Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@20:34:40 GMT

جمهوری آذربایجان و ارمنستان به توافق رسیدند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۲۲۳۱

به گزارش خرداد به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  گروه مینسک پس از مذاکره‌ای که در روز جمعه در ژنو سوئیس داشتند، با صدور بیانیه‌ای از توافق دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر مورد هدف قرار ندادن غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی خبر داد.
براین اساس، دو کشور در این موضوع نیز به توافق رسیدند تا لیست اسیران جنگی را طی یک هفته برای مبادله احتمالی به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز پنجشنبه مجددا یکدیگر را به هدف قرار دادن غیرنظامیان در داخل و اطراف منطقه کوهستانی قره باغ متهم کرده بودند و از سوی دیگر نیز برنامه ریزی های صورت گرفته بمنظور گفتگو‌های صلح بیشتر در ژنو اعلام شده بود.

اتحادیه اروپا نیز با اعلام این که تشدید خشونت‌ها "غیرقابل قبول" است، خواستار دستیابی به یک راه حل پایدار پس از فروپاشی سه آتش بس پیشین شده بود. برچسب ها: جمهوری آذربایجان ، ارمنستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ارمنستان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می‌گذاریم.

کنعانی افزود: استمرار تلاش‌های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم