Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@23:53:03 GMT

پیروزی ترامپ با چراغ قرمز بورس مواجه شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۲۴۲۹

به گزازش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  ترامپ همیشه به بهبود وضعیت بورس وال استریت در دوره زمامداری خود بالیده است ولی حالا همین نقطه قوت او به در حال تبدیل شدن به پاشنه آشیل وی در انتخابات است.به نظر می رسد پیروزی ترامپ در انتخاباتی که چند روز دیگر برگزار می شود نیازمند تغییر نظر تعدادی از رای دهندگان در روزهای آخر است و سقوط بورس می تواند برعکس آن چیزی را رقم بزند که ترامپ به آن نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاخص های منفی بورس به جنگ ترامپ آمده اند

دونالد ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات ایالات متحده آمریکا با دو خبر مثبت و منفی روبه‌رو شده است: خبر مثبت حصول رشد فصلی (معادل سالانه) ۱/ ۳۳ درصدی اقتصاد آمریکا است. خبر منفی این است که روز گذشته بازارهای سهام آمریکا به‌دلیل نگرانی از شیوع کرونا روند کاهشی را ثبت کردند و این خبر می‌تواند یک دست‌انداز انتخاباتی برای او باشد.

 

بر اساس گزارش ها از وال استریت شاخص S&P ۵۰۰ – یکی از شاخص های مهم بورس آمریکا- روز گذشته بیش از  یک درصد از ارزش خود را از دست داد تا در آستانه بازدهی هفتگی منفی ۶ درصد قرار بگیرد. تحلیلگران رکوردشکنی تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در آمریکا را یکی از مهم‌ترین عوامل این افت عنوان کرده‌اند.

 

شاخص‌های مهم دیگر بازار سهام آمریکا نیز روز گذشته وضعیتی مشابه داشتند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز نیز روز جمعه در حدود یک درصد کاهش یافت تا این شاخص نیز در هفته گذشته بیش از ۶ درصد ریزش را تجربه کند.

 

شاخص نزدیک نیز در آخرین روز هفته بیش از ۲ درصد ریزش کرد، تا این شاخص نیز بیش از ۵ درصد ریزش طی یک هفته را به ثبت برساند. مهم‌ترین دلیلی که تحلیلگران درباره ریزش سراسری بازارهای سهام آمریکا اعلام کرده‌اند افزایش مجدد تعداد مبتلایان به کرونا و افزایش نااطمینانی‌های اقتصادی بود.

 

کاماپرس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ بورس اقتصاد آمریکا جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، شاخص هم‌وزن امروز با ۳۷۹ واحد افزایش به ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۲ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال با انجام ۱۷۶ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۲ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۸۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت نزدیک به سه میلیارد و ۹۳۵ میلیون سهم و اوراق بود.

نمادهای شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز
  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار