Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طرقبه شاندیز با اشاره به اقدامات مفید انجام شده در بحث مبارزه با بیماری کرونا، بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، خوشبختانه با همکاری مردم خوب این شهرستان اقدامات خوبی انجام شد، همچنین در همان ابتدا فرمانداری جلسه ستاد کرونا را متعاقب تصمیماتی که در کشور انجام شد، برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی طرقبه شاندیز ادامه داد: طرقبه شاندیز یک شهرستان خاص است، زیرا از نظر ییلاقات و گردشگری و اینکه به نوعی حیاط خلوت مشهد محسوب می‌شود، تصمیماتی گرفته شد و اصناف، اتحادیه‌ها، رستوران‌داران، تالارداران و بعضی مناطق  و اماکن گردشگری داوطلبانه دنبال این موضوع بودند که وضعیتی ایجاد شود که شیوع بیماری در شهرستان کنترل شود و داوطلبانه پای کار آمدند.

وی به کشفیات در بحث مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: در این زمینه در 6 ماهه اول سال جاری، 24 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم و در بحث دستگیری موادفروشان نیز 30 درصد دستگیری‌های ما افزایش پیدا کرده که این موفقیت‌ها به دلیل تمرکز بر روی طرح‌های امنیتی محله‌محور بوده است. 

حسین‌پور با اشاره به اجرای ۳۷ طرح ارتقای امنیت اجتماعی در موضوع مواد مخدر، گفت: ما محله به محله ورود پیدا کردیم و هر جا احساس می‌کردیم بحث ناامنی یا بحث مواد مخدر می‌خواهد به وجود بیاید، به سرعت در آن محله مراقبت‌ها را تشدید و ورود پیدا کردیم، به صورت محله‌ای و بیشتر بر روی خرده فروشان مواد مخدر تمرکز کردیم که بیشترین ناامنی را به وجود آورده بودند و خوشبختانه اجرای این طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی نتایج خوبی به همراه داشت.

فرمانده انتظامی طرقبه شاندیز با بیان اینکه در بحث کالای قاچاق در ۶ ماهه اول سال ۹۹ حدود ۲۵ میلیارد تومان در این شهرستان کشفیات داشته‌ایم، اظهار کرد: این کالاهای قاچاق بیشتر در بخش لوازم بهداشتی، پوشاک، موتورسیکلت و خودرو کشف شده‌اند و این موضوعاتی بوده که ما پیگیر آن بودیم چون در سال جهش تولید هستیم برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در طرقبه شاندیز یک هزار و 500 کارگاه و کارخانه و مراکز گسترده فروش پوشاک و کفش وجود دارد، تاکید کرد: با توجه به این موضوعات بازهم ما تاحدودی یک شهرستان  پاک هستیم در این مورد و انصافا در فروشگاه‌هایی که مورد رصد است افرادی را دستگیر کردیم که جزو افراد کاسب و اصناف نبودند، بلکه بیشتر کسانی بودند که فرصت طلب بوده و برای خود مراکز دپو ایجاد کرده بودند. در این زمینه ما در یک مورد فقط ۷۵ دستگاه «ماینر»  را که در روی زمین جاسازی کرده بودند و به صورت غیرقانونی از برق استفاده داشتند، کشف کردیم.

حسین‌پور با اشاره به دستگیری در بحث جرائم مالی و اقتصادی، بیان کرد: در این بخش ۲۰۰ درصد افزایش دستگیری و در دستگیری جرائم متفرقه نیز ۳۸ درصد افزایش داشته‌ایم، همچنین در بحث مفاسد اجتماعی و دستگیری‌های انجام شده ۱۸ درصد افزایش در 6 ماهه سال ۹۹ داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی طرقبه شاندیز افزود: یکی از سیاست‌های ما برخورد قاطع و جدی با ارازل و اوباش است که در این زمینه ۲۰۵ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم، ما در محدوده شاندیز حدود ۴۴ نفر را دستگیر کردیم که حتی از آنها مقادیری سلاح و موارد دیگر کشف شد که در بین افراد دستگیر شده، کسانی بودند که ۱۷ فقره سابقه در پرونده آنها ثبت شده بود، نیروی انتظامی طرقبه شاندیز فقط در یک عملیات این ۴۴ نفر را دستگیر کرد و باید این کارها با اقتدار انجام شود.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه اول سال جاری سه درصد وقوع جرائم داشته‌ایم، بیان کرد: نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کشف وقوع ما بیشتر شده و ۳۲ درصد نیز نسبت به سال گذشته از آنچه که کشف کردیم بیشتر کشف شده، یعنی از صد در صد وقوع ما سال گذشته ۶۷ درصد و امسال ۷۸ درصد کشف داشته‌ایم که ۱۱ درصد بیشتر بوده، ما در بحث کشفیات ۲۳ درصد افزایش داریم، یعنی اگر سال گذشته ۱۵۰ مورد کشف داشته‌ایم، امسال به ۲۰۰ مورد رسیده است که تقریبا یک  سوم کشفیات ما نسبت به سال قبل بیشتر است.

حسین‌پور با بیان اینکه در بحث دستگیری سارقان در 6 ماهه اول سال ۹۹، یک درصد کاهش داشته‌ایم، به تعداد دستگیری‌ها در زمینه سرقت‌ها اشاره و اظهار کرد: در این مورد ۵۸۸ سارق دستگیر شدند که از این تعداد ۱۰۲ نفر به زندان رفتند و باقی به خاطر بیماری کرونا به ناچار با وثیقه آزاد شدند، البته همراهی خوبی با دستگاه قضایی صورت گرفت که دستورات کنترلی خوبی ارائه دادند و این موارد تحت کنترل بود.

وی با اشاره به دستگیری اتباع خارجی، بیان کرد: در این زمینه ۷۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش دستگیری در ۶ ماهه اول سال داشته‌ایم،  افرادی که حضور غیرقانونی داشته‌اند یا مدراک شناسایی نداشتند دستگیر شدند که البته طرح‌ها و اقدامات کنترلی خوبی در زمینه ارتقای امنیت اجتماعی توسط نیروی انتظامی طرقبه شاندیز انجام شده است.

حسین‌پور به موضوع توقیف خودروها اشاره و اظهار کرد: در این زمینه ۲۲ درصد کاهش داشته‌ایم، البته دستگیری‌های ما زیاد است و جرائم هم سه درصد افزایش داشته، ولی توقیف خودرو کاهش داشته که ما خیلی از ملاحظات را به سبب موضوعات اقتصادی برای مردم در نظر گرفتیم، در بحث توقیف موتورسیکلت نیز ۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

انتهای پیام/ 70031

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین پور انتظامی طرقبه شاندیز ماهه اول سال درصد افزایش نسبت به سال دستگیری ها کاهش داشته داشته ایم سال گذشته مواد مخدر حسین پور انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار