Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آی جمال قورچایی، مدیر حوزه علمیه خواهران آزادشهر، در این نشست هفته وحدت را از برکات جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: ایران اسلامی همواره تهدیدها را به فرصت ها تبدیل می کند.

وی ادامه داد: بحران کرونا جهان را زمین گیر کرده و  توان و ظرفیت مدیریت مکاتب مختلف را سنگ محک زده است؛ خداوند متعال به ما دستور داده تا نسبت به حفظ سلامت خود و دیگران تأکید کنیم، لذا باید با اتحاد و یکپارچگی اسلامی برای کمک به کشورهایی که امکانات بهداشتی کم دارند، اقدام کنیم و  برای کمک به دیگران باید اختلافات را کنار بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
زهرا برهانزهی، معاون آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نیز با بیان این که اسلام همواره به صورت علمی و منطقی نیازهای بشر را پاسخ داده است، یادآور شد: اسلام بر اساس عقلانیت و عدالت متجلی شده است و ما به وسیله این اسلام می توانیم بر تمامی مشکلات غالب شویم.

وی ادامه داد: بحران ها همواره وجود داشته ولی راه فائق آمدن و سازگاری با این بحران ها مدیریت کردن آن هاست. در حال حاضر شاهد بحران کووید 19 هستیم که زندگی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده و این نیازمند مدیریت است.

برهانزهی خاطر نشان کرد: دنیای پسا کرونا نسبت به دنیای پیش از کرونا بسیار متفاوت خواهد بود.باید با این شرایط و تغییرات کنار بیاییم و در دنیای پسا کرونا به دنبال تقویت مباحث دینی و علمی باشیم و  باید آموزه های دینی را به مردم بگوییم تا بدانند تنها راه رفع مشکلات توکل بر خدا و تلاش و وحدت است.

خدیجه اسماعیل پور، رئیس اداره سواد آموزی شهرستان بوکان در وبینار بانوان تقریبی، آزمایش و ابتلا را از مهم ترین مسائل زندگی انسان ها دانست و گفت: آزمایشات الهی بر مبنای قرآن اهدافی نظیر شناسایی مجاهدان، تعیین بهترین سرنوشت برای انسان، جدا کردن مومنان از غیر مومنان و... را دنبال می کند.

وی ادامه داد: کرونا نخستین بلای عالم و فراگیرترین آن ها نیست؛ برای نمونه جنگ جهانی خود یکی از بلاهایی بود که سبب کشته شدن 80 میلیون نفر شد؛ کرونا شاید زمینه ساز ظهور باشد، چرا که توجه به معنویت با شر و بلایا ایجاد می شود، به همین دلیل کرونا می تواند ما را برای ظهور آماده تر کند.
رویا دیوان بیگی، فعال فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه کرونا آزمایش الهی است، تصریح کرد: بیدار شدن انسان ها از خواب غفلت، کنار گذاشتن برخی دلبستگی ها، رسیدن به برخی خوبی ها از جمله دلایل آزمایشات الهی است.

وی ایجاد زمینه پیشرفت های علمی، تحول در سیستم فضای مجازی، گسترش فرهنگ نوع دوستی، رزمایش جنگ بیولوژیک در برابر خطرات احتمالی را از برکات کرونا برشمرد.

دیوان بیگی تأکید کرد: کرونا تمدن غرب را به چالش کشاند، در جهان پسا کرونا جهان دیگری وجود خواهد داشت؛ کرونا تمدن غرب و تمدن اسلامی را مقابل یکدیگر قرار داد و برتری تمدن اسلامی را نشان داد.
 
زهرا حجی پور، مدرس حوزه علمیه خواهران استان خراسان جنوبی نیز در این نشست به مشکلات به وجود آمده ناشی از کرونا در جهان و جوامع اسلامی اشاره کرد و گفت: درست است که ما نمی توانیم به صورت حضوری به زیارت امکان مقدسه بریم ولی می توانیم دل های خودمان را متوجه آن کرده و از راه دور به زیارت بپردازیم.

وی در بخشی از سخنان خود این مدرس حوزه، مواسات مومنانه را از نمونه های وحدت مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد: این در حالی که در کشورهای مدعی تمدن شاهد هستیم که مردم به فروشگاه ها حمله کرده و آن ها را غارت می کنند.
 
ژیلا مرادپور، از اساتید دانشگاه و حوزه استان کردستان گفت: اسلام دین حق و احقاق حقوق است؛ در آموزه های اسلامی برای هر چیزی به اندازه خودش بهاء داده شده است و این یعنی عدل.

وی افزود: اسلام برای حل معضلات و مشکلات مختلف راهکارهای مختلفی دارد، برای نمونه برای مقابله با بیماری واگیر دار به قرنطینه و فاصله اجتماعی تاکید می کند؛  آن چه درباره پروتکل های بهداشتی توصیه شده است، در دین نیز به آن توصیه شده است؛ در کنار رعایت پروتکل بهداشتی و توصیه دینی، باید توکل به خدا داشت و در این موضوع صبور باشیم.
 
فاضله فاضلی، مدیر حوزه علمیه خواهران تایباد هم در این نشست به بررسی نقش رسانه های اسلامی در ترویج فرهنگ همیاری پرداخت و گفت: رسانه ها می توانند نقش اساسی در سلامت جامعه داشته باشد؛  امروزه با افزایش جمعیت، رسانه ها رسوخ بیشتر داشته و تأثیر بیشتری بر سلامت افراد دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان این که امروز در عصر انفجار ارتباطات و اطلاعات هستیم، بیان داشت: گویا نظریه دهکده جهانی در حال تحقق است؛ در این شرایط حساس جهان، رسانه های اسلامی باید به دنبال ترویج فرهنگ همیاری باشند.
 
نسرین چنانی، فعال فرهنگی استان بوشهر با بیان این که درباره کرونا پرسش های مختلفی مطرح است، گفت: یکی از پرسش ها این است که کرونا عذاب الهی است یا آزمایش الهی؟ اما مهم  این است که  روایات به ما توصیه می کند وقتی مسلمانی گرفتار مشکلی می شود، مسلمانان دیگر باید به او کمک کنند.

فعال فرهنگی استان بوشهر تأکید کرد: ما مسلمانان باید برای از بین رفتن کرونا تلاش کنیم و اجازه ندهیم دیگر مسلمانان گرفتار این بیماری شوند.
 
زهرا واحدی، مدیر حوزه علمیه خواهران خراسانی شمالی هم  با اشاره به وحدت مومنانه تصریح کرد: هدف ما در فضای مجازی و حقیقی باید توسعه آموزه های قرآن باشد.

نجیبه شیخی، فعال فرهنگی نیر  با بیان این‌که اسلام روحیه فداکاری، ایثار و برادری را تقویت می کند، گفت: در شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد ایثار جامعه پزشکی و کادر درمان بودیم.

انتهای پیام/







 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مدیر حوزه علمیه خواهران فعال فرهنگی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

حسین پیمانی‌زاد، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری هفتمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با عنوان قلم ۷ به‌عنوان مهم‌ترین رویداد دانشجویی سال جاری است.

وی با اشاره به توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حوزه اندیشه و نیز نشریات دانشجویی عنوان کرد: امسال با توجه به همین توان بالقوه، میزبانی هفتمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور به مشهد واگذار و دبیرخانه جشنواره ملی قلم ۷ در این واحد فعال شده و هماهنگی و پیگیری برگزاری شایسته جشنواره توسط مشهد درحال انجام است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و جشنواره شعر مهدویت و امامت، راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع خلاق، برپایی اردو‌های فرهنگی، تربیتی، ورزشی برای دانشجویان، کارکنان و استادان و... را از دیگر برنامه‌های این حوزه برای سال جاری عنوان کرد. 

پیمانی‌زاد با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال و نیز دیدار رمضانی با دانشجویان گفت: حوزه فرهنگی دانشجویی نیز با تداوم فعالیت در چارچوب دستورالعمل‌های فرهنگی، شعار و بیانات امسال رهبری را نیز سرلوحه کار خود قرار خواهد داد. این حوزه درراستای توانمندسازی دانشجویان و ذیل شعار«هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت» اقدام به برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی مهارتی خواهد کرد تا دانشجو در کنار کسب دانش، تخصص‌های عملی را نیز بیاموزد. 

وی ادامه داد: رهبری به مسئله توقع کار از تشکل‌های دانشجویی و نگاه تشکل‌ها به درون تا بیرون دانشگاه تأکید داشتند و این معاونت نیز با همین نگاه، فعالیت تشکل‌های دانشگاهی را تقویت خواهدکرد. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد همچنین از راه‌اندازی کلینیک مشاور امین در این دانشگاه خبر داد و از تداوم برپایی اردو‌های راهیان نور و پیشرفت، اردوی زیارت و راهپیمایی اربعین حسینی و... به‌عنوان دیگر برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه نام برد.

پیمانی‌زاد با تأکید بر توجه دانشگاه به امور زنان و وخانواده از برگزاری کارگاه‌های تخصصی مرتبط با مسائل خانواده ویژه کارکان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد. 

وی موضوع عفاف و حجاب را موضوع مهم دیگر فعالیت این معاونت عنوان کرد که با همکاری نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، نشست و کارگاه‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • گواردیولا و آنچلوتی در آغوش یکدیگر، پس از برد رئال مادرید مقابل منچسترسیتی / فیلم
  • برگزاری ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز