Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@02:50:19 GMT

هدف‌گذاری افزایش 15 درصدی صادرات غیرنفتی

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۲۰۲۹

هدف‌گذاری افزایش 15 درصدی صادرات غیرنفتی

خبرگزاری آریا - رییس سازمان توسعه تجارت از هدف‌گذاری برای افزایش 15 درصدی صادرات غیر نفتی در شش ماهه دوم امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حمید زادبوم گفت: اگر چه شیوع بیماری کرونا، تجارت خارجی جهان با کاهش 15 درصدی مواجه کرد و به طبع آن تجارت خارجی ما را نیز در نیمه نخست امسال تحت تاثیر قرار داد، اما با بازسازی فرآیندهای صادراتی پیش بینی می‌کنیم که در نیمه دوم امسال تا 15 درصد رشد صادرات غیر نفتی اتفاق بیافتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، اظهار کرد: افزایش صادرات در نیمه دوم امسال بخشی از کاهش 34 درصدی صادرات غیر نفتی در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با شش ماهه اول سال 98 را جبران خواهد کرد ضمن این که روندهای صادراتی رو به بهبود است.
رییس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: ما در صادرات به بازارهای 15 کشور همسایه و 2 کشور هند و چین متمرکز شدیم،، زیرا این 17 کشور در شش ماهه نخست امسال، 89 درصد از صادارت ما را به خود اختصاص داده اند که البته روند اولویت دهی به بازارهای کشورهای همسایه همچنان در برنامه‌های صادراتی ما خواهد بود.
زادبوم گفت: با روند افزایش تولیدی که در بخش‌های مختلف داریم رشد صادرات نیز به ویژه در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی مشهود است به گونه‌ای که در شش ماهه نخست امسال که صادرات غیر نفتی کاهش داشت، اما صادرات حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با رشد 16 درصدی مواجه است.
وی درباره اولویت سازمان توسعه تجارت برای ثبت سفارش افزود: با روش‌هایی که بانک مرکزی برای تخصیص ارز مشخص کرده اولویت ثبت سفارش فقط برای واردات مواد اولیه و مواد واسطه‌ای کارخانجات، ماشین آلات و تجهیزات قرار داده شده است.
رییس سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: برای برنج‌های وارداتی مشکل ثبت سفارش وجود ندارد، اما درباره کالاهای دپو شده در گمرکات و بنادر از جمله برنج جلسات متعددی برگزار و قرار شد تا با هماهنگی میان گمرک، بانک مرکزی و وزارت صمت این کالاها به سرعت تخلیه شود که هم اکنون این موضوع در حال انجام است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت صادرات غیر نفتی نخست امسال شش ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان

 جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت صادرات زعفران افغانستان طی سال ۱۴۰۲ حدود ۶۷ تُن با ارزش ۴۹ میلیون دلار می‌باشد.

به گفته او، بیشترین صادرات زعفران افغانستان به کشورهای هندوستان، عربستان سعودی، اسپانیا، امارات متحده عربی، آلمان، آمریکا اندونزی، ترکیه و انگلستان صورت گرفته است‌.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان‌ افزود زعفران افغانستان دارای کیفیت عالی و در جهان مقام نخست را دارد.

از زمانی که کشت زعفران به عنوان جایگزین کوکنار از سوی نهادهای کمک‌کننده مطرح شد و کارزارهایی برای رشد تولید آن راه‌اندازی شد.

در افغانستان در سال‌های گذشته ولایت‌های هرات در غرب، بلخ، فاریاب و سرپل در شمال، قندهار و ارزگان در جنوب و دایکندی در مرکز افغانستان به ترتیب بیش‌ترین میزان تولید زعفران را داشته‌اند.

گفتنی است حدود ۹۰ درصد مجموع زعفران در افغانستان در ولایت هرات، تولید می‌شود.

در سال ۲۰۱۸ حکومت پیشین واردات زعفران و پیاز را با هدف حفظ جایگاه جهانی، پایداری کیفیت، ارزش‌افزایی و گسترش تولید زعفران افغانستان ممنوع کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی
  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور