند و می‌گوید: «من بر این باورم که ایران کشوری غنی و سرشار از فرهنگ است؛ هنر آشپزی و غذاهای خوشمزه، نعمت آب و برق و گاز و... واقعاً بی‌نظیر است.»

او با اشاره به مهمان‌نوازی ایرانیان اظهار می‌کند: «من قدردان یاسر و خانواده‌اش هستم که با آغوش باز مرا پذیرفتند و مهمان‌نوازی ایرانیان غیرقابل‌وصف است.»

کیانی می‌گوید ایران کشور خوبی برای زندگی است: «من به همه،به‌خصوص مردم آمریکا که دید منفی نسبت به ایران دارند، پیشنهاد می‌کنم که بیایند و ایران و مردم دوست‌داشتنی آن را از نزدیک ببینند و با مذهب تشیع آشنایی پیدا کنند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی
  • آمار تصادف با یوزپلنگ از ابتدای نوروز در جاده میامی - عباس آباد صفر بوده است
  • یوزپلنگ‌های شناسنامه‌دار توران کمتر از ۲۰ قلاده هستند+فیلم
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • آمار تصادف با یوزپلنگ از ابتدای نوروز صفر بوده است
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • فلات ایران؛ نقطه آغاز جمعیت‌های اوراسیا و مرکز مهاجرت اولیه انسان‌های برتر
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • بانوی مسیحی آمریکایی در نهاوند مسلمان شد
  • آمار عمره‌گزاران اعلام شد