Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب یلدا از دیر باز در فرهنگ ایرانیان جای داشته و هر ساله در بین قومیت های مختلف مراسم خاصی برای آن اجرا می شود. وجه مشترک مراسم های ایرانی مهمانی و جشن شب یلداست.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ویستور، این شب به فاصله بین غروب آفتاب سی ام آذر ماه تا طلوع آفتاب روز یکم دی ماه گفته می شود. این شب را بلندترین شب سال می دانند و از آن به بعد زمان تاریکی شب رو به کاهش می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیشتر شرکت ها و ادارات نیز هدایای سازمانی شب یلدا به کارمندان اهدا می شود که باعث هیجان بیشتر این شب خواهد شد. البته اهدا کادو شب یلدا در بین خانواده ها نیز مرسوم است. مخصوصا خانواده هایی که تازه عروس دارند هدیه شب یلدا را به عروس جدید تقدیم می کنند.

اعضای خانواده و دوستان نیز در این شب به فکر هدیه دادن به عزیزانشان هستند. برای اینکه با ماهیت شب یلدا و چگونگی خرید هدیه شب یلدا آشنا شوید با ما همراه باشید. ضمنا پیشنهاد می کنیم برای خرید اینترنتی کادو شب یلدا به سایت ویستور سر بزنید و هدیه های مورد نظر را خریداری کنید.

مفهوم شب یلدا در فرهنگ ایرانی و باستانی

معنی کلمه یلدا ولادت و متولد شدن است. منظور از تولد در شب یلدا ولادت خورشید فروزان است. ابوریحان بیرونی جشن شب یلدا را به عنوان میلاد اکبر نام برده و دلیل آن را تولد خورشید بزرگ دانسته است.

ظلمت در فرهنگ ایرانی نماینده اهریمن بود و به دلیل اینکه شب یکم دی ماه طولانی ترین شب سال بوده است و از نظر مردم شبی اهریمنی و نحس محسوب می شده است، با برپایی میهمانی و جشن دور هم جمع شده و کل شب را با خوش گذرانی و خوردن آجیل و شادی و گفتگو یا یکدیگر به صبح می رساندند.

در سنن ایران باستان برای اجرای هر مراسم جشن و سرور، سفره ای پهن می کردند و وسایل مربوط به آن جشن را در آن می گذاشتند. به سفره شب یلدا میزد می گفتند و آن را پر از خوراکی های فصل و مخصوص و هدایای شب یلدا می کردند. در گذشته بسیاری از ایرانیان این شب را تا صبح به نیایش و شکرگزاری می گذراندند.

جالب است بدانید که روز اول دی ماه روز تعطیل به حساب می آمده و هیچ کس نباید تحت امر کسی کار می کرده است. بلکه کلیه فعالیت ها در این روز به صورت داوطلبانه انجام می شده، یا افراد به استراحت و تفریح روز را به شب می رساندند.

فلسفه هدیه شب یلدا چیست؟

در شب یلدا مانند کلیه جشن ها مرسوم است که افراد بزرگتر به اعضای خانواده خود هدیه بدهند. زیرا افراد به دیدن بزرگ تر ها می روند و معمولا همگی در خانه پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها جمع می شوند. این موضوع در بین شرکت ها و ادارات نیز برای ایجاد انگیزه در کارکنان و حفظ سنت ها به عنوان یک خانواده کاری تحت عنوان هدایای سازمانی شب یلدا متداول است.

درست است که امروزه به مناسبت شب یلدا تعطیلاتی وجود ندارد اما همچنان به عنوان جشن مهم باستانی ایرانیان جشن های کوچک و بزرگی بر پا می کنند. خرید کادو نیز از جمله کارهایی است که افراد قبل از شب یلدا به آن فکر می کنند. این موضوع هم برای افرادی که هدیه می دهند و هم برای افرادی که کادو شب یلدا را دریافت می کنند هیجان انگیز است.

انتخاب کادو سازمانی شب یلدا به سبکی متفاوت

در آستانه شب یلدا فروشگاه ها هدیه شب یلدا را به بازار عرضه می کنند. خرید اینترنتی کادو شب یلدا نیز در این ایام طرفداران زیادی دارد و سایت های فروشگاهی از جمله سایت ویستور اجناس مناسبی را برای خرید کادو یلدا برای خانواده و همچنین هدایای سازمانی شب یلدا در معرض فروش قرار می دهند.

از آنجایی که شب یلدا رسوم خاصی دارد بهترین انتخاب برای هدیه شب یلدا استفاده از نمادهای آن جشن در خرید کادو است. نماد های شب یلدا خوراکی هایی از قبیل انار، آجیل، تخمه، هندوانه، شیرینی های سنتی، چای و دمنوش، میوه های خشک و نمادها وسایلی چون کرسی، شمعدان، دیوان حافظ، بازی های دسته جمعی وغیره است.

این نماد ها به ما کمک می کنند خرید کادو یلدا را مناسب آن شب انجام دهیم. به عنوان مثال آجیل، جعبه های شیرینی مثل پشمک و شیرینی های سنتی و فانتزی، پک میوه های خشک، پک چای و دمنوش، دیوان حافظ، جا قلمی و شمعدان های فلزی و سرامیکی با المان انار، انارهای خشک شده با قابلیت حک نام شرکت برای هدایای سازمانی شب یلدا انتخاب های هیجان انگیزی خواهند بود.

سخن آخر

با هدایا و نحوه خرید آن در شب یلدا آشنا شدید. هر هدیه ای که برای این شب به عزیزانتان کادو می دهید به حفظ سنت های دیرین شب یلدا کمک بیشتری می کند. پس همه با هم باید فرهنگ ایران باستان را زنده نگه داریم.

کارکنان شرکت ها نیز با دریافت هدایای سازمانی شب یلدا صمیمیت بیشتری با مجموعه کاری احساس خواهند کرد و حتما در کیفیت و انگیزه آنان تاثیرگذار خواهد بود.

همانطور که گفته شد از طریق مراجعه به فروشگاه ها و خرید اینترنتی کادو شب یلدا امکان خرید برای شما فراهم می شود. پیشنهاد می کنیم برای خرید کادو یلدا و دیدن انتخاب های بیشتر حتما به سایت ویستور سر بزنید و از خدمات آنان بهره مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید اینترنتی هدیه شب یلدا شب یلدا شب یلدا خرید کادو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق‌التدریس اضافه بر ساعات سازمانی موظف به استادان پرداخت نمی‌شود 

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ برخی از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در پرداخت نشدن مزایا و حقوق اضافه کاری در دانشگاه‌ها انتقاد‌هایی داشتند که در این رابطه علی خطیبی، معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به خبرنگار آنا، گفت: هیچ اضافه کاری در این زمینه به استادان پرداخت نمی‌شود و اگر منظور حق التدریس اضافه بر ساعات سازمانی موظف باشد، چون درآمد غیر مستمر است؛ بنابراین طبق قانون در حکم لحاظ نخواهد شد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • به راحتی وب گردی، گل را آنلاین خرید کنید
  • تلفن ثابت سازمانی
  • نکات مهم در طراحی بنر‌های تبلیغاتی!
  • هدایای تبلیغاتی برای بانوان
  • حق‌التدریس اضافه بر ساعات سازمانی موظف به استادان پرداخت نمی‌شود 
  • اشتباه عجیب لونین: گلزن غیرمنتظره بارسا! (عکس)
  • بازگشت سپاهان مقابل ملوان در دیداری هیجان انگیز/ قوی سپید کم آورد
  • گودرزی: هیجان نقل و انتقالات برایم همان موقع تمام شد
  • چرا قیمت میلگرد آجدار در سایت فروش آهن مختلف، متفاوت است؟
  • جزئیات جدید و هیجان‌انگیز از عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل | تصاویری از اولین لحظات پیش از شلیک موشک‌ها | تسلیحات استفاده شده در عملیات را ببینید