Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی نگرانی از احتمال وقوع درگیری بعد از انتخابات آمریکا، یک مجری آمریکایی از حامیان ترامپ و لیبرال‌ها خواسته به برقراری صلح کمک کنند و جنگ داخلی به راه نیندازند. به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری دانشجو، «بیل ماهر»، مجری یکی از برنامه‌های شبکه آمریکایی «اچ‌بی‌او» جمعه شب (به وقت محلی) از حامیان ترامپ و لیبرال‌ها در کشورش خواست بعد از انتخابات به برقراری صلح کمک کنند و جنگ داخلی به راه نیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز»، این مجری آمریکایی که در حال ارائه صحبت‌های پایانی برنامه خود بود خطاب به حامیان ترامپ گفت: «مهم نیست چه کسی سه‌شنبه پیروز می‌شود، بیایید از جنگ داخلی پرهیز کنیم و به آشتی رو بیاوریم.»

وی افزود: «۳۴ درصد از رأی‌دهندگان معتقدند که طی ۵ سال آینده جنگ داخلی دیگری رخ خواهد داد و من می‌خواهم یک چیز را به آن‌ها یادآوری کنم: آمریکا یک خانواده است و خانواده مجموعه افرادی هستند که بدون متوسل شدن به خشونت، از یکدیگر متنفر هستند.»

این مجری آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه مردم آمریکا نباید با یکدیگر دشمنی داشته باشند گفت: «اگر ما می‌خواهیم به سادگی [در این دنیا]وجود داشته باشیم، باید راهی برای همکاری پیدا کنیم. پس بیایید با حامیان ترامپ جنگ داخلی به‌راه نیندازیم. ما در جنگ خوب نیستیم و آن‌ها نیز در شهروند بودن خوب نیستند.»

روز گذشته منابع مختلف خبری در آمریکا از تشدید نگرانی‌ها میان شهروندان این کشور در خصوص بروز شورش‌های خیابانی بعد از انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) خبر دادند.

در همین راستا، نیویورک‌پست گزارش داد شهروندان بسیار ثروتمند در منطقه «منهتن» اقدام به استخدام نگهبان‌های مسلح برای محافظت از ساختمان‌های شیک خود کرده‌اند.

منابع خبری همچنین گزارش دادند در ایالت مریلند نگرانی‌ها درباره احتمال اعلام پیروزی زودهنگام از سوی ترامپ در شب انتخابات افزایش پیدا کرده است.

پایگاه ان‌پی‌آر نوشته چنین اقدامی از سوی ترامپ در حکم «کودتا» خواهد بود، حتی اگر سرانجام کار در دادگاه‌ها تعیین شود و نه از طریق اقدامات نظامی.

این رسانه نوشته در فاصله چند روز به انتخابات، فعالان و گروه‌های تندرو در هر دو جناح راست و چپ نگرانند که طرف دیگر ممکن است به نوعی انتخابات را سرقت کند.

کارشناسان نیز هشدار داده‌اند چنین رویدادی زمینه را برای وقوع درگیری و خشونت در آمریکا آماده خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیل ماهر حامیان ترامپ جنگ داخلی در آمریکا انتخابات آمریکا جنگ داخلی به راه مجری آمریکایی حامیان ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت

یک قاضی آمریکایی ۱۵ آوریل را به عنوان تاریخ جدید برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهام پرداخت حق السکوت از سوی ترامپ به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی تعیین کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به رغم تلاش های دونالد ترامپ برای به تعویق انداختن دادگاه پرداخت حق السکوت، قاضی فدرال نیویورک، تاریخ 15 آوریل را برای برگزاری این دادگاه تعیین کرد که این موضوع خشم فراوان رئیس جمهور سابق را برانگیخت.

رئیس جمهور سابق آمریکا پس از صدور این حکم، بار دیگر مراتب اعتراض شدید خود نسبت به این پرونده را اعلام و آن را نوعی «دخالت انتخاباتی» خواند که نباید در فصل کمپین های انتخاباتی برگزار شود.

وی اظهار کرد من نمی دانم چگونه می توان دادگاهی درست و منصفانه در بحبوحه رقابت های انتخاباتی برگزار کرد. این منصفانه نیست. این به هیچ وجه عادلانه نیست. این پرونده ای مضحک و شرم آور است.

پیشتر قاضی خوآن مرکان حکم داده بود که دادگاه رسیدگی به اتهام دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی در آستانه انتخابات 2016، زودتر از ماه آوریل برگزار نشود. قاضی در حکم خود علت این تاخیر 30 روزه را افشای دیرهنگام مدارک و شواهد علیه ترامپ اعلام کرد.

قرار بود رسیدگی به این اتهام ترامپ در تاریخ 25 مارس یعنی روز گذشته در دادگاه منهتن نیویورک برگزار شود اما در نهایت در جلسه استماع روز گذشته تاریخ 15 آوریل برای این دادگاه تعیین شد.

این در حالی است که در هیچ یک از دیگر پرونده های ترامپ تاریخ دقیقی برای برگزاری دادگاه تعیین نشده اما با تعویق برگزاری این دادگاه و تعیین تاریخ جدید، برنامه ریزی های انجام شده برای رسیدگی به پرونده ها و موارد دیگر اتهامی وی در دادگاه دیگر با پیچیدگی و اختلال مواجه می شود.

براساس این پرونده، دادستان های نیویورک اظهار کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

تاخیر در برگزاری این دادگاه زمانی اعلام شد که دفتر دادستانی آمریکا در منهتن، که پیشتر درباره پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز از سوی مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ تحقیق می کرد، در ماه جاری بیش از 100 هزار صفحه سند مرتبط با کوهن را در پاسخ به احضاریه تیم دفاعی ترامپ، فاش کرد.

این در حالی است که پیشتر دونالد ترامپ خواستار به تاخیر افتادن دادگاه رسیدگی به اتهام پرداخت حق السکوت به این بازیگر تا زمان بررسی ادعای مصونیت وی توسط دادگاه عالی کشور شد.

ترامپ پیشتر نیز خواستار به تعویق افتادن تمام 4 پرونده کیفری خود شده بود تا بتواند به فعالیت های انتخاباتی خود بپردازد. اگر او بار دیگر رئیس جمهور شود، می تواند این پرونده کیفری علیه خود را بسته و پرونده دیگری تحت قوانین فدرال برای او باز شود.

قضات آمریکایی: ارائه وثیقه 175 میلیون دلاری در گروی توقف اجرای حکم جریمه نیم میلیون دلاری ترامپ

خبر دیگر اینکه علاوه بر صدور این حکم، روز گذشته یک هیئت تجدیدنظر متشکل از 5 قاضی حکم دادند که اگر ترامپ ظرف 10 روز بتواند وثیقه 175 میلیون دلاری تعیین شده در پرونده کلاهبرداری و فساد مالی خود را تامین کند، اجرای حکم جریمه 464 میلیون دلاری صادر شده علیه وی، متوقف خواهد شد.

ترامپ که متهم به دستکاری حساب‌های شرکتش برای دریافت شرایط مالی بهتر از بانک‌ها و شرکت‌های بیمه است به پرداخت 345.8 میلیون دلار محکوم شده است؛ مبلغی که با احتساب سود و جریمه‌های مالی پسرانش به 464 میلیون دلار افزایش یافته است.

اما وکلای دونالد ترامپ اعلام کرده‌اند که موکلشان قادر به پرداخت این مبلغ تا پایان ماه مارس، مهلت تعیین شده از سوی دادگاه نیست و همچنین وی نمی‌تواند ضمانت مالی لازم را مبنی بر توانایی پرداخت این جریمه به دادگاه ارائه دهد.

از سویی هیچ شرکت بیمه‌ای حاضر به ارائه تضمین 100 درصدی برای چنین مبلغ هنگفتی نشده است. همچنین مشاوران رئیس جمهوری سابق بیش از 30 بار با رد درخواست خود در این زمینه مواجه شده‌اند.

دونالد ترامپ که از این وضعیت دشوار به تنگ آمده با استفاده از عباراتی چون «غیرقانونی، غیر آمریکایی، بی سابقه و عملاً غیرممکن» خشم و نارضایتی خود را از این حکم اعلام کرده است.

او با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی خود این جریمه را «غیرقانونی، غیرآمریکایی، بی‌سابقه» خواند و نوشت که بزرگی آن به نحوی است که پرداختش را برای هر کسب‌وکاری، از جمله «کسب‌وکار موفق» وی غیرممکن می‌کند.

وکلای دونالد ترامپ از دادگاه استیناف خواستند تا ارائه ضمانت مالی برای جریمه تعیین شده را تا تکمیل مراحل رسیدگی به درخواست تجدیدنظر (که ممکن است چندین سال طول بکشد) به تعویق بیاندازد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در یک رقابت فرضی نسبت به بایدن پیشتاز است.

نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ استبن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت