Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:05:23 GMT

نامه پنج هزار قهرمان ایرانی به ورزشکاران فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۲۱۵۶

نامه پنج هزار قهرمان ایرانی به ورزشکاران فرانسه

به گزارش ایرنا، پنج هزار ورزشکار ایرانی از سراسر کشور از جمله علیرضا کریمی،  یوسف کرمی،  حسین رضازاده،  علیرضا دبیر، آرش میراسماعیلی و آرین غلامی در نامه‌ای با عنوان «تقدیم به ورزشکاران و قهرمانان ورزش فرانسه» نسبت به انتشار تصاویر توهین‌آمیز از رسول اکرم (ص) در آن کشور را محکوم کردند. «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه روز چهارشنبه هفته گذشته به بهانه آزادی عقیده از انتشار این تصاویر توهین‌آمیز حمایت و آتش خشم مسلمانان جهان را شعله‌ورتر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه که خطاب به ورزشکاران فرانسوی نگاشته شده است، آمده:

همانطور که می‌دانید ورزش در فرهنگ همه کشورهای با سابقه فرهنگی و تاریخی موضوعی قابل احترام و مطلوب همگان است و در کشور ما ایران نیز قهرمانی به همراه جوانمردی در هر رشته‌ای، امری مقدس به حساب می‌آید که همگان به ارزش آن واقفند. همه بر این اصل مهم معتقدیم که ورزشکار زمانی در میان مردمش محبوب می‌شود که فضائل اخلاقی و جوانمردی را در خود به اوج رساند. برای مثال در تاریخ ایران،  پهلوانان و جوانمردانی چون «پوریای ولی» وجود دارد که برای شاد کردن دل یک مادر، حاضر شد از حریف خود شکست بخورد و همین موضوع نام او را تا کنون بر سر زبان‌ها انداخته است.

ورزشکاران و قهرمانان ورزشی به عنوان نمادی از اعتقادات و فرهنگ یک کشور و نماینده مردمان آن کشور، همواره باید پرچمدار صلح، نیکی و انسانیت و اخلاق باشند که در تمام جهان زبان مشترک نیک‌نامان است. آنان باید الگویی باشند برای سایرین تا ترویج‌دهنده فضایل اخلاقی و خوبی‌ها باشند. حال از شما که ورزشکار هستید و یقینا از روحیات جوانمردی و قهرمانی ورزشی آگاهی دارید، سوالی داریم.

آیا توهین به مقدسات الهی کاری جز پلیدی و نژادپرستی  محسوب می‌شود؟ و آیا حمایت از توهین‌کنندگان در قامت یک انسان اخلاق مدار، می‌گنجند؟

متاسفانه رییس جمهوری کشور شما به راحتی به اعتقادات میلیاردها مسلمان توهین می‌کند و در این میان خواسته یا ناخواسته نام همه ملت باسابقه فرهنگی و تاریخی فرانسه را بدنام می‌کند.

در میان ورزشکاران فرانسوی هم، مسلمانان بسیاری وجود دارند که ستاره‌های ملی آن کشور به شمار می‌آیند که حتما از رفتارها و روحیات اخلاق‌گرای آنان خبر دارید، پس آیا رواست که اینچنین به آنان و اعتقاداتشان توهین شود؟

ما هر دو از کشوری با سابقه فرهنگی و تاریخی هستیم و شما را دوست خود می‌دانیم و هرگز سخنان سخیف رییس جمهورتان را به پای بزرگ‌مردان قهرمان و نام‌آور ورزشی نمی‌نویسیم اما آگاه باشید که توهین‌های مسوولان و سیاستمداران یک ملت می‌تواند چهره آن ملت و مردمان نیک‌نامش را در جهان مخدوش کند.

در پایان امید آن داریم که همگی به دور از ملیت و تبار و نژاد با روحیه جوانمردی و قهرمانی و با تکیه بر اصل انسانیت و اخلاق‌مداری در محکوم کردن ظلم و روشن کردن واقعیات، چشم میلیون‌ها انسان را به روی حقیقت بینا کنیم و به وظیفه ورزشکاری خود در قبال مردمانمان عمل کنیم.

به گزارش ایرنا، نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» طی روزهای گذشته کاریکاتورهای توهین‌آمیزی را نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) منتشر کرد که با حمایت رییس ‌جمهوری فرانسه همراه شد.  

«امانوئل مکرون» رییس‌جمهوری فرانسه یکشنبه ‌شب در پیامی توییتری نوشت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه‌ای صلح‌جویانه به همه تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما گفتار نفرت‌پراکنانه را نمی‌پذیریم و از گفت‌وگوی عقلانی دفاع می‌کنیم. ما همیشه در طرف کرامت انسانی و ارزش‌های جهان شمول خواهیم ماند.

مکرون پس از قتل فردی که تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس‌های درس به نمایش می‌گذاشته، ضمن حمایت از انتشار چنین تصاویری، به بهانه آزادی بیان تاکید کرد که کشورش به پشتیبانی از انتشار این تصاویر ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها فرانسه وزارت ورزش و جوانان حسین رضازاده امانوئل مکرون علیرضا دبیر پروندهٔ خبری مکرون و ماسک آزادی بیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه وزارت ورزش و جوانان حسین رضازاده امانوئل مکرون علیرضا دبیر فرانسه وزارت ورزش و جوانان حسین رضازاده امانوئل مکرون علیرضا دبیر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا

علی جبلی ملی پوش شنا ایران در گفت و گو با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان مازندران گفت: شناگران ایرانی با کمترین حمایت‌ها به افتخارات زیادی دست پیدا کردند و قطعا با توجه بیشتر، جایگاه‌های بالاتری را نیز کسب می‌کنیم.

او با بیان اینکه بیشتر هیات‌های شنای استان‌ها حتی یک استخر هم ندارند، افزود: فدراسیون شنا و هیات‌های استانی در حد توان خودشان از ما ورزشکاران حمایت می‌کنند اما تجهیزات و زیر ساخت کاملی در اختیار نداریم که بتوانیم سطح تمرینات را بالا ببریم.

جبلی با انتقاد از تبعیض بین فوتبال و دیگر رشته‌های ورزشی، گفت: نسبت به فوتبالیست‌ها خیلی جایگاه ما شناگران متفاوت است.

او افزود: تمرکز ما باید روی تمرین باشد تا بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم، اما بعضی اوقات درگیری‌های مالی تمام زندگی و ورزش ما را بهم می‌ریزد.

جبلی گفت:‌ای کاش تمام ورزش‌ها را با یک چشم نگاه می‌کردند و تمام ورزشکاران در یک سطح بودند. در رشته شنا در بازی‌های المپیک و آسیایی مدال‌های زیادی توزیع می‌شود و اگر به آن توجه شود، نتیجه بسیار عالی خواهیم داشت.

او افزود: نمی‌گویم که فقط به ورزش ما توجه شود ولی خیلی ساده می‌توان نتیجه گرفت که اگر رشته‌ای با حمایت اندک می‌تواند، سه ورودی مسابقات جهانی را بدست بیاورد، قطعا اگر به ورزشکارانش توجه بیشتری کنیم، مدال‌های رنگارنگی هم از آن به دست می‌آید.

ملی پوش شنا در پایان خواستار توجه و استعدادیابی به استان‌های ساحلی داشت و گفت: در شهر‌های مختلف کشور مخصوصا در شهر‌های ساحلی ایران، استعداد‌های نابی در رشته شنا وجود دارد که با کمی حمایت و برنامه ریزی صحیح می‌شود آینده خیلی خوبی را در شنا ایران شاهد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ میرزازاده و کیانی بهترین ورزشکاران از نگاه مردم
  • لیگ ملت‌ها: قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • ۵۰۰میلیون دلار پروژه توسط متخصصان ایرانی در سریلانکا اجرا شده است
  • از قهرمانان ایران در شبکه ورزش رونمایی می شود
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • رونمایی از «قهرمان ایران» در شبکه ورزش
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا