Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-29@16:02:58 GMT

فلسفه ژاپنی، عصای دست رونالدو در مسیر موفقیت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۲۱۶۵

فلسفه ژاپنی، عصای دست رونالدو در مسیر موفقیت

کریستیانو رونالدو از علاقه خود به یک فلسفه ژاپنی به نام کایزن خبر داد. اما کایزن چیست و چطور به کریستیانو کمک کرده؟

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو اسطوره پرتغالی یوونتوس با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی از علاقه خود به کایزن پرده برداشت. یک فلسفه معنوی ژاپنی که صبر و کارآمدی را ترویج می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کایزن چیست و چطور به رونالدو در مسیر موفقیتش کمک کرده است؟

 

 

کریستیانو رونالدو چند هفته دشوار را پشت سر گذاشته. این روزهای دشوار برای او از زمانی آغاز شد که پاسخ تست کرونای کریستیانو مثبت شده و او به ناچار در قرنطینه قرار گرفت. با اینکه رونالدو علائم بیماری را نداشت و حالا اعلام شد که او موفق شده کرونا را شکست داده و پاک شود ولی همین دوران قرنطینه باعث شد کریستیانو نتواند در بازی یوونتوس و بارسلونا به مصاف حریف بزرگش لیونل مسی برود. بازی ای که با شکست 2-0 یاران رونالدو به پایان رسید.

 

با اینکه حتی صبورترین افراد در مواجهه به چنین وضعیتی ممکن است کنترل خود را از دست بدهند و دچار خشم بیش از حد یا افسردگی شوند ولی رونالدو با حفظ آرامش خود از نظر ذهنی و روحی محکم و پابرجا ایستادگی کرده و حالا در یک پست توییتری فاش کرد که یکی از علتهای اصلی موفقیتش در این باره فلسفه ژاپنی کایزن بوده است.

 

کایزن چیست؟

کایزن در زنان ژاپنی به معنای بهبود است. از این اصطلاح در دنیای کسب و کار ژاپن به عنوان روشی برای بهبود دائمی در شرکتها و بنگاه‌ها استفاده می‌شود. با اینکه کایزن در ابتدا روشی برای بهبود فرایندهای تولید در ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم بود اما در سالهای بعد به تدریج به یک مفهوم فلسفی در نوع نگاه به زندگی تبدیل شد.

 

شرکت ژاپنی تویوتا از مهمترین پیشگامان استفاده از اصول فلسفه کایزن در کسب و کار بوده است. رونالدو در عین حال از اصول این فلسفه شرق دور در سطح فردی استفاده کرده است.

 

پست جدید رونالدو و اشاره به فلسفه کایزن

 

کایزن چطور به رونالدو کمک کرده؟

فلسفه کایزن می‌گوید هر فرد به جای تمرکز بر موفقیت‌ها یا ناکامی‌های زودگذر توجهش را به پیشرفتی دائمی و بلندمدت معطوف کند.

 

رونالدو با توجه به اصول همین فلسفه به خود یادآوری کرده که با اینکه چند بازی مهم را از دست داده ولی همچنان می‌تواند در ادامه فصل برای یوونتوس بدرخشد و تاثیرش در میدان را به رخ بکشد. تیم آندره‌آ پیرلو در غیاب رونالدو به مشکل برخورده و در چهار بازی قبلی خود تنها یک پیروزی بدست آورده است.

 

 

به نظر می‌رسد کایزن در شکل‌گیری اخلاق کاری رونالدو در سالهای گذشته هم نقش بسیار مهمی داشته است. رونالدو روش خود یعنی تلاش مداوم برای رسیدن به اهداف آتی را از کایزن وام گرفته و به خاطر همین روحیه و اخلاق حرفه ای ستایش شده است.

 

رونالدو بعد از آنکه رقیبش مسی در سال 2019 فاتح توپ طلا شد هم با اشاره به اصول فلسفه کایزن در شبکه‌های اجتماعی نوشت: " صبر و استقامت دو ویژگی‌ای است که افراد حرفه ای را از آماتورها متمایز می‌کند. هر آنچه امروز بزرگ است زمانی کوچک بوده. کسی نمی تواند همه کار بکند ولی هر کس باید هر آنچه در توان دارد انجام دهد تا رویاهایش را به واقعیت تبدیل کند. فراموش نکنید که پس از هر شب سیاهی صبح خواهد آمد".

 

 

یوونتوس کریستیانو رونالدو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: یوونتوس کریستیانو رونالدو کریستیانو رونالدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین فراری جدید 130 میلیاردی کریستیانو رونالدو (فیلم)



منبع:آخرین خبر

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: غوغای بدل رونالدو در ورزشگاه النصر (فیلم) علاقه کریستیانو رونالدو به پرسپولیس (فیلم) پاسخ عربی رونالدو به یک خبرنگار (فیلم)

دیگر خبرها

  • چه بازیکنانی بیشترین بازی را کنار کریستیانو رونالدو داشته‌اند؟
  • فرزند مارسلو و تقلید خوشحالی پس از گل کریستیانو رونالدو در جشن فارغ التحصیلی / فیلم
  • بازیکن مورد علاقه اندریک از میان رونالدو نازاریو و کریستیانو رونالدو / فیلم
  • خوشحالی های خاص و ماندگار کریستیانو رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • عصبانیت شدید رونالدو بعد بازی با اسلوونی (فیلم)
  • ماشین فراری جدید 130 میلیاردی کریستیانو رونالدو (فیلم)
  • حمله تند کریستیانو رونالدو به داور!
  • ماشین فراری جدید و 130 میلیارد تومانی کریستیانو رونالدو / فیلم
  • رونمایی از سفینه فضایی جدید کریستیانو رونالدو؛ فراری مدل دیتونا ‏SP3‏ / عکس
  • عکس| ژست جدید رونالدو در تمرین تیم ملی